Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane 3l/100 km ? Możliwe !


owcza_bee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przeglądając internet w poszukiwaniu oszczędności wpadłem na pewien film.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ku06FJFRTpo

 

Być może skuszę się na takie wyjście tym bardziej że jest to niedrogie. I można oszczędzić ponad 60% paliwa i daje przyrost mocy ok. 15%.

Lecz mam kilka problemów ze stworzeniem schematu.

 

1. Pan Jan ma u siebie zbiornik na siedzeniu pasażera co pozwala na wykorzystanie grawitacji, lecz ja chciałbym wstawić większy do bagażnika. Trzeba by wstawić jakąś pompkę która dostarczy wodę ze zbiornika do grzałki która będzie owinięta na kolektorze wydechowym i kawałku rury wydechowej. Ale nie może być to pompa która przepompuje wodę przez grzałkę i wyleci tylko zagrzana woda i moje pytanie brzmi jak to rozwiązać ?? Może wstawić jakiś system który będzie tworzył ciśnienie np. rurkę od wyjścia grzałki która będzie podłączona do zbiornika i będzie tworzyć w nim ciśnienie.

 

2. Wadą tego układu jest to że po wyłączeniu silnika nie spalona para może skraplać się na ściankach cylindra, rozwiązaniem jest wyłączenie układu na 2-3 km przed dojazdem do celu. Chciałbym wstawić elektrozawór zaraz przed ujściem pary i uruchamiać go przyciskiem z kabiny. I mój problem polega na tym że gdy zamknę drogę ujścia pary to (w grzałce i przewodach jest nadal woda) czy ciśnienie wytwarzające się w dalszym ciągu nie rozsadzi mi instalacji, i jak to zrobić by parę tą przekierować do zbiornika?? Myślałem żeby wstawić elektrozawór który będzie miał pozycje:

1. Podaje parę do kolektora/otwór do zbiornika zamknięty

2. Podaje parę do zbiornika/otwór do kolektora zamknięty

3. Podaje parę do kolektora i zbiornika

Jest taki elektrozawór ??

 

Dodaje 3 poglądowe schematy:

1.Zastosowana jest pompa wody, przewód powrotny pary w czasie gdy nie jest ona dodawana do spalania, zaworek zwrotny by para nie cofała się do baku

2. Nie ma pompy wody. Zamiast tego jest przewód z parą pod ciśnieniem która wypełnia zbiornik i napędza układ

3. Trzecie wyjście to zastosowanie zbiornika dodatkowego pod maską. W nim byłby pływak który sygnalizowałby małą ilość wody w nim, tym samym uruchamiałby pompkę która zapełni zbiornik dodatkowy. Ten byłby wyżej niż kolektor i grawitacja robiła by swoje.

 

Jestem młodą osobą uwielbiającą takie wynalazki i chciałbym spróbować jak to działa.

 

Proszę o nie krytykowanie tego posta, tylko o podpowiedzi na wyżej postawione pytania. Może znajdzie się osoba która ma już doświadczenia z takim układem.

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

post-54845-0-11773200-1364923330_thumb.png

post-54845-0-13887200-1364923338_thumb.png

post-54845-0-86048000-1364923346_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prima aprilis był wczoraj.

hehe, no był wczoraj, ale może kolegę zasypało i nie zdążył wczoraj napisać. Ja tam w takie rzeczy nie wierzę, ale to już moja prywatna sprawa. Za darmo nie ma nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnej nowości facet nie wynalazł. Podczas 2 wojny światowej w myśliwcach też była dodawana para wodna aby silnik mniej palił i miał większa moc. Zauważcie, że jak jest wilgotność powietrza w granicy 80-90% w powietrzu to silniki lepiej pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia to trzeba by było sprawdzać metodami prób i błędów. Ale skoro na 150 km spaliło mu 6 litrów wody, a 1 litr = ok.1700 litrów pary wodnej czyli wychodzi że na 5 cylindrowy silnik o pojemności 2.5 l zużył 6800 l pary wodnej na 100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

a co do tego układu to miejsce podawania pary do silnika to najlepiej było by rozwiertać kolektor dolotowy zaraz przed wlotem do cylindra (4x) żeby jak najmniej się pary skropliło prawda? A jeśli poda się za dużo pary to silnik będzie się dusił czy żadnej różnicy nie będzie? Para musi mieć powyżej 100*C czy 160*C ?

// Na wolnych obrotach nie będzie za wczesnego zapłonu mieszanki??

Edytowane przez Pawel_Pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!