Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szalejące zegary i ich reset


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Na forum chyba jednoznacznie podobnego tematu chyba nie ma.

Sprawa wygląda następująco: dzisiaj odpaliłem auto i normalnie wyruszyłem w drogę. Po jakimś 2km od domu zauważyłem ze wszystkie wskazówki zegarów opadły w dół, tak jakbym wyłączył silnik, zgasł wyświetlacz z km, ogólnie wszystko, za sekundę, wskazówki w górę. Zaraz dojechałem na miejsce, zgasiłem normalnie auto.

Po odpaleniu zaczęło się to w kółko dziać, dodatkowo jechałem na mijania, to na moment resetu zegarów, znikało ich podświetlenie. W drodze do miasta działo to się nom stop, jechałem na czuja. Powrót wyglądał trochę lepiej, bo przez dłuższy czas się nie resetowały ale jednak później znowu.

Wiecie co może być przyczyną? Czy jest jakiś bezpiecznik od zegarów, bo od tego bym zaczął? Czy rozbierać deskę, i próbować czyścić złącza? Czy to oznacza coś poważniejszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba nie to, bo zrobiłem to, i nawet wymieniłem bezpieczniki dwa aczkolwiek były niespalone

 

Dodano: 01 mar 2013 - 20:29

tutaj macie link do filmu, który nakręciłem telefonem, jakość tragiczna ale najważniejsze widać i słychać

działo się tak, gdy zgasiłem motor, a przez drogę wlasnie tak się zachowywały, jak tutaj na postoju, po dłuższym postoju przez jakiś czas jazdy działają normalnie, ale jak zaczną to tak już w kółko

http://www.youtube.com/watch?v=SV40ZHz5PY4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz gdzieś zwarcie. Nie pali bezpieczników, tak więc jest to gdzieś na obwodzie nisko prądowym, czyli największe prawdopodobieństwo, to licznik. Na filmiku widać, że dzieje się to cyklicznie. Podejrzewam, że któryś z kondensatorów kończy żywot. Zajrzyj do licznika i zobacz, czy któryś z kondensatorów elektrolitycznych nie jest napuchnięty/wylany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odzew :)

Powiem tak, do licznika się dostałem, wtyki wyjmowałem, wkładałem ale za rozbieranie licznika chyba się nie wezmę, laik jestem :lol: zauważyłem delikatne pulsowanie wyświetlacza kilometrów, takie delikatne ale jak się dokładniej przyjrzeć to jest ono zauważalne.

Czyli na 99% to wina licznika, niczego po drodze?

Edytowane przez pcz_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy pudełko nie powodowałoby jednak jakiś dodatkowych błędów? wiem że w megane wszystko ze wszystkim połączone. A jak wytłumaczyć to, że po dłuższym postoju, dłużej działa normalnie, dopiero po jakimś czasie dostaje zajoba.

 

PS.

jak dostałem się do liczników, jak odpinałem te kostki poczułem jakby jakieś opalenie, charakterystyczny zapach nadpalonej elektryki, może to moje subiektywne odczucie, może i liczniki się jakoś tam nagrzewają

 

Dodano: 02 mar 2013 - 11:49

i jeszcze jeden trop

może przypadkiem, ale stało mi się po tym jak przez niespełna kilometr pokonywałem drogę gruntową, z dużą ilością błota, czy możliwe że czujniki ABS na które mogło nalaść wszystkiego szaleją i dlatego licznik też wariuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!