Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z turbiną przy ujemnych temperaturach


obserwator1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Na wstępie chciabym zaznaczyć że trochę czasu spędziłem na forum próbując znaleźć rozwiązanie problemu który się u mnie pojawił.

Niestety nie udało mi się znaleźć.

Dlatego pozwoliłem sobie założyć nowy temat.

Problem dotyczy megane II 1.d dci z 2007 roku.

Pierwsze problemy pojawiły się zeszłej zimy (2011/2012).

Przy temperaturze około -15 stopni po odpaleniu silnika i dodaniu gazu zaczynała strasznie głośno gwizdać turbina (nie za każdym razem).

Szczególnie głośno był słyszalny podczas dodawania gazu przy jednocześnie wciśniętym pedale sprzegła.

Jeżeli sprzegło nie było wciśnięte znacznie cichszy był gwizd.

Po przejechaniu okolo 3 km i zatrzymaniu powstały bardzo duże kłęby niebiesko białego dymu (według mnie napewno smierdziało spalonym olejem)

Przy następnym uruchomieniu silnika pojawił sie komunikat ,, sprawdz wtryski"

Po rozgrzaniu silnika gwizd i kopcenie zanikało.

Nie czułem spadku mocy.

Jak tylko zrobiło się cieplej problemy znikneły. Niestety aż do tej zimy. Teraz wystarczy że jest np 0 stopni a gwizd i kopcenie od razu się pojawiają.

Nie pomaga uruchomienie silnika na np 10 min przed rozpoczęciem jazdy. Problemy oczywiście znikają po rozgrzaniu silnika. Po uruchomieniu za kilka godzin wszystko jest ok ale nastepnego dnia zabawa od początku. Będę wdzięczny za podpowiedź. Sam wymyśliłem tylko że napewno turbo do regeneracji ale tak jak na wstepie wspomniałem nie znalazłem na forum podobnego problemu żeby problemy zanikały wra ze zmianą temp silnika lub pory roku :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina jest smarowana olejem z silnika. zacznijmy więc od niego - co za olej, jaki stan i kiedy zmieniany?

podaj dokładnie co to za silnik - jaka moc i pojemność. w profilu masz 1,5.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie olej jaki mam w silniku to Elf 5w40 srx ( wcześniej od samego początku był stosowany Elf 5w40 ldx i taki też chciałem). Dopiero po jakiś 2 tygodniach się zorientowałem że inny wleli.

Wymiana w listopadzie 2011 przy przebiegu 160 tys.

Raz uzupełniałem ldx do maksimum (według infolinni elfa bez problemu sie mieszaja ze sobą)

Aktualny przebieg to 172 tys.

Pojemnosc silnika 1461 cm

Moc 63,00 kW

To dane z dowodu rejestracyjnego. jeżeli sa jeszcze jakies znaczace dane odnośnie silnika to prosiłbym o podpowiedz gdzie ich szukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obserwator1 , z tego co mi wiadomo i stosuję się do tego to olej wymieniamy co rok lub po przejechaniu określonego dystansu, w zależności co następi piewrsze, więc u Ciebie wymiana powinna być w listopadzie 2012. Zacznij od wymiany, może będzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bania masz jak najbardziej rację. Znalazłem już informację że przespałem wymianę oleju.

Zamierzam jak najszybciej to zrobić. Jednak to raczej nie wystarczy ponieważ tak jak wspomniałem problemy pojawiły się zeszłej zimy kiedy na oleju przejechane było kilkaset kilometrów. Możliwość nierzetelnej wymiany oleju wykluczam ponieważ przy mnie zostało otworzone opakowanie i wlany olej.

Ale jak najbardziej dzięki za radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!