Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poradnik (Tutorial) wymiana sworznia bez zdejmowania wahacza


Rekomendowane odpowiedzi

A w jaki sposób zakręcić śrubę, która jest przedstawiona na zdjęciu 8, bo jest w obejmie wystający bolec. Mam Inny samochód ale konstrukcja ta sama. Chodzi mi o obejmę mocowania dolnego zwrotnicy z wahaczem.

 

Dodano: 03 sie 2014 - 11:08

A masz pomysł na przykręcenie z powrotem do obejmy tą śrubkę, bo jakiś cholerny bolec z niej wystaje

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli śrubę zabezpieczającą mocowanie sworznia wahacza w obejmie zwrotnicy. Ona wejdzie do obejmy pod warunkiem, że sworzeń będzie wsadzony do końca. Sworzeń ma zatoczenie i ono musi być na wysokości tej śruby mocującej. Jeżeli będzie ciut niżej to śruby nie założysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-73193-0-41398300-1407066125_thumb.jpg post-73193-0-68032300-1407066100_thumb.jpg

 

Załączyłem Ci zdjecia tego ,pierwszy jest bez srubki ,drugie zdjecie jest z wcisniętą srubką na maksa.

srubke tylko odkreciłem ,nic nie wyjmowałem ani nie wymieniałem co by sie z tym łączyło , Znalazłem ze to sie nazywa blokadą sworznia ale nic nie pisze co z czym . ten bolec jest na samym dole lecz u gory jest tak jakby wgłębienie na to zeby ten bolec poszedł do góry choc teraz zgaduje . Niewiem czy jest mozliw ze po odkreceniu tej srubki to sie zniżyło lecz to są tylko moge spekulacje , opiszesz mi dokładnie od początku jak tą srube włożyc .. Prubówałem Próbowałem pukac młotkiem od dołu za tą koncówka ale nawet nie drgnie .. Dziekuje Ci za podjęcie sie mojego problemu

 

Regulamin

5.6 - pl-literki, interpunkcja

5.7 - logika wypowiedzi, ortografia

Kolego, proszę przywiązywać większą uwagę do pisowni oraz składni. Przed wysłaniem proponuję przeczytać co się napisało i poprawić błędy. Nowe zdania zaczynamy z wielkiej litery. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz ustawić bolec w obejmie w ten sposób by otwór na śrubę był pełny, nie przysłonięty bolcem.

Bolec ma zatoczenie i musi być ono na odpowiedniej wysokości. Ze zdjęć wynika, że należałoby cały sworzeń (bolec) trochę opuścić. Chyba, że masz nietypowy sworzeń ze spłaszczeniem tylko z jednej strony i jest obrócony.

Na przykładowym rysunku widać zatoczenie które musi być na wysokości śruby mocującej.

post-4670-0-97852700-1407068106_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co Piszesz ma Sens , U Mnie to wygląda tak jakby trzeba było podniesc do góry bo miejsce na schowanie jest na górze , Czy mozna cos podniesc np:tą gałke czy wahacz do góy ? Zeby ten bolec sie podniósł

ta sruba jest lekko wykrzywiona zapewne przez ten bolec, moge włożyc ja spowrotem z powrotem czy trzeba kupic nową ? To jest jakas specjalna sruba czy zwykła do kupienia w sklepie motoryzacyjnym . po srodku tej sruby jest taki dziwny gwint płaski jakby przystosowana

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

A ja zabrałemm się do wymiany sworznia ale za chiny nie mogę go wybić :/

Walilem dziś drugi dzień i nadal nic.

Ma ktoś może jakis pomysł jak go wybić? Czy jeszcze jakieś zabezpieczenie jest. Bo wydaje mi się, że sworzeń jest większy niż dziura w wahaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Maksim - może jest delikatnie zaspawany? U mnie tak było i na badaniu technicznym diagnosta powiedział mi, że tak robią mechanicy kiedy wahacz jest już delikatnie wyrobiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

I ja jestem świeżo po wymianie.Wszystko zgodne z opisami tu podanymi bez większych problemów-tylko podczas nabijania nowego sworznia trochę jest mało miejsca,aby się "rozpędzić" z młotkiem.Proponuję wysunąć z piasty podczas demontażu półoś wtedy jest więcej miejsca-choć dla mnie i tak za mało.Ja robiłem stronę lewą tą od kierowcy z krótszą półosią-może z prawej strony jest lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!