Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poradnik (Tutorial) wymiana sworznia bez zdejmowania wahacza


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Witajcie

Jak widać jestem tu świeży jak bułka z piekarni o 5 rano, ale nie w tym sprawa.

Mianowicie dziś mam zamiar wymienić sworznie wahaczy i teraz pytanie czy ktoś z was miał do czynienia z częściami firmy SWAG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Co do cześci firmy SWAG to nie miałem do czynienia,ja wymieniłem sworzeń wahacza w mojej megi po przejechaniu 160000km prawa strona firmy DELPHI.Przejechałem 12oookm i widzę że będę musiał ponownie wymieniać bo mam identyczne objawy jak wcześniej,wszystko było robione w warsztacie na aucie bez ściągania wahacza.Moje auto jeżdzi tylko po polskich drogach ,i była to pierwsza naprawa związana z zawieszeniem,auto kupione w salonie.

Edytowane przez zbymasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka

Rewelacyjny manual..w mojej Megi wyciekło trochę oleju przekładniowego po rozpięciu drążka kierowniczego-bez tego ni rusz..Warto mieć ze sobą końcówki drążków na wymiane

Pozdrawiam

P>S Sworzen SWAG -pasował idealnie.. 40 pln

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez tas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dla tych użytkowników co jeszcze sami nie wymieniali sworznia wahacza załączam rysunek jak powinien wyglądać pomocny przyrząd.

Głownie chodzi o średnice zastosowanych rurek lub tulei.

Na rysunku naszkicowałem zasadę wybijania zużytego sworznia i zakładania nowego. Przy zakładaniu nowego należy zwrócić uwagę by nie przekosić sworznia przy nabijaniu wahacza. Po prostu należy delikatnie pobijać pobijakiem z każdej strony sworznia i kontrolować czy równomiernie nachodzi na wahacz.

post-4670-0-50837400-1394963703_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Witam

Postanowiłem sam sobie wymienić sworznie przy pomocy tego tutorialu - wcześniej sam też sporo prac wykonywałem przy innych swoich samochodach, więc uważałem że nie powinno byc problemu.

Przygotowałem odpowiednie narzędzia i rurki i oczywiście zakupiłem sworznie sztuk 2 aby wymienić od razu z obydwu stron.

 

Punkt 1 wykonany

Punkt 2 wykonany

 

Nie potrafię przejść do punktu 3 aby wybić sworzeń z wahacza bo nie umiem wyjąć starego sworznia który siedzi w zwortnicy.

Kombinowałm na wszystkie sposoby, Brechą, podpierałem drugim podnośnikiem zwortnicę i nie chce wyjść.

Pomóżcie, od wczoraj auto stoi mi na deskach a potrzebuję go na piątek.

JAk na złość sąsiad mechanik pojechał na wakacje i klops.

Odkręciłem potem śrubę z końcówki drążka kierowniczego (pewnie trzeba nową której nie kupię i trzeba będzie końcówki wymieniać)

 

dzisiaj znowu się do tego zabrałem i nic - w kaczej d... jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podeprzyj zwrotnicę by nie sprężynowało i z góry uderz młotkiem w wahacz ,można też od strony półosi wbić w zwrotnicę kawałek przecinaka by nieco zluzować zacisk,który trzyma sworzeń i dopiero pobijać z góry ,niema opcji by nie wylazło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

godzina bicia młotkiem i zotstało dopiero widać to wgłęebienie.

nie mam siły na razie.

czy to sie gdzieś nie klinuje??

koła na wprost - lewarkiem z 3-4 centymetry podniosłem zwrotnice.

wydaje mi sie że gdzieś sie ta końcówka klinuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy aby na pewno wybiłeś śrubę mocującą sworzeń w zwrotnicy? W rozcięcie w zwrotnicy wbij szeroki śrubokręt by trochę zelżyc uścisk. Potraktuj sworzeń naftą lub czymś podobnym. I weż załatw większy młotek, musi wyjść. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się.

Potrzeba było pomocy, robiła się dźwignia i jedna osoba musiał "pchać" na dole zwrotnice aby druga mogła wysunąć wahacz. W pojedynkę na pewno ktoś ma na to sposób ale ja niestety nie fachman.

Wymienione i oczywiście z przegubu wylało się z 1,5 l oleju - zebrane w słoikach.

Pytanie teraz - wlać go czy wymienić na nowy.

I drugie pytanie - jak wlać to gdzie jest korek wlewu.

Jutro będę klocuszki z tyłu wymieniał - tutaj też jest tutorial służący wymianie klocków z automatycznym ręcznym

Dzięki za odpowiedź i wcześniejsze podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście z przegubu wylało się z 1,5 l oleju

Witam

Z jakiego przegubu, jaki olej?

Coś pomieszałeś :blink: . Pewnie z radości :notacrook: po udanej wymianie sworznia.

Domyślam się, że wyszła ci półośka ze skrzyni i wyciekł olej.

Korek wlewu masz z boku skrzyni, uzupełniasz strzykawką z wężykiem.

Przypuszczam, że masz skrzynie o symbolu JH3, tu masz pokazane dokładnie:

Skrzynia - Klik

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!