Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane kopci na biało/siwo


Mala18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wiem, że podobne tematy przewijały się na forum, ale nie mogę znaleźc odpowiedzi do konkretnie mojego przypadku.

Otóż posiadam Megane II z silnikiem 1.9 dci o mocy 115KM.

Problem zaczął się od tego, że Megi straciła swoją moc. Powyżej 2500 obrotów robił się z niej niezły szatan prędkości, ale niżej muł. U mechanika okazało się, że był problem z turbiną, która zbyt późno się włączała. Mechanik naprawił to i turbo włącza się tak jak powinno. Wyszedł też problem z przepływomierzem - został odpięty do sprawdzenia. Megi wróciła moc, wszystko tip-top. Na drugi dzień na komputerze wyskoczył komunikat 'Check injection' i zapalił się servic. Pomyśłałam, że byc moze to wina odpiętego przepływomierza. Wróciłam do mechanika - tego wyczyścił przepływomierz i Megi zaczęła chodzic tak jak powinna.

Jednak teraz po upływie około miesiąca. Zapalił się znowu 'Check injection' wraz z servicem. Megi znowu ma spadek mocy, czasem mam wrażenie, że nie reaguje na pedał gazu albo reaguje z opóźnieniem. Dodatkowo zaczęła dymic na biało/siwo (nie niebiesko!), ale tylko na zimnym silniku. Turbina odpada, ponieważ była sprawdzana. Na rozgrzanym silniku auto ma większą pomoc i nie kopci. Ewentualnie lekki czarny dymek przy szybkim dodaniu gazu (ale to podobno normalne).

Moje pytanie: czy to wina wtryskiwaczy, że dymi na biało? A może coś innego? Jakieś pomysły? Oleju nie ubywa ( między wymianami oleju [10 tys.km] ubyło może 400 ml, ale gdzieś czytałam, że norma w Megane to 900ml na 1000km). Bardzo proszę o pomoc, bo mechanicy ciągną pieniądze i obstawiają (może wtryski trzeba wymienic, a moze przepływomierz, wspominają o przepustnicy), a mnie nie stac na wymiany wszystkiego metodą prób i błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kopci na biało to może znaczyć, że bierze płyn chłodniczy. Sprawdź czy go nie ubyło. Chyba, że jest to tylko lekkie kopcenie to norma przy niskich temperaturach. Jeżeli komputer wskazuje błąd to najprościej byłoby podjechać do mechanika który podłączy Megi pod komputer i wszystko będzie jasne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to lekkie kopcenie. Siwo-biała chmura tak, że za samochodem nic nie widac, ale tylko na zimnym silniku. Podjechałam dziś do mechanika. Płynu nie ubywa, oleju również. Na komputerze pokazało błąd modułu świecy żarowej. Tyle wiem, bo później zostawiłam auto mechanikowi, bo bardzo się spieszyła i ma się kontaktowac ze mną w razie jakich kolwiek wymian. Czy możliwe jest iż kopcenie i słaba moc były spowodowane własnie tym błędem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może przez niesprawne świece samochód miał mała moc ale czy kopcenie jest tym spowodowane to nie chce mi się wierzyć. Zobaczmy co powie mechanik. Wtryskiwacze raczej dobre bo jeżeli by padły to kopciłby cały czas. Zastanawiam się czy to kopcenie nie będzie po prostu parą wodna skoro po rozgrzaniu nie kopci. Dym jest bardziej szary czy bardziej biały? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej biały. No nie pozostaje nic, tylko czekac na werdykt mechanika ;)

dzięki chłopaki! ;)

 

Dodano: 04 kwi 2013 - 20:49

Mechanik wymienił jedną świecę. Check injection zgasł, service również. Jednak stwierdził, że 2 wtryski są do wymiany. Dla mnie dziwne jest to, że kontrolki zgasły, a jednak mechanik twierdzi, że 2 wtryski do wymiany. Byc może tak może byc - nie znam się tak dobrze, bo zwykła ze mnie kobitka . ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ma być, po wymianie uszkodzonych świec serwis gaśnie. Co do wtrysków, to bardzo możliwe, że leją i tak się dzieje. Zapytaj, czy robił próbę przelewową a jeśli nie to jak stwierdził, że są do wymiany - to tak, co by nie pomyślał, że nie kumasz mechaniki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, ale go zagnę ;) Mówił mi, że są jakieś wartości na wtryskiwaczach (ciśnienie albo coś innego, no nie wiem), ale w każdym razie gdy poprawnie każdy wtrysk powinien miec wartośc 0, to dwa wtryski mają wartośc 2. Nie mam pojęcia o co chodzi.

 

Dodano: 11 kwi 2013 - 13:51

Witam Was ponownie.

Chciałabym zapytac o jeszcze jedną rzecz. Otóż Megi zaczęła sobie dymic na bardziej niebieskawo i śmierdzi za nią. Wydaje mi się, że ropą albo olejem. Trochę nie umiem rozróżnic. Wtrysków nie wymieniłam, bo czekam na chłopaka jak wróci zza granicy, żeby się nią zajął, bo ja już nie mam funduszu ;)

czy jest możliwe, że od wtrysków zaczęła kopcic na lekko niebiesko? Bo już nie wiem na co mam go przygotowac.

Turbina była sprawdzana, a z tego co czytałam to niebieski dymek to 99% turbo, a ono zachowuje się dobrze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie pamietam dokladnie i nie znam się, ale turbina brała olej. Po prostu chyba zatarła się. Byly krzywe łopatki czy wirniki nie wiem już, nie powiem dokladnie. W kazdym razie pan, który regenerowal powiedzial, ze turbina byla niedawno regenerowana (tak jak mowil poprzedni wlasciciel), tyle ze nieudolnie. Problem kopcenia, po jakiś 20 km zniknął. Samochod musial przepalic resztki oleju i juz nie kopci :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!