Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane 3l/100 km ? Możliwe !


owcza_bee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przeglądając internet w poszukiwaniu oszczędności wpadłem na pewien film.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ku06FJFRTpo

 

Być może skuszę się na takie wyjście tym bardziej że jest to niedrogie. I można oszczędzić ponad 60% paliwa i daje przyrost mocy ok. 15%.

Lecz mam kilka problemów ze stworzeniem schematu.

 

1. Pan Jan ma u siebie zbiornik na siedzeniu pasażera co pozwala na wykorzystanie grawitacji, lecz ja chciałbym wstawić większy do bagażnika. Trzeba by wstawić jakąś pompkę która dostarczy wodę ze zbiornika do grzałki która będzie owinięta na kolektorze wydechowym i kawałku rury wydechowej. Ale nie może być to pompa która przepompuje wodę przez grzałkę i wyleci tylko zagrzana woda i moje pytanie brzmi jak to rozwiązać ?? Może wstawić jakiś system który będzie tworzył ciśnienie np. rurkę od wyjścia grzałki która będzie podłączona do zbiornika i będzie tworzyć w nim ciśnienie.

 

2. Wadą tego układu jest to że po wyłączeniu silnika nie spalona para może skraplać się na ściankach cylindra, rozwiązaniem jest wyłączenie układu na 2-3 km przed dojazdem do celu. Chciałbym wstawić elektrozawór zaraz przed ujściem pary i uruchamiać go przyciskiem z kabiny. I mój problem polega na tym że gdy zamknę drogę ujścia pary to (w grzałce i przewodach jest nadal woda) czy ciśnienie wytwarzające się w dalszym ciągu nie rozsadzi mi instalacji, i jak to zrobić by parę tą przekierować do zbiornika?? Myślałem żeby wstawić elektrozawór który będzie miał pozycje:

1. Podaje parę do kolektora/otwór do zbiornika zamknięty

2. Podaje parę do zbiornika/otwór do kolektora zamknięty

3. Podaje parę do kolektora i zbiornika

Jest taki elektrozawór ??

 

Dodaje 3 poglądowe schematy:

1.Zastosowana jest pompa wody, przewód powrotny pary w czasie gdy nie jest ona dodawana do spalania, zaworek zwrotny by para nie cofała się do baku

2. Nie ma pompy wody. Zamiast tego jest przewód z parą pod ciśnieniem która wypełnia zbiornik i napędza układ

3. Trzecie wyjście to zastosowanie zbiornika dodatkowego pod maską. W nim byłby pływak który sygnalizowałby małą ilość wody w nim, tym samym uruchamiałby pompkę która zapełni zbiornik dodatkowy. Ten byłby wyżej niż kolektor i grawitacja robiła by swoje.

 

Jestem młodą osobą uwielbiającą takie wynalazki i chciałbym spróbować jak to działa.

 

Proszę o nie krytykowanie tego posta, tylko o podpowiedzi na wyżej postawione pytania. Może znajdzie się osoba która ma już doświadczenia z takim układem.

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

post-54845-0-11773200-1364923330_thumb.png

post-54845-0-13887200-1364923338_thumb.png

post-54845-0-86048000-1364923346_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prima aprilis był wczoraj.

hehe, no był wczoraj, ale może kolegę zasypało i nie zdążył wczoraj napisać. Ja tam w takie rzeczy nie wierzę, ale to już moja prywatna sprawa. Za darmo nie ma nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnej nowości facet nie wynalazł. Podczas 2 wojny światowej w myśliwcach też była dodawana para wodna aby silnik mniej palił i miał większa moc. Zauważcie, że jak jest wilgotność powietrza w granicy 80-90% w powietrzu to silniki lepiej pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia to trzeba by było sprawdzać metodami prób i błędów. Ale skoro na 150 km spaliło mu 6 litrów wody, a 1 litr = ok.1700 litrów pary wodnej czyli wychodzi że na 5 cylindrowy silnik o pojemności 2.5 l zużył 6800 l pary wodnej na 100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

a co do tego układu to miejsce podawania pary do silnika to najlepiej było by rozwiertać kolektor dolotowy zaraz przed wlotem do cylindra (4x) żeby jak najmniej się pary skropliło prawda? A jeśli poda się za dużo pary to silnik będzie się dusił czy żadnej różnicy nie będzie? Para musi mieć powyżej 100*C czy 160*C ?

// Na wolnych obrotach nie będzie za wczesnego zapłonu mieszanki??

Edytowane przez Pawel_Pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!