Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio padł mi akumulator. Rozrusznik nawet nie kręcił wiec wyglądało jakby to on padł. Znajomy wziął auto na hol ale żeby to zrobić trzeba było awaryjnie zerwać ręczny w bagażniku. Mechanik na drugi dzień stwierdził ze to jednak akumulator. Nie miał kompletnie prądu rozruchu. Akumulator wymieniony ale na desce pozostał nieszczęsny komunikat. Płyn hamulcowy ok wiec teraz kolej na bezpiecznik 25A spod fotela kierowcy. Wiem ze temat wielokrotnie wałkowany ale jednej rzeczy nie znalazłem. W którym momencie wyciągnąć ten bezpiecznik? Na zaciągniętym ręcznym? Na spuszczonym? Silnik włączony czy tylko zapłon? Co jeśli wyjęcie bezpiecznika nic nie da? CLIP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum w podobnym temacie czytałem, że w takiej sytuacji należy na zapalonym silniku zwolnić i zaciągnąć (lub odwrotnie) ręczny manualnie, a nie w automacie przy ruszaniu i wyłączaniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej jechać na kompa i wykasować błąd :notacrook:

Ja spróbowałbym wypiąć wtyczkę od modułu, zapalić auto, zgasić po czym wpiąć. Miałem usterkę hamulca i po naprawie nie trzeba było robić nic, komunikat zniknął sam mimo faktu, że jeździłem tydzień bez modułu i ręcznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że pojadę na kompa ale najpierw chciałem wyczerpać wszystkie inne możliwości. Wtyczka od modułu to ta co jest pod siedzeniem kierowcy zaraz obok bezpieczników? Czytałem że po jej wypięciu pojawiają się jakieś błędy na tablicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka pod siedzeniem to R2 (tak samo nazwana jak ta na dole lewego słupka) i jest to połączenie części instalacji na tył auta. Miedzy innymi także z tylnych czujników ABS i to z nich będziesz miał zapisane błędy jak ją odłączysz i włączysz zapłon.

Tomik pisał o wtyczce podłączonej bezpośrednio do modułu hamulca, jest na zakończeniu kabla biegnącego prawą stroną plastikowej podłogi bagażnika i przechodzi przez nią w dół pod podwozie.

Czy po użyciu awaryjnego zwalniacza hamulca tą linkę masz dobrze podciągniętą i uchwyt na swoim miejscu?? Jeśli nie i przykładowo coś zablokowało jej powrót, to też może błąd hamulca świecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomik pisał o wtyczce podłączonej bezpośrednio do modułu hamulca, jest na zakończeniu kabla biegnącego prawą stroną plastikowej podłogi bagażnika i przechodzi przez nią w dół pod podwozie.

czyli wtyczka jest pod podwoziem czy w bagażniku?

Czy po użyciu awaryjnego zwalniacza hamulca tą linkę masz dobrze podciągniętą i uchwyt na swoim miejscu?? Jeśli nie i przykładowo coś zablokowało jej powrót, to też może błąd hamulca świecić.

niby jest na miejscu ale wiem że tak może być jak piszesz dlatego jeszcze raz zerwe hamulec i zobaczę czy coś się zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomik, w Grandzie z tego co wiem, jest to inaczej jak w normalnym sceniolu. Ty chyba moduł masz centralnie nad belką. W normalnym jest za prawym tylnym kołem, równolegle do jego płaszczyzny, wtyczka jest od tyłu modułu, zaraz przed zderzakiem tylnym.

Linki wychodzą tylko z jednego boku i to jedna do osłony belki, gdzie się rozdziela na dwie do zacisków i druga do ręcznego zwalniania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zobrazowania powyższych rozważań na temat lokalizacji modułu sterującego hamulca pomocny może być ten post: http://megane.com.pl/topic/16725-hamulec-reczny-modul-sterujacy/page__view__findpost__p__134471. Też to kiedyś szukałem i właśnie dzięki temu zdjęciu go znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkic na fotce jest bardzo poglądowy, a jak się tam dostać zrozumiesz jak pod auto w to miejsce pozaglądasz. Na obrazu wygląda że to jest wysoko za bokiem bagażnika, a jest to zdecydowanie niżej, pod plastikową podłoga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!