Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaniki wspomagania? Blokowanie kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mój pierwszy post na tym forum :notacrook:

***************************

Mam problem w mojej Megance.

***************************

Wykluczam łożyska na amorach, gdyż raz jest wspomaganie raz nie ma. Szczególnie jak zimny silnik to bywa że przejadę 2-5km i w ogóle nie mam wspomagania, po czym zaczyna się pojawiać, na początku się zacina, po przejechaniu 20km działa zazwyczaj poprawnie, ale też nie w 100%.

***************************

Czy zatem wina w takim przypadku będzie leżała po stronie przekładni kierowniczej czy pompie wspomagania ? Na co sugerują te objawy które opisałem powyżej ?

***************************

Płyn oczywiście jest pomiędzy MIN a MAX (bliżej MAX), nie zauważyłem ubytków płynu.

***************************

Silnik 1,4 16V, rok 2001, przebieg według licznika: 178tys

***************************

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

PS. Co oznacza Megane phll i phl ? Przepraszam ale musiałem przeoczyć przy zakładaniu konta :!:

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Co oznacza Megane phll i phl ? Przepraszam ale musiałem przeoczyć przy zakładaniu konta

ph I wersja przed liftingiem (do 1999 roku), ph II wersja po liftingu (1999-2003). Ze wspomaganiem niestety nie pomogę :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że nie działa wspomaganie to może być wina oleju, w instrukcji pisze że nie podlega wymianie.

Koszt niewielki, więc mogę wymienić olej.

Jak auto stoi na postoju, to przy próbie skręcenia w obojętnie jaką stronę kierownica stawia duży opór poczym słychać taki guchy stuk i kręci się dalej normalnie, jeśli ponownie zatrzymam kierownica nie koniecznie muszą być koła ustawione do jazdy na wprost to ponownie kierownica stawia opór i słychać stuk.

Ten opór który trzeba pokonać aby skręcić kołami jest taki sam jak przy wyłączonym silniku, bo myślałem na początku że coś blokuje, ale nie. Bo czasami w ogóle nie ma wspomaganie przez chwilę i wtenczas kierownica chodzi jednako ciężko, tak jak bez wspomagania.

Czy raczej będzie to wina pompy?

Chyba że w przekładni coś tam blokuje przepływ oleju, oring jakiś spuszyło może. No ale jak się mocno porusza kierownica, silnik się nagrzeje, jest ciepło wówczas w pewnych momentach działa w 100% dobrze. 10min auto postoi na postoju i znowu problem.

 

Dodano: 24 mar 2013 - 11:14

Wymieniłem wczoraj łożyska oporowe amortyzatorów, z jednej strony było trochę skorodowane.

Ale problem nie ustąpił, dostrzegłem jeszcze że jak ruszam kierownicą słychać szum od pompy wspomagania i jak nie działa wspomaganie to również słychać ten sam odgłos z pompy przy skręcaniu kierownicy, tyle że kierownica nadal chodzi jakby wspomagania nie było.

 

Dodano: 26 mar 2013 - 14:46

Mam dwa interfejsy ELM327 oraz VAG-COMa (taki z przełącznikiem)

Połączę się którymś z moją Meganką z 2001r ?

Jaki program byłby najlepszy?

 

Świeci mi się check i chciałbym odczytać błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Mam podobną sytuację u siebie. Niestety metodą prób i błędów musisz wykluczyć co jest nie tak.

Jeśli słychać szum w pompie to dobrze-oznacza to, że pompa pracuje. Głuchy stuk to może być moment "wybuchu "płynu w zbiorniczku. Ponieważ pompa w pewnym momencie przepchnie nagromadzony gdzieś olej. Jeśli kręcisz kierownicą do końca w prawo i lewo, w pewnym momencie pryśnie olej w zbiorniczku wyrównawczym. To pompa jest OK. Ma siłę przepchać olej. Stawiałbym na maglownice , jak to jest u mnie. Najprawdopodobniej manszety, które są w maglownicy przepuszczają olej i wspomaganie nie działa, a wręcz przeszkadza w kierowaniu. Czy masz różnice siły kręcenia w prawo lub w lewo? Świadczyło by to w którą stronę manszety są uszkodzone. Check może świecić, ponieważ czujnik ciśnienia oleju w obwodzie może wskazywać niedobór ciśnienia. Mnie czeka regeneracja maglownicy, bo pompa wymieniona niepotrzebnie, stara, dobra leży ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!