Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nietypowy problem.....pomysły się wyczerpują


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zwracam się z prośbą o podrzucenie pomysłów, poradę, pomoc..

 

Samochód mam od nowości, wszystko było praawie ok (jak pewnie u większości).

Obecny problem dotyczy ściągania samochodu raczej na prawo choć czasem i na lewo,

zniszczenie opony letniej prawej (pofałdowała się) i ciągły problem z koniecznością wyważania kół.

 

Co było sprawdzane i robione....

 

Problem zaczął się hmmmm w zasadzie ciężko powiedzieć...

W zeszłym roku marzec 2006 (uszkodziłem poważnie prawe koło - felga oryginał 16" do wymiany i opona - powód oczywiście polska dziura). Czy zaczęło się już wtedy ściaganie samochodu tego nie pamiętam bo chyba powoli zmieniał się okres na komplet letnich kół, a także byly inne problemy to z klamkami to z radiem, ukł hamulcowym itp itd :)

Chyba po wymianie koła na nowe zimowe było ok ale czy napewno hmmm nie pamiętam...

Na przełomie lipiec/sierpień 2006 koła letnie wymieniłem sprężyny eibach pro-kit no i chyba właśnie wtedy musiał się nasilić bądź pojawić problem bo pojechałem na geometrie fachową komputerową bo taką na oko to po tych sprężynach zrobili i musiałobyć źle bo pojechałem na komputerowe.....

Tam mi wymienili uszkodzony wahacz prawy i zrobili po tym zbieżność i geometrię która wyglądala tak:

 

przód:

wyprz.osi sworz. zwr.koła lew. 05st33'

prawego 05st05'

pochylenie osi sworz. zwr.lewej 10st49'

prawej 11st17'

pochylenie koła lewego 00st07'

prawego -00st27'

zbieżność całkowita kół -00st11'

zbieżność połówkowa koła lewego -00st06'

prawego -00st05'

przestawienie kół przednich -00st13'

 

W lecie 2007 też zaliczyłem dziurę (znów prawa strona) ale bez uszkodzenia koła (17" +225/45)

 

Odwiedzam dalej serwisy..... Czuję luzy, skrzypienia... Wymiana łożysk kolumn mcphersona. Objaw specyficzny dla łożysk ustaje. Przy prędkościach powyżej 150 auto bardzo mocno zaczyna drgać...Uszkodzona opona letnia prawa (pofałdowana na bieżniku chyba po stronie wewnętrznej).

Wymiana kół znów na zimowe . Ściąganie nieco mniejsze ale po wyważeniu znów zaczyna drgać. Auto ściąga raczej na prawo.

Luzy w przekładni - regeneracja + regeneracja lewego wahacza (temu też się luzy pojawiły). Ponowna geometria i zbieżność. Wyniki:

 

wyprz.osi sworz. zwr.koła lew. 05st19'

prawego 04st29'

pochylenie osi sworz. zwr.lewej 10st40'

prawej 11st25'

pochylenie koła lewego 00st24'

prawego -00st25'

zbieżność całkowita kół -00st05'

zbieżność połówkowa koła lewego -00st03'

prawego -00st02'

przestawienie kół przednich -00st10'

 

Po tym Kontrola zawieszenia - brak jakichkolwiek luzów. Brak oznak (wizualnych) powyginania elementów podwozia. Amortyzatory ok.

 

Podkreślę, iż przeglądałem troszkę to forum i po każdorazowej naprawie czegoś z zawieszenia lub wymiany kół resetowałem elektroniczny układ wspomagania.

 

Sugestia mechaników.... Od samego początku winne oczywiście były opony. Bo to GoodYear F1 225/45/17 to nic że nowe były ale były złe. Wziąć na pomiary płyty podłogowej czy coś nie jest ponaginane (przypominam, że auto mam od nowości i nie było strzału), wymiana sprężyn bo mogą za bardzo utwardzać samochód i powodować ściąganie(eibach pro-kit więc nie jest za twardo, amorki seryjne). Tylko że czasu już duuzo z tym straciłem a zapał coraz mniejszy do straty czasu. Nie da się zbytnio wszystkiego w jednym miejscu załatwić....no może autoryzowany serwis (no myślę że z techniką prób i błędów już wiele zbędnych rzeczy bym wymienił a niektórzy szukali by dalej....a cena by mocno urosła....(z całym szacunkiem dla serwisantów już wiele razy się naciąłem).

 

To chyba tyle, może coś mi umknęło.

Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o odpowiedz. Sugestie mile widziane.

Chciałbym mieć już z tym spokój. Uważam że pomimo tego wszystkiego jest to super samochód więc nie mam zamiaru go jeszcze sprzedawać :)

 

Pozdrawiam forumowiczów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!