Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Koncentrat + gotowy płyn Glaceol RX TYPE D ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Dziś zakupiłem do swojej megi 5 litrów płynu chłodniczego Glaceol RX Type D(do -21 stopni Cel.) i 1 litr koncentratu o tej samej nazwie. Mam pytanko czy jak rozcieńczę ten 1 litr koncentratu i doleje ponad 4 litry gotowego płynu to jego wytrzymałość wzrośnie do około -30 stopni Cel.? Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdżę na samym glaceolu z klimatyzatorów, temp. zamarzania taka sama jakieś 21-22 stopnie, nic nie dolewałem, generalnie nie ma sie czego obawiać, ponieważ nawet jak będzie poniżej 22stopni, to i tak glikol nie zamarznie, zrobi sie taka "kasza".

Jak chcesz być pewny to można kupić miernik do temp. zamarzania, koszt około 20zł.

A koncentrat jaką ma temp. zamarzania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwsie mówili, że koncentrat rozrobiony w relacji 1-1 daje coś koło -40 lub więcej stopni, więc mysle ze jak wleje litr koncentratu i do tego gotowy juz płyn do może będzie koło -30 stopni. W każdym razie nie zamienie Glaceola na nic innego. Już 8 lat go stosuje i problemów z chłodzeniem jeszcze nie było poza felernym termostatem :/ Rok temu założyłem Vernet i padł po roku. Jutro kolejne podejście z Vernetem. Ciekawe jak to bedzie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwsie mówili, że koncentrat rozrobiony w relacji 1-1 daje coś koło -40 lub więcej stopni

Być może ale rozpuszczony w wodzie tak jak napisano to na opakowaniu

Poza tym będzie niższa temperatura niż -40°C

więc mysle ze jak wleje litr koncentratu i do tego gotowy juz płyn do może będzie koło -30 stopni.

Nie koniecznie, wszystko zależy od stosunku woda:koncentrat.

Najniższą temperaturę krzepnięcia uzyskuje przy stosunku ok 1:1, wszystko zależy od bazy (koncentratu). Wtedy można zejść nawet do -50°C

Dodanie do gotowego płynu koncentratu może spowodować wzrost temp. krzepnięcia, nawet o kilka stopnie, a to już może być niebezpieczne.

 

Prawidłowo powinieneś rozcięczyć koncentrat wodą, tak jak napisano to na opakowaniu i wlać ten roztwór tak aby uzyskać odpowiednią ilość płynu w układzie chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najniższą temperaturę krzepnięcia uzyskuje przy stosunku ok 1:1
Nie dokładnie tak. Główny składnik płynu, który obniża temperaturę zamarzania to glikol etylenowy.

http://www.texaco.i-g.pl/press.php?id=7&d=2

Tu jest to dobrze opisane. Z wykresu widać, że koncentrat to właściwie blisko 100% glikolu. Po rozcieńczeniu z wodą pół na pół daje -40 stopni. W płynie masz jakieś 1,5l glikolu czyli po zmieszaniu masz 2,5l glikolu i 3,5l wody. to trochę więcej jak 40 %, czyli tak jak myślałeś temp. zamarzania wyjdzie trochę niższa niż -30 stopni.

post-2306-1196239986_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem przy stosunku ok. 1:1 - dla uproszczenia.

Różne firmy stosują różną bazę - glikol, a jest ich kilka, mają one różne właściwości, a głównie różnią się temp. krzepnięcia, oraz mają inne przebiegi krzywych krzepnięcia w stosunku do rozcieńczenia.

Głowy nie dam, ale istnieje duże prawdopodobieństwo, że do takiego płynu/koncentratu obok różnych antyutleniaczy, inhibitorów korozji itp. dodawane są substancje obniżające temp. krzepnięcia płynu.

Taki układ będzie działał prawidłowo przy zachowaniu odpowiednich proporcji woda/płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W płynie masz jakieś 1' date='5l glikolu czyli po zmieszaniu masz 2,5l glikolu i 3,5l wody. to trochę więcej jak 40 %[/quote']

 

Dokładnie tak to wyglada jak napisałeś. Postudiowałem troche i ten koncentrat co mam ma temp. krzepnięcia wg Renault -37 stopni w proporcji 1-1. Czyli mogę być spokojny, że jak wleje koncentrat i potem płyn to będzie miał on niezłe właściwości. Uważam, że spokojnie koło -30 stopni. Będzie wówczas w układzie 2,5 litra koncentratu i 3,5 litra wody destylowanej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!