Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaniki wspomagania? Blokowanie kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mój pierwszy post na tym forum :notacrook:

***************************

Mam problem w mojej Megance.

***************************

Wykluczam łożyska na amorach, gdyż raz jest wspomaganie raz nie ma. Szczególnie jak zimny silnik to bywa że przejadę 2-5km i w ogóle nie mam wspomagania, po czym zaczyna się pojawiać, na początku się zacina, po przejechaniu 20km działa zazwyczaj poprawnie, ale też nie w 100%.

***************************

Czy zatem wina w takim przypadku będzie leżała po stronie przekładni kierowniczej czy pompie wspomagania ? Na co sugerują te objawy które opisałem powyżej ?

***************************

Płyn oczywiście jest pomiędzy MIN a MAX (bliżej MAX), nie zauważyłem ubytków płynu.

***************************

Silnik 1,4 16V, rok 2001, przebieg według licznika: 178tys

***************************

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

PS. Co oznacza Megane phll i phl ? Przepraszam ale musiałem przeoczyć przy zakładaniu konta :!:

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Co oznacza Megane phll i phl ? Przepraszam ale musiałem przeoczyć przy zakładaniu konta

ph I wersja przed liftingiem (do 1999 roku), ph II wersja po liftingu (1999-2003). Ze wspomaganiem niestety nie pomogę :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że nie działa wspomaganie to może być wina oleju, w instrukcji pisze że nie podlega wymianie.

Koszt niewielki, więc mogę wymienić olej.

Jak auto stoi na postoju, to przy próbie skręcenia w obojętnie jaką stronę kierownica stawia duży opór poczym słychać taki guchy stuk i kręci się dalej normalnie, jeśli ponownie zatrzymam kierownica nie koniecznie muszą być koła ustawione do jazdy na wprost to ponownie kierownica stawia opór i słychać stuk.

Ten opór który trzeba pokonać aby skręcić kołami jest taki sam jak przy wyłączonym silniku, bo myślałem na początku że coś blokuje, ale nie. Bo czasami w ogóle nie ma wspomaganie przez chwilę i wtenczas kierownica chodzi jednako ciężko, tak jak bez wspomagania.

Czy raczej będzie to wina pompy?

Chyba że w przekładni coś tam blokuje przepływ oleju, oring jakiś spuszyło może. No ale jak się mocno porusza kierownica, silnik się nagrzeje, jest ciepło wówczas w pewnych momentach działa w 100% dobrze. 10min auto postoi na postoju i znowu problem.

 

Dodano: 24 mar 2013 - 11:14

Wymieniłem wczoraj łożyska oporowe amortyzatorów, z jednej strony było trochę skorodowane.

Ale problem nie ustąpił, dostrzegłem jeszcze że jak ruszam kierownicą słychać szum od pompy wspomagania i jak nie działa wspomaganie to również słychać ten sam odgłos z pompy przy skręcaniu kierownicy, tyle że kierownica nadal chodzi jakby wspomagania nie było.

 

Dodano: 26 mar 2013 - 14:46

Mam dwa interfejsy ELM327 oraz VAG-COMa (taki z przełącznikiem)

Połączę się którymś z moją Meganką z 2001r ?

Jaki program byłby najlepszy?

 

Świeci mi się check i chciałbym odczytać błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Mam podobną sytuację u siebie. Niestety metodą prób i błędów musisz wykluczyć co jest nie tak.

Jeśli słychać szum w pompie to dobrze-oznacza to, że pompa pracuje. Głuchy stuk to może być moment "wybuchu "płynu w zbiorniczku. Ponieważ pompa w pewnym momencie przepchnie nagromadzony gdzieś olej. Jeśli kręcisz kierownicą do końca w prawo i lewo, w pewnym momencie pryśnie olej w zbiorniczku wyrównawczym. To pompa jest OK. Ma siłę przepchać olej. Stawiałbym na maglownice , jak to jest u mnie. Najprawdopodobniej manszety, które są w maglownicy przepuszczają olej i wspomaganie nie działa, a wręcz przeszkadza w kierowaniu. Czy masz różnice siły kręcenia w prawo lub w lewo? Świadczyło by to w którą stronę manszety są uszkodzone. Check może świecić, ponieważ czujnik ciśnienia oleju w obwodzie może wskazywać niedobór ciśnienia. Mnie czeka regeneracja maglownicy, bo pompa wymieniona niepotrzebnie, stara, dobra leży ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!