Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto chwilowo traci moc przy przyspieszaniu


mars11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

przeglądając forum nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, mam nadzieję że ktoś miał taki sam problem i potrafi mi pomóc, ponieważ mechanik i elektronik nie wiedzą co jest przyczyną.

Megane I ph II 1,4 16 v 2000r

Problem zaczął się jesienią delikatnymi, chwilowymi dołkami przy przyspieszaniu tak jakby miał przerwę w dostawie paliwa podczas wciskania pedału gazu ( obroty praktycznie stoją w miejscu lub delikatnie spadają i prędkość spada, żadna kontrolka się nie zaświeca auto nie gaśnie, pogoda nie ma znaczenia ani czy rozgrzany czy zimny silnik) , po czym auto za chwile jedzie i przyspiesza normalnie i tak przez parę dni bez żadnych objawów po czym znów na chwile następował dołek i znów jakiś czas normalnie.

Wymieniłem filtr powietrza i zmniejszyłem przerwę na świecach do 0,9( wg książki) co nie dało efektu, później kilka razy przy odpalaniu miał tak jakby nie palił na jeden gar kupiłem cewkę ale nie założyłem ponieważ taki objaw po kilku razach ustał, a problem z brakiem mocy pojawiał się coraz częściej aż w końcu zimą miewał takie momenty że np. podczas włączania 4 biegu nie reagował na gaz redukcja na 3 i brak reakcji redukcja na 2 i dopiero zaczął szarpać i później już normalnie jechał bez objawów.

Wizyta u mechanika i wymiana filtra paliwa i świec z ngk starych na ngk nowych, pomierzenie ciśnienia na silniku(ciśnienie ok) ta wymiana nie dała efektu, następnie wizyta u elektronika gdzie auto stało tydzień i żadnej konkretnej przyczyny nie znalazł (wymienił czujnik ciśnienia paliwa sprawdził pompę paliwa i jakiś uszkodzony przewód, pomierzył ciśnienia, położenie wału. Komputer błędu nie pokazywał oprócz kiedy to za pierwszym podłączeniem pokazał błąd :2 wtryski i sonda lecz elektronik nie wymieniał tego ponieważ później już żadnego błędu na komputerze nie było)

Po elektroniku auto normalnie przejeździło 5 dni po czym problem powrócił , wizyta u drugiego elektronika wymiana 3 cewek na beru teraz mam wszystkie beru i brak efektu, później podłączenie do kompa pokazało błąd 2 sond przy czym elektronik stwierdził że sondy nie dawałyby takiego objawu bo odpowiedzialne są za spalanie i sond by nie ruszał. Powiedział ze mam zostawić auto na tydzień i będzie próbował cos znaleźć i po kolei będzie wymieniał części.

Na razie nie zostawiłem auta i tak jeżdżę raz po raz mecząc się z przyspieszeniem (praktycznie co dzień). Zamówiłem używane listwę z wtryskami i czujnik położenia wału i spróbuję je podmienić sam ponieważ już poniosłem spore koszty na mechaników, później jak to nie da efektu to mam w planie wymianę czujnika położenia przepustnicy, pompki paliwa i na koniec komputera ponieważ to mogę zrobić sam.

I mam jeszcze jedno pytanko dotyczące pompy paliwa nie wiem jak rozpoznać pompę która ma regulator ciśnienia, ponieważ przy listwie wtryskowej nie mam regulatora a z tego co wyczytałem to były 2 wersje jedna przy pompie a jedna przy listwie (chyba że ten regulator jeszcze gdzieś indziej się znajduje a pompa jest zwykła taka jak na allegro).

 

Jeśli ktoś miałby rozwiązanie mojego problemu głównego tak abym niepotrzebnie nie kupował kolejnych części jak i z rozpoznaniem pompy lub podaniem umiejscowienia regulatora ciśnienia to proszę o odpowiedz i z góry dziękuję.

 

Temat poprawiony :lol:

Czujnik położenia wału dziś wymieniłem, brak jakiejkolwiek poprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem coś podobnego, tylko u mnie poza spadkiem mocy zdarzał sie też zanik zapłonu w czasie jazdy.

Po podłączeniu do komputera diagnostyka wskazywała na świece lub cewki, ale ostatecznie po głębszym pogrzebaniu okazało sie ze to była wina listwy wtrysków, po wymianie jej autko jeździ juz normalnie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem komputer i nadal nic się nie zmieniło, czekam na listwe z wtryskami a jutro sprobuję pompę paliwa wymienic.

burn czy ty masz podobny problem?nikt z forumowiczów nie spotkał się z takim problem?

zaczyna mi brakowac opcji co jeszce mógłbym wymienić.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi

Edytowane przez mars11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie chwilowo sie ocieplilo i jest wzglednie dobrze ale jak bede mial wiecej czasu zaczne dalej drązyc temat... cewki, swiece wymienione wiec to nie to ,uszczelki kolektora i przepustnicy tez. przepustnica adaptowana i wyczyszczona , jest jeszcze opcja ze to potencjometr pedalu gazu ale to pózniej... oczywiscie dam znac jak temat opanuje bo widze że to czesta przypadlosc MG a mechanicy no cóz .. :lol:

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6; 5.7 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem wczoraj na diagnostyce i komputer wskazal nastepujace bledy

- obwod czujnika temperatury powietrza

- obwod sondy lambda 1

- obwod zaworu oprozniania kanistra

prawdopodobne przyczyny to 2 i 1 (3 wzbudzona do pracy sztucznie) najpiwrw bede wymienial sonde

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECU przy zimnym silniku ignoruje wskazania sondy, pozatym zaswiecal by sie check w razie problemow z sonda.. u mnie ta doelegliwosc wystepuje doslownie minute moze dwie po uruchomieniu silnika i to tylko bardzo zimnego ... chociaz pozniej w czasie jazdy daje sie tez odczuc male problemy z plynnym ruszaniem..

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do poprzedniego posta to z góry sorki pisałem go z tabeleta a Andek taki nie za bardzo zaprzyjaźniony jest z naszymi ogonkami.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

U mnie szarpanie występuje dopiero po osiągnięciu ok 60 - 70 c po przejechaniu kilku km, szarpie na LPG i na PB. Szarpanie trwa czasem ok 1 min po czym wszystko wraca do normy do znowu jakiegoś momentu.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wyczaiłem iż gdy zaczyna szarpać auto dałem na luz i trzyma ok 700 rpm, wciskając gaz lekko wskazówka obrotomierza za każdym razem spadała o jakieś 400 - 500 rpm no i pomału się zaczynał zbierać.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może pomogła by wymiana uszczelek przepustnicy i pod kolektorem dolotowym?

Na forum jest manual dokładnie jak to zrobić. Stworzony przez mih00 i opisuje on tam na końcu że

po wymianie tych uszczelek samochód szybciej wskakuje na obroty podczas przyśpieszania.

Pytanie tylko czy masz problem z obrotami na biegu jałowym? Są może znacznie podwyższone? Albo mocno falują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu jałowym w 90% jest ok, czasem ale żadko rzadko jak go odpalę to ma słabe obroty i niekiedy zgaśnie - problem nie reagowania na gaz też wtedy występuje. Delikatne falowanie wg mnie w normie tak jak zawsze +/- 30 rpm.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może sprzęgło się ślizga. Mój brat miał taki problem w lagunie i ph I.

Nie powiem Ci jakie dokładnie miał objawy ale na pewno jednym z nich był brak mocy przy przyśpieszaniu nawet

redukcja nie pomagała. po prostu samochód miał mnie w duszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to ślizgające sprzęgło objawia się brakiem mocy / przyspieszenia ale za razem wzrastającymi obrotami (w tym momencie objawia się ww ślizganie).

Czy w 1.4 16v są 2 sondy czy 1 ? Z tego co oglądam na alledrogo to są tylko te z 40cm przewodem czyli sonda w kolektorze.

 

Dodano: 11 mar 2013 - 10:06

W week wykonałem kolejne prace (czyszczenie przepustnicy) mające na celu wyeliminowanie usterki. Objawy ustały o ok 90% ale problem do końca nie znikł.

Do tej pory wykonałem:

- czyszczenie silnika krokowego

- czyszczenie czujnika położenia wału

- wymiana czujnika położenia wału

- czyszczenie czujnika położenia przepustnicy

- czyszczenie przepustnicy

- czyszczenie cewek świec

- sprawdzenie oporności sondy lambda (wskazania ciepły - 38Mohm, zimny - ponad 200Mohm, wg zalecanych 3 a 15 ohm) do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem do tej pory bez rezultatu:

komputer

skrzynkę UCH

czujnik położenia przepustnicy

czujnik położenia wału

listwę z wtryskami

pompę paliwa

świece

cewki zapłonowe

filtr paliwa

czujnik ciśnienia zasysanego powietrza

bezpiecznik od zasilania wtrysków w kabinie

przeczyściłem bezpiecznik obok akumulaora od zasilania wtrysków

Przepustnicy nie wymieniałem ponieważ na jałowym biegu i wolnych obrotach silnik też czasem przebiera, a za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy który ma oddzielny obieg przed przepustnicą.

Czy ktoś ma jeszcze jakieś sugestie co mógłbym sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!