Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ogromne spalanie w mieście GS 2.0dci


robeko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Prosze o pomoc ... gdzie szukać przyczyny ogromnego spalania w mieście. Średnia prędkość na odcinku 300 km wyszła mi 20km/h, a spalanie przy beznadziejnie spokojnej jeździe 11,4 l/100 km. Wcześniej przejechałem odcinek 360 km autostradą ze średnią prędkością 110 (max 150) i spalanie wyszło 6,8. Czy możliwe żeby była taka różnica? Mam wymieniony olej, filtry. Jedyny minus to opony zamiast 205/60/16 są 215/60/16 - ale to może być najwyżej 0,5l/100. Silnik pracuje idealnie równo. Do 2k obrotów trochę mulasty ale później dostaje skrzydeł. Przez pierwsze dni od kupienia auta jeździłem głównie do pracy 2 x 4km... czyli po dojechaniu na miejsce był zimny jak trup - wtedy wychodziło 12,5 - 13 litrów. Ale nawet gdy się zagrzeje nie ma wielkich zmian. Sprawdzałem opór kół - wszystko jest ok. Wcześniej jeździłem Scenicem IphII z 1,9dci i max spalanie w zimie i przy dość ostrej jeździe nie przekroczyłem 8,5l... tutaj by wyszło z 16l. Jeszcze jedno... w ASO stwierdzili że uszczelka warkowa turbiny - cieknie. Proszę o sugestie co z tym fantem. Z góry dziękuję za pomoc. Robeko

PS. Proszę wszystkich jeżdżących tym modelem o wpis z informacją o spalaniu.

Edytowane przez robeko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej do pelna i zresetuj licznik,jezdzij az sie zapali rezerwa i znowu zalej do pelna i wtedy obliczaj ile ci pali auto,srednie spalanie na kompie w zime i jak auto duzo jezdzi po miescie,nie jest prawdziwe,jak mialem lagune 2.0dCi 150 to nigdy mi wiecej jak 7 litrow nie spalila

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w tym dziwnego? Auto wielkie, ciężkie, silnik potężny, trasa króciutka i po mieście. Jak średnia 20km/h to bardziej musiałbyś spalanie w motogodzinach liczyć.

skoro wiesz, że ponad 2000obr/min robi się żwawszy, to znaczy że często go ciśniesz, by za moment hamować, jak to w mieście. A za tym z baku ubywa...

Poza tym, nie wierz w to co podają w danych fabrycznych na temat spalania. W naszych warukach jest to praktycznie nieosiągalne. Mój sceniol starszy przy podobnej eksploatacji, z silnikiem 1,9dT tez spalał 9,5 litra na 100km.

Jak dostał się na trasy mieszane, miasto- trasa 30km- miasto, to spalanie spadło do 6- 6,5l/100

Obecny, sceniol drugi z silnikiem 1,5 dCi 106KM też ma średnią około 7- 7,5 litra, gdzie poprzedni brał te 9,5 litra.

To i tak mniej jak 10 czy 12 benzyny na tych samych trasach jakie by wyżarło 1,6 16V.

Przy moim stylu jazdy to te 12 l benzynką to i tak byłby sukces trudny do osiągnięcia.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym jeździł tym autem jak poprzednim(w zimie w mieście max 8 -8,5) to by mi spalił z 15 minimum.... tak, że nie mów że to normalne. Obdzwoniłem wszystkich możliwych użytkowników tego modelu i również uważają (zresztą jak ASO) że jest coś na rzeczy. (przy ciężkiej nodze powinno być 8,5-9)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę Ci podać spalanie u mnie (co prawda historia króciutka ale zawsze to coś)przy tankowaniu miałem przejechane przez poprzedniego właściciela 312,3 km i średnie spalanie wyszło 8,94 l/100 km, nie wiem przy jakim stylu jazdy i w jakich warunkach. Od tankowania dane z komputera: przejechane 219,8 km, średnia prędkość 23,6 km/h, spalanie 9,1 l/100 km. Z tych 220 km tylko ~50 km w trasie (i to też nie najłatwiejszej bo w górach) reszta w mieście krótkie odcinki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, że nie mów że to normalne.

Nie napisałem że to normalne ale że to nie jest dziwne, a wynik nie jest aż tak bardzo zawyżony porównując do lżejszego sceniola z mniejszym silnikiem i podobnego użytkowania na krótkich trasach.

Różnica jest tylko w tym, że nie staram się nikomu wmówić jak malutko moje auto spalało i jakim to jestem oszczędnym kierowcą. Po prostu podałem i podaję prawdziwe spalanie jakie w rzeczywistości mi wychodzi.

Uważasz że masz coś nie tak- szukaj pomocy i rozwiązania, nikt ci nie zabrania, a serwis tylko czeka na twoje pieniążki za wszelkie diagnostyki i poszukiwania dziury w całym..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Stary post jak świat ale pocieszę Cię kolego Grand Caravan 3,8 benzyna trasa 11 LPG 6 osób załadowany prędkość do 140 Miasto latem lpg 25 zimą jak jeździłem czyli do pracy przedszkola itp odległości max do 2-4 km Mieszkam w Olsztynie a tu czerwone czerwone no każde światła to czerwone jak świeci się zielone to ludzie wpadają w szok. 35/100 benzyny. Ja na mieście w żadnym aucie nie liczę spalania bo to bzdura na kołach. Czytasz na forach komu ile w mieście pali to zapytaj się w jakim mieście. W Gdańsku owszem spalanie fajne Olsztyn, Warszawa makabra. Wczoraj jeździłem BMW seri 1 1,6 benzyna. Kolega zastanawiał się czy LPG montować. Pojeździliśmy po mieście około 10 km według komputera średnie spalanie na tym odcinku wyniosło 15,8 a tu raporty z autocentrum https://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/seria-1/e81-e87/hatchback-5d-e87/silnik-benzynowy-1.6-116i-115km-2004-2007/

Jutro kupuje scenica 2 2.0 dci i tak żona będzie jechała 5 dni w tygodniu sp-przedszkole-praca 7km według gole map 20 minut bez korków i z powrotem czyli 14 km w 40 minut czyli średnia 21km/h jak znam życie to będzie 1h czyli średnia 14 km/h więc średnie spalanie po mieście może sobie policzyć ten bo mieszka w "mieście gdzieś pod pipidówą. Czyli moja żona przejedzie średnio na tej trasie miesięcznie 280 km jak auto jej spali 12/100 paliwo po 5 ziko to koszt 168 bilet miejski dla dorosłego 100 dla dwójki dzieci 60 to koszt 220. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!