Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ASR/ESP - wg VIN jest, w realu nie ma


Rekomendowane odpowiedzi

W końcu zarejestrowałem się na stronie www.mojerenault.pl i dowiedziałem co wg VIN powinno być na wyposażeniu. okazuje się, że ASR/ESP powinien być seryjny. jest co prawda przycisk włączenia/wyłączenia ASR/ESP ale... zero reakcji. gdzie szukać rozwiązania? wiem że auto było bite. być może wówczas ktoś coś wyłączył,odpiął. tylko nie mam pojęcia jak ten temat przebadać. będę wdzięczy za wszelkie podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł ESP/ASR znajduje się przed przednim kołem (strona kierowcy). Podczas wypadku łatwo go uszkodzić. Jeśli sam wiesz, że masz bite auto to jest duże prawdopodobieństwo, że albo go wcale już nie ma, albo jest uszkodzony. Może po wpięciu generuje dużo błędów (i czerwonych kontrolek) więc ktoś celowo go wypiął. Zerknij od strony koła (przez nadkole) czy jest tam wogóle czy nie ma.

Clip, jak piszą inni, potwierdzi, że jest coś nie tak z ESP/ASR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł ESP/ASR znajduje się przed przednim kołem (strona kierowcy)

Pierwszy raz słyszę by ten moduł był w okolicach koła. Nawet w serwisówkach tego układu w tym miejscu jeszcze nie widziałem. W miejscu ktore podajesz, może być przedni moduł samopoziomowania jeśli auto posiada ksenony. Jeśli ich brak wisi tam zazwyczaj luźna wtyczka 8 pinowa.

Owszem, są czujniki przy kołach współpracujące z ESP/ASR ale to te same co z ABS-u.

Przy ESP/ASR w sceniolu II, jest dodatkowy moduł zwany czujnikiem obrotu wokół osi pojazdu, znajduje się pod fotelem kierowcy, przykręcony do poprzecznej belki wzmocnienia poprzecznego. Widoczny jest po wyciągnięciu szuflady z pod fotela, w pobliżu złącza R2, a za kostką z bezpiecznikami i przekaźnikami.

Na szkicu oznaczony jako 1107

http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=11978

Związek ze stłuczką może natomiast mieć jakaś przeróbka lub podmiana pompy z modułem ABS. To tu są różnice w modelach posiadających kontrolę trakcji lub jej brak. Instalacja i wtyczka w pierwszym przypadku ma 26, a w drugim 16 pinów.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czy owak - clip. muszę poszukać dobrego diagnosty w Krakowie, bo samo podpięcie do clipa nie koniecznie mi odpowie. co do zegarów to faktycznie, gdy padł mi wyświetlacz i wymieniłem go na inny z angola miałem wgrywane oprogramowanie ze starego (nowy nie widział m.in. tempomatu). może i tutaj da się coś zrobić. dzięki za pomocne informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

podczas wymiany opon zauważyłem luźno wiszącą wtyczkę. ktoś może wie do czego ona służy i czy ma może związek z niedziałającym ASR/ESP? (wtyczka za przednim kołem od strony kierowcy)

post-18710-0-95028000-1367666420_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już o to pytano. To wtyczka w Twoim przypadku niepotrzebna, a będąca w przygotowanej instalacji do czujników samopoziomowania ksenonów. Wiązka w tych rocznikach była zakładana niezależnie, czy auto miało fabryczne ksenony, czy też nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W konfiguracji zegarów moze jest wyłączony.

Sprawdź to przede wszystkim.

Ja miałem taki przypadek, że wymieniałem zegary i po podłączeniu nowych, ASR/ESP nie działały. Okazało się, że licznik pochodzi z auta bez tej opcji i nie jest ona włączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

W końcu zarejestrowałem się na stronie www.mojerenault.pl i dowiedziałem co wg VIN powinno być na wyposażeniu.

w jaki sposób możan to sprawdzić? , nie widziałem na stronie mojerenault takiej opcji....

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klikasz w ta ikonkę zaznaczoną strzałka:

thumb_hosting_zdjec_1384443147__przechwytywanie1.jpg

Jeśli auto sprowadzone z zagranicy to opis będzie w takim języku, gdzie auto 1 raz zostało kupione.

Tłumacz Google jednak sobie w 95% z tym poradzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!