Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poradnik (Tutorial) wymiana sworznia bez zdejmowania wahacza


Rekomendowane odpowiedzi

A w jaki sposób zakręcić śrubę, która jest przedstawiona na zdjęciu 8, bo jest w obejmie wystający bolec. Mam Inny samochód ale konstrukcja ta sama. Chodzi mi o obejmę mocowania dolnego zwrotnicy z wahaczem.

 

Dodano: 03 sie 2014 - 11:08

A masz pomysł na przykręcenie z powrotem do obejmy tą śrubkę, bo jakiś cholerny bolec z niej wystaje

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli śrubę zabezpieczającą mocowanie sworznia wahacza w obejmie zwrotnicy. Ona wejdzie do obejmy pod warunkiem, że sworzeń będzie wsadzony do końca. Sworzeń ma zatoczenie i ono musi być na wysokości tej śruby mocującej. Jeżeli będzie ciut niżej to śruby nie założysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-73193-0-41398300-1407066125_thumb.jpg post-73193-0-68032300-1407066100_thumb.jpg

 

Załączyłem Ci zdjecia tego ,pierwszy jest bez srubki ,drugie zdjecie jest z wcisniętą srubką na maksa.

srubke tylko odkreciłem ,nic nie wyjmowałem ani nie wymieniałem co by sie z tym łączyło , Znalazłem ze to sie nazywa blokadą sworznia ale nic nie pisze co z czym . ten bolec jest na samym dole lecz u gory jest tak jakby wgłębienie na to zeby ten bolec poszedł do góry choc teraz zgaduje . Niewiem czy jest mozliw ze po odkreceniu tej srubki to sie zniżyło lecz to są tylko moge spekulacje , opiszesz mi dokładnie od początku jak tą srube włożyc .. Prubówałem Próbowałem pukac młotkiem od dołu za tą koncówka ale nawet nie drgnie .. Dziekuje Ci za podjęcie sie mojego problemu

 

Regulamin

5.6 - pl-literki, interpunkcja

5.7 - logika wypowiedzi, ortografia

Kolego, proszę przywiązywać większą uwagę do pisowni oraz składni. Przed wysłaniem proponuję przeczytać co się napisało i poprawić błędy. Nowe zdania zaczynamy z wielkiej litery. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz ustawić bolec w obejmie w ten sposób by otwór na śrubę był pełny, nie przysłonięty bolcem.

Bolec ma zatoczenie i musi być ono na odpowiedniej wysokości. Ze zdjęć wynika, że należałoby cały sworzeń (bolec) trochę opuścić. Chyba, że masz nietypowy sworzeń ze spłaszczeniem tylko z jednej strony i jest obrócony.

Na przykładowym rysunku widać zatoczenie które musi być na wysokości śruby mocującej.

post-4670-0-97852700-1407068106_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co Piszesz ma Sens , U Mnie to wygląda tak jakby trzeba było podniesc do góry bo miejsce na schowanie jest na górze , Czy mozna cos podniesc np:tą gałke czy wahacz do góy ? Zeby ten bolec sie podniósł

ta sruba jest lekko wykrzywiona zapewne przez ten bolec, moge włożyc ja spowrotem z powrotem czy trzeba kupic nową ? To jest jakas specjalna sruba czy zwykła do kupienia w sklepie motoryzacyjnym . po srodku tej sruby jest taki dziwny gwint płaski jakby przystosowana

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

A ja zabrałemm się do wymiany sworznia ale za chiny nie mogę go wybić :/

Walilem dziś drugi dzień i nadal nic.

Ma ktoś może jakis pomysł jak go wybić? Czy jeszcze jakieś zabezpieczenie jest. Bo wydaje mi się, że sworzeń jest większy niż dziura w wahaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Maksim - może jest delikatnie zaspawany? U mnie tak było i na badaniu technicznym diagnosta powiedział mi, że tak robią mechanicy kiedy wahacz jest już delikatnie wyrobiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

I ja jestem świeżo po wymianie.Wszystko zgodne z opisami tu podanymi bez większych problemów-tylko podczas nabijania nowego sworznia trochę jest mało miejsca,aby się "rozpędzić" z młotkiem.Proponuję wysunąć z piasty podczas demontażu półoś wtedy jest więcej miejsca-choć dla mnie i tak za mało.Ja robiłem stronę lewą tą od kierowcy z krótszą półosią-może z prawej strony jest lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!