Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zgrzytanie podczas dodawania gazu


prolukas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem niedawno Renault Megane Coupe 1.6 z 2002 i mam problem ze zgrzytaniem ( metaliczny dzwiek tarcia) podczas dodawania gazu, na luzie nie ma tego problemu, tylko na biegu podczas jazdy w momecie dodawania gazu. Na postoju i luzie jest ok. Jesli ktos miał podobny problem i go rozwiazał prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem, przy dodawaniu gazu i wkręcaniu go na obroty (powyżej 3 tysięcy), a następnie hamowaniu silnikiem wydobywał się dziwny metaliczny dźwięk, winnym była ukręcona śruba chyba od mocowania silnika (u mnie to było jakies mocowanie z lewej strony). Więc sprawdź czy masz wszystko podokręcane pod maską, bo jakaś część może się telepotać i wydawać dziwne dźwięki :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy mechanik powiedzial, że to prawdopodobnie łożyska w skrzyni biegów. mam pytanie jaki to może byc koszt, moze lepiej kupic uzywaną całą skrzynie niz wymieniac same lozyska??

 

Dodano:

Witam. Oddałem swoją Meganke do mechanika i diagnoza SKRZYNIA BIEGOW do wymiany. Mam pytanie jaka skrzynia bedzie pasowała? Na skrzyni mam oznaczenie JB3 984 ale według VIN wyskoczylo ze powinienem miec JB3 953. Mam pytanie jaka skrzynia bedzie pasować?? Musi sie zgadzac cały numer czy tylko musi być JB3 a reszta oznaczenie przełożen moze byc inne??

Edytowane przez 0cool
Połączono temty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Może opowiesz co się działo a coś się doradzi i nie trzeba będzie wymieniać? Generalnie, wystarczy by model JB3 był zgodny a podtyp już mniej ale jakoś nie znacząco.

Dziwne, mi wychodzi że JB3 984 była montowana w Clio 1.4 `98-`05 :)

JB3928 też podejdzie.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz wyżej napisałem, najpierw podczas dodawania gazu słychać było zgrzytanie, później podczas zmiany biegów z 4 na piątke coś zazgrzytało i skrzynia padla. Ledwo na pierwszym, drugim biegu dojechałem do mechanika. Dzisiaj wykręcił skrzynie i okazało sie ze jest peknieta wiec do wymiany, samych lożysk sie nie wymieni.

Dodano: 19 kwi 2013 - 10:59

JB3928 też podejdzie.

Ale z tego co widziałem na Allegro JB3 928 mają mały roztaw mocowań łap (8,5cm i 5,4cm) u mnie jest duży (15cm) i misa aluminiowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam misę olejową silnika aluminiową i skrzynia biegów powinna być z prostym czołem, skrzynie JB3 928 posiadają podcięcie czoła skrzyni wiec nie bedzie pasowała chyba. nie znam sie dobrze na tym, mówie tylko co widziałem na allegro i jak wyglada moja stara skrzynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie pokazało JB3-953, regenerowana JB3-S-97.

Podobno, zaznaczam podobno, włożysz tam każdą skrzynkę, pomijam od diesla, która będzie pasowała do skrzynki aluminiowej i odpowiednią łapę skrzyni.

Mam taki sam problem, też muszę wymienić. Na razie skrzynka siedzi w aucie, choć już odkręcona, trzeba "tylko" wyjąć :angry:.

Na szrocie mają ponoć taką jak potrzebuję, ale pojadę ze swoją i dokładnie porównam.

Generalnie nie łapię tego po co Renault nawymyślał tyle skrzynek? Wygląda jakby co rok, dwa skrzynka była modyfikowana i nie dotyczy to tylko typu silnika.

Podpowiem, bo objawy miałem podobne tyle, ze u mnie dodatkowo było szarpanie. W efekcie coś zgrzytnęło puknęło i tyle, wyleciała dziura pod dyferencjałem wielkości dłoni. Rozsypało się jakieś łożysko.

Pomyślałem sobie, że ostatecznie kupię skrzynkę i zmienię obudowę dyfru z bebechami. Nie wiem czy tak się da, ale zawsze spróbować można. :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!