Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, drodzy Koledzy zwracam się do Was z prośbą o pomoc w dobraniu odpowiednich dywaników welurowych do Megi IIphII. Konkretnie to chcę kupić jakieś dywaniki ale nie oryginały tylko zamienniki (tak do 100zł). Może ktoś już kupował takowe i może polecić z czystym sumieniem albo podpowiedzieć jakich napewno nie kupować. Zastanawiam się czy któreś z zamienników posiadają rzepy trzymajace. Bardzo prosze o Wasze opinie, sugestie i podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem niedawno takie: http://allegro.pl/dywaniki-welurowe-lux-renault-scenic-iii-od-2009r-i3108134555.html. Do auta żony również takie zamówiłem (dotrą zapewne do środy). Podobno są bardzo wytrzymałe - są z poliamidu (bardzo wytrzymałego materiału). Kupiłem u "autodywaniki_pl". Bardzo szybka dostawa.

Edytowane przez norbert_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja preferuję welurowe dywaniki i upatrzyłem sobie takie do Grand Scenica II:

http://allegro.pl/dywaniki-welurowe-renault-scenic-ii-haft-stopery-i3454459748.html

 

Będę zamawiał je jutro, ale najpierw muszę sprawdzić czy moje auto ma fabryczne stopery. Dziś patrzyłem, czy są jakieś uchwyty do dywaników, ale nic nie znalazłem. Może źle szukam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnych stoperów nie znajdziesz bo fabryczne welury są od dolu w rzepy wyposarzone i to jest jedyne sluszne rozwiazanie.

Syn do swojego zakupił z tej samej firny jaką pokazałeś i prócz tego że dywaniki sa jako tako wykonane, to szorstki spód i stopery dokładane do kompletu to pomyłka.

Wkręcają się tylko w oryginalne wykładziny, głębiej w piankowe wygłuszenie niby wchodzą ale po miesiącu już są obluzowane i przekrzywione.

Element wkręcany ma za wysoką główkę i i druga część po wycięciu otworu w dywaniku nie wskakuje do niego by odpowiednio trzymala.

Główki należy obcinać od góry albo szlifować o prawie 2 mm.

Nie stosując stoperów wykładzina przesuwa się do przodu, a naszyta łata pod stopami kierowcy, zahacza o pedał gazu gdy jest wciśnięty. W dieslu można zawału dostać bo efekt przypomina rozwalenie turbiny i ssanie oleju do cylindrów.

Non stop wysokie obroty.

Przerabiałem taka pobudkę jak syn do pracy jechał i w czasie wyprzedzania a właściwie po nim jak wrócił na prawy pas silnik nadal był na wysokich obrotach. Auto udało się zgasić i jechałem go odholować. Dopiero po godzinie, na spokojnie doszedłem co jest przyczyną wysokich obrotów silnika.

Dywaniki były 3 dni w aucie, wystarczyło ten od kierowcy przesunąć do tyłu i auto się samo naprawiło.

Fakt, że przed skoroświtem zostałem z łózka wyrwany i połowę drogi z Rybnika do Gliwic musiałem zrobić ale za tą "naprawę" flaszkę dobrej METAXY ***** zarobiłem :mrgreen:

Tylny dywanik ma niedokładnie powycinane otwory na schowki. Klapy schowków są większe jak otwory w dywanikach, ponadto otwory są poprzesuwane co do klap.

niestety nie ma teraz tego sceniola na podwórku by fotki zrobić tych niedokładności i przekrzywionych stoperów.

Prawdopodobnie kol. Tomik będzie mógł też coś o nich napisać bo wiem, że miał zamiar zakupić te same.

Moim zdaniem, skoro już chcesz kupić zamienniki z tej firmy, to kupuj z gładkim spodem, by można było na jakimś dobrym kleju do gumy i plastiku przykleić kawałki haczyków z rzepa, który zakupisz w pasmanterii za kilka złotych. można tez zastosować samoprzylepny rzep techniczny ale do tego jest właśnie jak najbardziej gładkie podłoże potrzebne. Zawsze też można taki rzep przyszyć albo przynitować nitami szewskimi.

Tak miałem w starym sceniolu pod wędrującymi po aucie dywanikami gumowymi.

Tu akurat stare fotki posiadam.

thumb_hosting_zdjec_1376319240__guma2.jpg thumb_hosting_zdjec_1376319257__guma3.jpg thumb_hosting_zdjec_1376319281__guma4.jpg

thumb_hosting_zdjec_1376319319__guma5.jpg thumb_hosting_zdjec_1376319339__guma6.jpg thumb_hosting_zdjec_1376319367__gumatyl2.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Pytałem już o naszytą łatę pod stopami i jest możliwość zamówienia dywaników bez nich. Też mam przykre doświadczenia z tymi wzmocnieniami pod stopami, dlatego od razu pytałem o to sprzedawcy.

Stopery faktycznie sobie odpuszczę i zrobię rzepy tak jak proponujesz.

Bardziej zmartwiła mnie informacja, że tylne dywaniki mają niedokładnie powycinane otwory na schowki, a na tym zależało mi najbardziej.

W wolnej chwili cyknij proszę fotę jak wygląda dywanik kierowcy pod pedałami i tylny dywanik z otwartym i zamkniętym schowkiem. Wstrzymam się jeszcze z zakupem, ponieważ wolę nie wydawać kasy w błoto. Dobrze dopasowane dywaniki to dla mnie istotna kwestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto będzie dopiero dziś wieczorem, już po zmroku. Obaczymy czy z lampą da się coś zrobić, a jak nie to dopiero jutro skoroświt po 11. Ostatnio coś tam z tego schowka z tyłu wyciągałem. Myślałem, że to tak proste jak w moim z fabrycznymi welurami.... Niestety, to wyższa szkoła jazdy i sprawdzian trzymania nerwów na wodzy i przekleństw za zębami. Nie zdałem egzaminu z tych 2 ostatnich, najpierw puściły nerwy, a potem się posypało......

Jak się uda, to pstryknę porównanie fabrycznego do zamiennika, jak odległości wyglądają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tylnych fabrycznych są wycięcia, ja mam takie które składają się z 2 sztuk i również pod spodem są rzepy, zarówno pod dywanikiem jak i pod częścią na klapie schowka, tam jest wzdłuż przedniej krawędzi, tak że bez problemu się schowki otwierają razem z dywanikiem. Rzepy są wszywane równocześnie z obszyciem.

Dwie ostatnie fotki to widok dywanika tylnego od lewej strony oraz naklejka z numerem referencyjnym:

thumb_hosting_zdjec_1376333934__120820131143.jpg thumb_hosting_zdjec_1376334178__120820131145.jpg thumb_hosting_zdjec_1376334197__120820131147.jpg thumb_hosting_zdjec_1376334215__120820131148.jpg

thumb_hosting_zdjec_1376334246__120820131150.jpg thumb_hosting_zdjec_1376335013__120820131153.jpg thumb_hosting_zdjec_1376335141__120820131154_1280x960.jpg thumb_hosting_zdjec_1376335268__120820131155.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I obiecane fotki dywaników zakupionych w Allegro. Będą z opisami dlatego post rozwleczony na kilometr.

thumb_hosting_zdjec_1376387972__130820131156_1280x960.jpg thumb_hosting_zdjec_1376387998__130820131157_1280x960.jpg thumb_hosting_zdjec_1376388026__130820131158_1280x960.jpg thumb_hosting_zdjec_1376388050__130820131159_720x960.jpg

Dywanik przedni kierowcy. Pomimo zakupienia dywanika z chropowatym podłożem fota4, nadal się przesuwa, a dokładnie wycięte przebijakiem otwory pod stopery o średnicy 21mm już są rozciągnięte, fotki 1-3.

Na fotce 1 widać również przekrzywienie wkręcanej części stopera w stronę pedałów.

Dodatkowo w części zatrzaśniętej na dywaniku należało zrobić otworek, by przytrzymać śrubokrętem część wkręcaną w oryginalna wykładzinę, przy wyciąganiu dywanika. Bez tego przytrzymania, wkręcana część się wyrywała, albo w najlepszym przypadku ciągnęła oryginalną wykładzinę.

Ten typ stoperów i w ogóle stopery w sceniolu to poroniony pomysł.

To co na fotkach widać, jest używane codziennie od wiosny.

 

Dywanik tył, jeden w całości;

thumb_hosting_zdjec_1376388871__130820131166_1280x960.jpg thumb_hosting_zdjec_1376388698__130820131160_720x960.jpg thumb_hosting_zdjec_1376388714__130820131161_720x960.jpg thumb_hosting_zdjec_1376388815__130820131162_1280x960.jpg

thumb_hosting_zdjec_1376389005__130820131163_720x960.jpg thumb_hosting_zdjec_1376389022__130820131164_720x960.jpg thumb_hosting_zdjec_1376389049__130820131165_720x960.jpg

Tu należy zwrócić uwagę na niedokładne wycięcie otworów pod prowadnice foteli i obwiśnięcie dywanika w tych miejscach, po tych kilku miesiącach użytkowania. Nieestetycznie to wygląda. fotki 1-2.

To niedokładne wycięcie dotyczy także otworów na klapy schowków, co widać na pozostałych fotkach 3-7.

W czaie podnoszenia klapy podnosi się cały dywanik fota 4, ponieważ otwór z lewej strony jest po prostu za wąski, by klapa w nim bez przeszkód, na szerokość się zmieściła. fotki 5-7.

To samo dotyczy schowka po prawej stronie....

Nawet nie przykładałem fabrycznych dywaników do tych z allegro, bo już i tak widać różnice i niedokładności.

Komu to nie przeszkadza, albo nie korzysta z tych tylnych schowków może sobie je zakupić ale tak jak pisałem, z gładkim spodem i podkleić rzepy zamiast stoperów.

Można też, co wydaje mi się lepszym pomysłem choć bardziej pracochłonnym, zakupić wykładzinę z metra i wyciąć sobie dywaniki według potrzeb i na miarę. Najlepiej jeszcze jakby było to robione według szablonu fabrycznych.

Wiem, że w KOMFORCIE mają, a przynajmniej mieli usługę obszywania zakupionych u nich wykładzin. Można podpytać czy obszyją później, jak z tej wykładziny będą już powycinane miarowe dywaniki.

Obszycie wygląda tak jak w tych z Allegro. No i oczywiście RZEPY ale to już poza obszywaniem.

To chyba tyle co mam w tym temacie do powiedzenia.

Mogę jeszcze co najwyżej swoje powyciągać i odrysować je na większym papierze, by zrobić szablon. Nie wiem tylko jak to w skali 1:1 na forum wkleić....

Chyba tylko pociąć gotowy szablon na arkusze A4, ponumerować, zeskanować i w pdf-ie na forum wstawić, jak kawałki plakatu... :mrgreen:

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!