Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[M/S II] Gdzie jest miejsce na gaśnicę i apteczkę ?


Rekomendowane odpowiedzi

vmax-r, jeśli wiercipieta jest "krótki" to trzymaja go pasy i nie dosięgnie, jeśli jest dlugi, to musi naprawdę być długi. (patrz na ostatnie zdjecie, gdzie kończy się dywanik) Może też zająć miejsce po prawej stronie. Tam nie ma gasnicy. Poza tym, w gaśnicy jest zawleczka opasana plasikowym zabezpieczeniem. Tak wiec- jestem spokojny. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...No fakt miejsce chyba najlepsze z możliwych.

Ja mam jednego takiego małego pasażerka który potrafi tak skopać i zfasonować tylny przedział, że uuuuu :-)

 

- ja wożę gaśnicę w schowku pod tylnym siedzeniem (lewym? prawym? ...a może środkowym? Nieee, tam wożę linkę i apteczkę...) zawsze się zastanawiałem ile czasu zajęło by mi dobranie się do niej...

 

Ale miejsce GIT!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam przymocowaną do tunelu, po lewej stronie nóg pasażera - tak było jak kupiłem Megi i tak już zostało, mi nie przeszkadza, bo niezbyt często jeżdżę jako pasażer :-)

Przy okazji muszę przyznać, że oryginalne gasnice Renault są niezgorsze - działają po chyba 5 latach, a było to tak: zmieniłem w samochodzie na nową, a starą zabrałem do domu i się przydała - zrobiło się jakieś zwarcie w gniazdku i się zajarało a przy okazji szafka, no to ja siup po tę starą gaśnicę a ona zadziałała i zgasiłem pożar w zarzewiu :-) Tylko potem cała chata była w białym proszku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...

ja zrobiłem ciut inaczej w moim sceniku, podszedłem do tego troche olewczo, wrzuciłem gaśnice do lewego schowka w bagażniku wraz z trójkątem i....nic niestuka nic niepuka ;);) ale...pomysł z przykręceniem jej pod fotelem kierowcy będę miał na uwadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

miejsce na gaśnicę - jak kilka osób słusznie zauważyło powinno być gdzieś w zasięgu ręki kierowcy, niestety z doświadczenia wiem,a wiem bo kilka razy widziałem, ile warta jest taka gaśnica- jeśli zapali się instalacja elektryczna to zamiast szukać gaśnicy, która zrobi psssyt i się skończy,lepiej brać nogi za pas i wiać z samochodu. Jak jeden z Kolegów słusznie zauważył gaśnicą z osobówki to można co najwyżej grilla zgasić. Niemniej jednak popieram posiadanie i wożenie gaśnicy, u mnie leży sobie ona w kole zapasowym w bagażniku.

Co do apteczki, to te które można nabyć w supermarketach właściwie,oprócz bandaża i poloplastru nic nie mają w zestawie,więc doprawiłem swoją kilkoma niezbędnymi rzeczami również wymienianymi już przez kilku Kolegów i umiejscowiłem w bagażniku za prawą lampą pod tym gumowym zaczepem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile warta jest taka gaśnica- jeśli zapali się instalacja elektryczna to zamiast szukać gaśnicy, która zrobi psssyt i się skończy

Bo zanim dojdzie do takiej sytuacji to należy zapoznać się z instrukcją obsługi gaśnicy aby właśnie nie zrobiła PSSSYT :!: Właśnie to PSSSYT świadczy o nieumiejętnym jej użyciu.

Ja natomiast widziałem kilka razy co potrafi dobrze użyta, właśnie taka gaśnica.

W sumie to każde miejsce jest dobre. Ważne aby właściciel auta wiedział gdzie i aby ją szybko zlokalizował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Prezes, od ponad 5 lat jestem w OSP, kierowca, mechanik,ratownik bla bla bla, i mnie również wydaje się że wiem jak tego używać i równiez widziałem już pare razy jak się gaśnicy używa ;-) A wracając do tematu- nie ma bata żeby ugasić instalację przy zwarciu,takie jest moje zdanie i tego się będę trzymać ;-) A już napewno nie zrobi tego przerażony sytuacją człowiek (któremu się nagle zapaliło auto),który pierwszy raz ma gaśnicę w rękach, nawet pomimo faktu że kiedyś przeczytał instrukcję obsługi.

 

Co do Twojej wypowiedzi odnośnie umiejscowienia- popieram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamilf, tak szczerze powiedzieć to jedna kilogramowa gaśnica to nic, ale jak ze swych aut wyskoczy kilku kierowców uzbrojonych w jednokilogramowe gaśnice to siła gaszenia już może być wystarczająca. Warunek by kierowcom uświadomić, że w grupie siła i że gaśnica służy przede wszystkim by gasić czyjeś auto a nie swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

odbiegliśmy trochę od tematu ;-)

Gojgien rozumiem i popieram to co piszesz, ale nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić. Widząc poziom chamstwa na naszych drogach i to jak się ludzie sobą na wzajem przejmują...

Podejrzewam że jakieś maks.20% kierowców zatrzyma się i pomoże natomiast reszta nawet nie zwolni,albo zwolni tylko po to żeby zobaczyć co się stało.

 

Osobiście niemal zawsze zatrzymuje się i pomagam innym nawet jeśli chodzi tylko o zmianę koła,a to dlatego że ktoś kiedyś pomógł mi kiedy z mojego samochodu zostały żyletki;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pomysł z umiejscowieniem gasnicy za siedzeniem kierowcy naprawdę ciekawy.. W lipcu niestety miałam pożar auta i przekonałam się że szybki dostęp do gasnicy to podstawa..

A wracając do tematu- nie ma bata żeby ugasić instalację przy zwarciu,takie jest moje zdanie i tego się będę trzymać ;-) A już napewno nie zrobi tego przerażony sytuacją człowiek (któremu się nagle zapaliło auto),który pierwszy raz ma gaśnicę w rękach, nawet pomimo faktu że kiedyś przeczytał instrukcję obsługi.

U mnie przyczyną pożaru było najprawdopodobniej zwarcie (przy okazji ciekawa jestem czy ktoś miał podobny przypadek, na razie nie znalazłam wątku na forum).. do ugaszenia zużyto 3 gasnice.. na szczęście mogłam liczyć na pomoc (gaśnice) innych kierowców.. i auto mimo mojego przerażenia i mimo iż pierwszy raz używałam gaśnicy, zostało uratowane przed kompletnym spłonięciem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!