Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

HAMULCE Klocki, Tarcze hamulcowe problem PRZÓD


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z hamulcami z przodu, przy okazji wymiany ogumienia zobaczyłem, że klocki hamulcowe z przyodu po obu stronach wycierają się do klina!! Czyli frontowa (zewnetrzna) częsc jest bardzo gruba, prawie,że grubości nominalnej a tylnia (wewnętrzna) juz bardzo cięka. Klocki były wymieniane jakieś 15 tys.km temu i to przez mechanika Renault (oczywiscie na fuche) Klocki ABE. Zeby było śmieszniejo zauważyłem, że na tarczach robi się rand na zewnętrznej stronie, czyli że tarcza bardziej się wyciera na zewnątrz, tam gdzie w zasadzie klocek jest nagrubszy guby. Mogę przysiąć ze przed ostatnią wymianą klocków tarcze wyglądały bardzo ale to bardzo porządnie, a teraz wygladają jak w mojej starej 12 letniej Megance.

 

Auto ma przejechane teraz 125 tys. Przy hamowaniu autem nie szarpie, ale wydaje mi się że jakby skuteczność jest gorsza, a już jakby wiećej przy 1 hamowani po zapaleniu silnika (chyba że sobie to już wmawiam po znalezieniu tej usterki). Jadę na wymianę klocków w Sobotę, ale myślę że sama wymiana klocków da tylko poprawę na krótki czas.

Auto zostalo zchipowane przemnie ma okolo 155 KM (według hamowni).

Czy to moze być przyczyna dziwnego wycierania się klocków? Raczej nie hamuję ostro, a po mieście jeżdżę bardzo bardzo spokojnie.

Na co trzeba zwrócić uwagę, co tu wymieniać klocki, tarcze, zaciski, może prowadnice się zapiekły może wykrzywiły, ale jednocześnie po 2 stronach, to był był dziwny zbieg okoliczości? Może mechanik powinien rozruszać tłoczki lub zaciski (przesmarować prowadnice) przy ostatniej wymianie. Jak są sposoby zdjagnozowaniamoże układu hamulcowego? Jeżdżę dużo więć sprawa bezpieczeństwa jest dla mnie bardzo ważna.

Pytam się tu bo w dobrych i rzetelnych mechanikow już prawie nie wierze, no jednego znałem ale własnie przeszedł na emeryturę, więc zanim pójdę do warsztatu i dam się kolejny raz zrobic w konia i wydrzeć kase. Pomyślałem że tu znajdę jakąkolwiek podpowiedź.

 

Megane II phII Grandtour 1.9 DCI Moc nominalna 131KM

 

 

Moje najnowsze przemyślenie, zaciski chyba jednak pracują poprawnie, bo skoro klocki sa spiłowane do klina to przy równomiernym nacisku tłoczka na klocek, tarczę będzie się wycierać dopasowując do klocka, co chyba ma miejsce skoro robi się głębszy wrzer na zewnętrznej stonie tarczy. Ale co spowodowało że klocki się tak nierównomiernie wytarły????

Edytowane przez wendlina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!