Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

silnik 1.9 dci w rx4 - zastanawiam się nad kupnem samochodu


jedna_brew

Rekomendowane odpowiedzi

Co do silnika DCi 102KM to podpisuję się pod wypowiedziami kolegów że są dobre, mało awaryjne jeśli się o nie dba.

Co do scenica RX4 to kiedyś się zastanawiałem ale odpuściłem bo naczytałem się o kłopotach użytkowników.

Ostatnio po głowie chodzi mi octavia 4x4 ze sprzęgłem Haldex i silnikiem 1,9tdi(101km) lub PB 1.8 150kucy.

Ma dołączany napęd automatycznie i jest minimalnie wyższa, na wypad na rybki w sam raz. A gdyby tak moją megi przerobić (pomarzyć nie można).

Tylko to wnętrze skodzinki przytłacza (wersja do 2005r), czasami zdarzają się wersję ze skórą w kolorze bananowym.

Nie że zachwalam Czecha ze szwabską twarzą.

Edytowane przez sebcio76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersja L&K to jeszcze jakoś wygląda, ale taka pastewna to srednio, jeszcze zależy jak utrzymana, mam golf4 na podwórku i owszem mocne to ale jakie bez polotu, i to wnętrze tak się szybko rysuje i kiepsko to wygląda, a wersje pastewne jeszcze szybciej...

 

A RX4 jak zadbane to fajna fura, u mnie na mieście widzę 2, na moją drogę to byłoby cudo ale w dobre kosztuje tyle co megane/scenic2 a to auta jakby nie patrzeć nowszej generacji już, ale z drugiej strony nie ma chyba konkurencji jeśli chodzi o klasę, bo to nie jest zwykły chojrak 4X4 ale van z napędkiem :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryskiwacze są trwalsze od tych w innych wersjach 1.9 dCi... a przede wszystkim są to wtryskiwacze Boscha, najtańsze w regeneracji... ostatnio sprawdzałem u siebie co we wtryskiwaczach piszczy i okazało się, że są w stanie zbliżonym do fabryki...

 

tak więc podsumowując, co jest "konkret" w 1.9 dCi 102KM:

turbo bez zmiennej geometrii, brak dwumasu, trwałe proste wtryskiwacze, brak DPF/FAP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z takiej jednej stronki

Wtryski BOSCH – najbardziej popularne wtryskiwacze. Regeneracja nie stanowi problemu z uwagi na pełen dostęp części zamiennych.

Wtryski DELPHI – częściowo ograniczony dostęp do części zamiennych powoduje, iż czasem regeneracje tego typu wtrysków, sprawia poważne trudności. Jednak w większości przypadków wtrysk jest całkowicie odnawialny.

Wtryski DENSO - z uwagi na brak części zamiennych (polityka producenta) nie można regenerować na zasadzie wymiany części na nowe. Można tylko naprawić wtrysk o ile obróbka uszkodzonego elementu pozwala na kompensację go innym regulatorem, a i tak jest to trudne. Z tego też powodu cena za naprawę jest przeważnie wyższa niż za regeneracje innych wtryskiwaczy. Należy też mieć świadomość, że w przypadku mocno uszkodzonego wtrysku praktycznie nie ma możliwości, na dzień dzisiejszy nawet na naprawę.

Wtryski PIEZO – w przypadku wtrysków tego typu nasz firma na dzień dzisiejszy nie potrafi ich regenerować. Możemy jedynie przetestować i określić stopień zużycia. W celu poprawy ich możliwości proponujemy jedynie czyszczenie potwierdzone końcowym pomiarem – testem.

Edytowane przez Pieczar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak rozumiem silnik 1.9 dci w wersji 102 km, jest całkiem dobrym silnikiem z w miarę trwałymi wtryskami bosch, nieskomplikowaną turbiną, rzadkimi problemami z panewkami oraz pechową bliskością paska klinowego i paska rozrządu, nie ma dpf ani dwumasu.

silnik więc można ocenić na 3+ do 4, ocenę poprawia relatywnie prosta konstrukcja oraz w miarę niskie zużycie paliwa (ważne!). oczywiście popytam jeszcze moich mechaników o ich opinię, ale wasze zdanie ma taką samą wagę jak ich. wiem co mówię, bo odradzali mi zakup mojego obecnego samochodu. po kilku latach eksploatacji i samodzielnych napraw, mogę stwierdzić, że choć mieli sporo racji jesli chodzi o "zaplanowane przez projektantów" utrudnienia w naprawach (np. świece wymieniam zupełnie na ślepo, bo są umieszczone GŁĘBOKO z TYŁU silnika, o reszcie nie wspominając), to autko wykazało się do tej pory praktycznie bezawaryjne - nie licząc elektryki "pancerwagenowskiego" projektu (wspólny projekt z volkswagenem).

pozostają pytania odnośnie: przeniesienia napędu, skrzyni biegów, zawieszenia oraz elektryki. nie chcę w tym wątku męczyć tych wszystkich tematów, ale powiedzcie mi proszę o awariach i kosztach osprzętu tego silnika: przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy, zawór egr czy czyszczenie coś daje?), czujniki położenia wału i temp. pow. wlotowego, sonda lambda (są dwie czy jedna?) - generalnie cała "elektryka silnika". czy dostęp do poszczególnych elementów jest łatwy, czy trzeba rozebrać pół silnika, żeby dostać się do głupiego termostatu, bo jest schowany pod rozrządem? wiem, że jestem upierdliwy, ale chcę podjąć rozsądną decyzję i biorę pod uwagę to, ze sporo podstawowych napraw dokonuję we własnym zakresie.

 

podsumowując, dzięki waszym opiniom autko zyskało w kategorii "silnik" ale straciło w kategoriach "przeniesienie napędu", "zawieszenie" i "koszty napraw". pozostałe kategorie (np elektryka, wnętrze, cena) pozostały bez zmian. niestety zyskało więcej minusów niż plusów. zastanawiam się nad rezygnacją z wersji rx4. decyzji ostatecznie nie podjąłem, a co więcej - zdecydowanie wolałbym rx4, ale jestem otwarty na inne opcje. co byście zaproponowali z gamy reanult 1.9 dci lub silników nopb, gdybyście mieli kupić drugie auto w rodzinie, które od czasu do czasu miałoby pełnić rolę auta rodzinnego? mam specyficzne potrzeby (min. kombi nie bardzo bo są niżej zawieszone od vanów czy minivanów), ale ten samochód musi charakteryzować się rozsądnym spalaniem i w miarę niskimi kosztami obsługi (np. prosta konstrukcja dzięki czemu naprawiam we własnym zakresie, czyli taniej).

 

pozdrawiam,

jedna_brew

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ten samochód musi charakteryzować się rozsądnym spalaniem i w miarę niskimi kosztami obsługi (np. prosta konstrukcja dzięki czemu naprawiam we własnym zakresie, czyli taniej).

Nie ma już takich samochodów, które by spełniały Twoje założenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie Wy się naczytaliście takich złych rzeczy o RX4. Ja swoim jeżdżę ponad 3 lata, sprowadzony ze stanem, 112kkm, fakt benzyna, ale taki chciałem. Żona do chwili obecnej twierdzi, że prędzej kupi drugi taki sam niż tego sprzedamy. Jeździliśmy na próbę RAVkami, Frontery i wiele innych - podstawą miał być alternatywny napęd 4X4, wał właśnie wymieniłem na rozbieralny. Jednego to auto odstraszyło, ale i wielu zwolenników też ma. Fakt, auto nietuzinkowe. Problemem jest ten wał, ale jak ktoś dobrze zrobi (a wielu już fachowców namierzyłem) to spoko następne 60kkm się pojeździ. Można zdemontować wał na lato, samemu jakieś 15 minut roboty. Zaoszczędzi się wtedy i na paliwie, i na wale, a właściwie jego łożyskach podpór.

Wśród użytkowników Scenic RX4 mam kilku znakomków - tak samo o diesle jak i o benzynę, jak o RX4 i cywilną wersję trzeba dbać. A jeśli się trafiło na zaniedbany egzemplarz to i Mercedes jest do kitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mój wpis uznać za obraźliwy lub wieloznaczny ale , weź Ty se kup VW i nie będziesz mieć kłopotów, toż te auta się nie psują i zbierają same pochwały w konkursach nie zawodności. Renówkami jeżdżą tylko naiwniacy więc nie rozumiem czego Ty jeszcze chcesz się dowiedzieć. Wrzuć chłopie na luz i podejmij męską decyzję. Piszą Ci chłopaki co i jak a Ty jak ta baba w ciąży :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tomik,

 

nie rozumiem o co ci chodzi? to że podchodze do scenika jak pies do jeża (tym bardziej, że to pierwszy diesel i 4x4, które zamierzam nabyć?) przeca samochodów jest zatrzęsienie i rx4 nie jest jedyną opcją, którą biorę pod uwagę (zwykły scenic - czemu nie?), a chce wybrać najlepszą jakość w założonym budżecie. jeśli chodzi o twoją uwagę odnośnie pancerwagena to jest akurat trafiłeś kulą w płot, bo czy zaglądałbym na forum samochodów na Fyyy, zadawał upierdliwe pytania, gdybym chciał kupić sobie vw? :) toż to wystarczyłoby poszukać sobie tourana, czy jak mu tam i po temacie.

jestem całkiem wyluzowany, po prostu podejmuję decyzje na zimno i nie kieruje się jedynie powszechną opinią o samochodach na f (szczególnie że sam mam starszawego forda) oraz chce poznać szczere opinie użytkowników. zrobiłem sobie tabelkę i zbieram plusiki i minusiki każdej z opcji ;)

patrz tutaj: http://www.auto-swiat.pl/1-poznaj-najwieksze-wady-silnika-19-dtidci

gdybym miał podjąć decyzję na podstawie tego artu, to 1.9 dci już dawno byłby skreślony z listy.

a tera na innym podforum trza będzie pomęczyć kwestie napędu 4x4, rdzy itp :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Już w szkole podstawowej uczą jak się piszę zdaniami oraz jak się zaczyna zdanie po kropce :) :lol: -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrz tutaj: http://www.auto-swia...lnika-19-dtidci

gdybym miał podjąć decyzję na podstawie tego artu, to 1.9 dci już dawno byłby skreślony z listy.

tam jest wymieszane dCi z "jedynek" i "dwójek", patałach jakiś pisał ten artykuł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Koledzy mam pytanie bo czytałem że w RX4 wychodziły silniki diesla 1,9 dci 102 km i 107km. Który jest lepszy, czym sie róznią, koszty utrzymania, spalanie ( jak pisaliście 102 km nie ma dwumasy i turbiny ze zmienną geometrią), czy ten mocniejszy lepiej nadaje się do tego modelu?pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!