Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tylna wycieraczka - co jest?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Przejrzałem forum, jednak takiego problemu jak mój nie znalazłem - a mam problem.

W czasie mrozu oczyściłem co prawda tylną szybę i wycieraczka działała poprawnie,

jednak w czasie jazdy gdzieś znowu przymarzła do szyby i przy próbie uruchomienia jej -

przesunęła się na silniczku.

Odkręciłem ją i ustawiłem prawidłowo - ale od tamtej pory jednak coś nie do końca było OK.

Wczoraj coś się jej już stało na poważnie. Ramię z piórem nie chce się przesuwać po szybie.

Silniczek działa. Słychać go jakby przesuwał ramię i je cofał - a po zdjęciu całej wycieraczki, widać obracającą się głowiczkę.

To jakoś tak wygląda, jakby silniczek "nie miał siły" do pracy.

Nawet na przykręconej i odchylonej wycieraczce ramię się kręci - jednak, gdy położę pióro na szybie -

widać małe drgnięcie ramienia - jednak nie chce się przesuwać.....

Czy ktoś może miał podobny problem - bo już nie wiem, czy nie powinienem szybko kupować silniczka?

Proszę o jakąś poradę.

 

Ps.

To nie jest mój pierwszy samochód - ale dopiero pierwszy raz doświadczyłem,

jaka to istotna rzecz - i jak nie działająca wycieraczka tylna może utrudnić życie (jazdę).

A gdy wszystko działa - to nawet się nie zwraca uwagi na tak "blahe" rzeczy.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sorki. Już poprawiłem polskie litery.

Edytowane przez rover-ek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek uwaga:

Na tym forum piszemy zgodnie z zasadami pisowni i po polsku, z zastosowaniem polskiej czcionki :lol:

Nawet na przykreconej i odchylonej wycieraczce ramie sie kreci - jednak, gdy poloze pioro na szybie -

widac male drgniecie ramienia i slychac silniczek - jednak nie chce sie przesuwac.....

Czy to oznacza, że silnik nadal normalnie pracuje, czy silnik słychać jako buczenie??

Jeśli pracuje normalnie, to masz problem z poślizgiem osi przekładni w otworze w ramieniu wycieraczki. Trzeba albo dobrze dokręcić nakrętkę albo wymienić któryś z tych 2 elementów albo poprawić siłę tarcia pomiędzy tymi elementami. (pasty klejące do śrub, folia aluminiowa, napunktować kilkakrotnie stożek osi)

Jeśli oś się nie obraca, to niestety trzeba zaglądnąć do środka przekładni.

Tu polecam manual jaki do downloadu wstawiłem. Co prawda dotyczy przekładni wycieraczki tylnej do scenica I ale zasada działania i cały element powinien być podobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem ponownie.

Jeszcze raz dziekuję gojgien-owi za zaoferowaną pomoc.

Pomyślałem, że może ktoś się kiedyś będzie borykał z podobnym problemem - postanowiłem więc dokończyć ten post.

Ostatecznie okazało się, że miałem problem ze zniszczonym nitem w silniczku wycieraczki (zaznaczenie na obrazku).

Zastąpienie połączenia zwykłą śrubą wystarczyło.

Pozdrawiam.

post-50699-0-08040600-1361818000_thumb.jpg

Edytowane przez rover-ek
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Siema.

Koledzy jak powinna pracować tylna wycieraczka? Załóżmy w trybie kiedy używamy spryskiwacza.

W mojej Megane szlag trafił mechanizm na orzegubach i wycieraczka wcale przestała działać. Dziś wymieniłem go na inny, używany. Podczas montażu okazało się, że kostka jest trochę inna. Ale dało się to podłączyć przy drobnej przeróbce. Ale działanie pozostawia wiele do życzenia. Nie ma znaczenia w jakim trybie ją uruchomię i tak ona wykonuje około 8 pełnych ruchów i zatrzymuje się za każdym razem w innym miejscu na szybie...

Teraz zastanawiam się czy podłączenie przewodów w kostce mogło się różnić? Stąd moga być te problemy? Bo mechanicznie w montowanym mechanizmie nie było luzów, a stan oceniłbym jako bardzo dobry.

 

Dodano: 05 lut 2014 - 20:49

@up

 

Witam ponownie.

 

Doszedłem (chyba) wreszcie o co chodzi z tymi wycieraczkami. W przeciągu kilku ostatnich dni przekonałem się, że tych silniczków z mechanizmem do hatchbacka jest co najmniej kilka rodzajów. Zamówiłem jakiś czas temu na allegro silniczek wyprodukowany w 1996 r. Problemy jakie występowały po zmianie opisywałem w poprzednim poście. Wczoraj zdemontowałem raz jeszcze całość. Chciałem przełożyć do nowo nabytego mechanizmu silniczek, który był orginalnie w moim aucie (uszkodzone miałem ramię na przegubie, stąd wymiana). Niestety operacja ta nie mogła się odbyć ze względu na różnicę w obudowie. Postaram się to zobrazować na fotkach.

 

thumb_hosting_zdjec_1391627301__forum_6.jpg thumb_hosting_zdjec_1391627374__forum_7.jpg

 

Widoczny na zdjęciu silniczek z mechanizmem, który jest na górze ( z napisem zielonym megane) podejrzerwam, że jest do meganek sprzed liftingu. Jak widać na zdjęciach różnią się silniczkiem, sposobem montażu silniczka jak tez samym ramieniem i jego połączeniem ze sworzniem montażu wycieraczki. Chociaż z dwóch widocznych mechanizmów żaden nie jest taki jaki był zamontowany w moim aucie z 2002 roku.

 

Mechanizm, który widoczny jest na poprzednich zdjęciach na dole posiada nastepujące oznzczenia:

 

thumb_hosting_zdjec_1391627236__forum_3.jpg

 

Mechanizm, który widoczny jest na poprzednich zdjęciach na górze posiada nastepujące oznzczenia:

 

thumb_hosting_zdjec_1391627277__forum_5.jpg

 

Natomiast do mojego auta potrzebny jest mechanizm o takim numerze 1 397 020 056 (954), który pod względm budowy jest taki sam jak ten dolny z górnych fotek. Jutro odbieram przesyłkę już z odpowiednim mechanizmem i szyba będzie wreszcie czysta <szukaj>

 

Opisałem to w taki sposób, bo może ktos będzie tez miał kłopot, a tak to już będzie miał łatwiej. Nie sądziłem, że taka część będzie miała wiele wersji, które nie będą zamienne.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!