Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zrywanie silnika, cewki -Megane 1.6 16 V K4M


Rekomendowane odpowiedzi

Witam:

Mam mały problem z silnikiem.

 

Mam problem podczas jazdy. Po dodaniu gazu silnik dławi, Chwilowo potem wkręca się na obroty. Zjawisko jest bardzo dotkliwe w zakresie 0k. 2000 do 2500 obrotów. Początkowo występowało sporadycznie więc wpadłem ma pomysł, że podmienię cewki. Zakupiłem jedną parę Beru, tak dla kontroli. Zacząłem podmieniać. Po wymianie podejrzanych o uszkodzenie oryginalnych cewek Sagem, ustabilizowały się wolne obroty ale problem zrywania wzmógł się bardzo istotne. Z dwoma nowymi cewkami praktycznie, nie można było jechać Silnikiem szarpie, brak mocy (wolne idealne, gazowanie silnikiem bez obc. też ok.). Zastąpiłem więc z powrotem jedną nową cewkę starą, trochę lepiej i w końcu drugą. Silnik nie ten, odzyskał moc i zrywał tylko sporadycznie. Niestety jedna ze starych cewek padła już całkowicie (silnik zaczął pracować na trzy gary) więc musiałem z powrotem podmienić na jedną z nowych i znowu żabka po dodaniu gazu. Nie wiem o co chodzi. Czy zakupione dwie cewki są wadliwe i mam nawciskać sprzedawcy, czy też w jakiś sposób kłócą się ze starymi. Czy wszystkie cewki muszą być jednakowe.

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem NGK BKR6EZ

kierując się opiniami, oraz informacjami zamieszczonymi w :

 

www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&Ing=pl&t=pkwzuendkerzen

 

Choć sprzedawcy zalecali NGK BKR5EK (to mieli ) bo to podobno odpowiednik, ale z tego co piszą na stronach NGK pasuje ale do silników K7M 704 o mocy 66 [KW] a nie K4M 700.. 81 [KW].

 

Jak wymienię i będą mógł wyjechać (strasznie sypie) to napiszę co i jak.

 

[ Dodano: 2007-01-28, 19:15 ]

Świece wymieniłem.

Na razie nie mogę jednak ze wzgl. na śnieg wyjechać.

Ale już no wolnych auto zachowuje się inaczej, zobaczymy?

 

[ Dodano: 2007-02-02, 11:15 ]

Wczoraj przetestowałem świece na trasie.

Zero problemów, żadnego zrywania.

Auto dynamiczne jak nigdy, wciska w fotel.

Ponadto ustąpiły inne dolegliwości jak:

-migotanie wyświetlaczy cyfrowych na wolnych obrotach

-radio przestało trzeszczeć

-wolne obroty jak nigdy, trzeba naprawdę się wsłuchać by

wyczuć delikatną niestabilność.

 

Stare (nowe) świece miały przejechane tylko 4 000, ale widocznie poprzedni

właściciel chciał zaoszczędzić kilka złotych i kupił to co najtańsze lub po prostu się pomylił i niewłaściwie dobrał typ. To już jednak nie jest ważne.

 

Dziękuję za wszystkie rady.

 

Pozdrawiam.

 

[ Dodano: 2007-02-02, 11:17 ]

Wczoraj przetestowałem świece na trasie.

Zero problemów, żadnego zrywania.

Auto dynamiczne jak nigdy, wciska w fotel.

Ponadto ustąpiły inne dolegliwości jak:

-migotanie wyświetlaczy cyfrowych na wolnych obrotach

-radio przestało trzeszczeć

-wolne obroty jak nigdy, trzeba naprawdę się wsłuchać by

wyczuć delikatną niestabilność.

 

Stare (nowe) świece miały przejechane tylko 4 000, ale widocznie poprzedni

właściciel chciał zaoszczędzić kilka złotych i kupił to co najtańsze lub po prostu się pomylił i niewłaściwie dobrał typ. To już jednak nie jest ważne.

 

Dziękuję za wszystkie rady.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam,

równiż mam podobny problem z moją Megane 1.6 16v. Wymieniłem świece i na jakiś czas pomogło - tzn. po wymianie samochód sprawował sie bardzo dobrze przez jakieś 2 miesiące. Teraz znów zaczął szarpać, brak mocy, itp.

Zastanawiam się nad powtórną wymianą świec.

Zauważyłem że pod jedną świecą nie jest tak czysto jak po resztą, jest mokro.

Czy to może być woda?

 

Dodam, że mam dwa komplety różnych cewek: 2xBosch i 2xSagem.

Czy to też może stanowić problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że pod jedną świecą nie jest tak czysto jak po resztą, jest mokro.

Czy na 1 cylindrze?

Po prostu wykręć cewkę i za pomocą np. papieru toaletowego dobrze wytrzyj, cewkę i gniazdo. Masz pewnie nowszy wersję silnika ale zasada jest taka sama. Te silniki są wrażliwe na zawilgocenie cewek. Jak dostanie się tam woda to właśnie tak się zachowują.

Chociaż nie można wykluczyć świec. Ja wymieniłem świece dokładnie po roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Pozwolę sobie podpiać się pod temat , otóz u mnie sprawa wygląda tak w grudniu zaczał się problem z odpaleniem auta wieczorem normalnie zgasiłem i nie byłożadnych problemów na drugi dzien rano nie mogłem odpalić auta kręcił załapał jakby na sekunde i gasł z dziwnym dzwiękiem i tak całyc zas aż do wyładowania akumulatora.

Podciągnałem auto do mechaniora zadzwonił za dwie godziny ze już jest do odbioru , wymienił świece i wszystko ładnie pieknie, odpalał bez problemu.

 

Niestety ale po miesiącu problem znów się pojawil , takie same objawy po nocy nie odpalił więc postanowiłem samemu zmienic świece. Założyłem eiquemy rfn58lz , mechanik wcześniej założył ngk.

Samochód znów odpalił normalnie i prze kilka dni było dobrze niestety problem się powtórzył obecnie znów nie moge go odpalić po nocy pomaga jedynie wyjęcie świec i rpzeczyszczenie , świece są za każdym razem gdy je wykręce mokre w paliwie.

Poczyściłem wszystkie cewki mam 4 sztuki denso oraz gniazda cewki były dość brudne w brązowym nalocie, na trzech cewkach brakuje gumowej uszczelki która jest mniej wiecej w połowie cewki.

 

-Silnik krokowy wyczyściłem

-GMP nie sprawdzałem ale wykluczyłem narazie ze wzgledu na to ze ruszenie kawałek auta nie pomaga na odpalenie.

 

sprawa ta występuje jedynie po tym jak auto jakiś czas stoi nieodpalane np. całą noc czasem nawet kilka godzin.

Jak już odpali to chodzi pierw nierówno na niewszystkich tłokach potem się wyrównują obroty i chodzi łądnie

 

Nie ma problemu z szarpaniem ani gaśnięciem auta przy puszczeniu gazu ,

równomiernie przyspiesza i nie brakuje mocy.

 

Podejrzewam cewki , tylko jak je sprawdzić bo jeżelei się okaze że to nie one to szkoda 500 zł tyle u mnie ksoztują nowe beru.

 

 

Zapomniałem o jeszcze jednym objawie ale był on już wcześniej zanim zaczeły się problemu z odpalaniem, mianowicie falowanie obrotów po odpaleniu jeszcze na ssaniu dość mocno skaczą obroty.

Po wyczyszczeniu krokowca pomogło na jeden dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem. Nie masz uszczelek na cewkach. Możliwe, że tamtędy dostaje się wilgoć i po kilku godzinach stania iskra zamiast na świecę trafia w głowicę. Zaczął bym od spróbowania zdobycia tych uszczelek.

Poza tym proponuję po takim postoju wyjęcie cewek i ich oglądniecie. Jeżeli będą za zawilgocone to masz odpowiedź.

Czujnik wału powinien mieć rezystancję ok 240 Ohm. Sprawdź czy taka jest. Zresztą wyczyszczenie czujnika to kilka minut. Powinieneś to zrobić, wtedy jesteś pewien, że jest <szukaj>

Generalnie te silniki są wrażliwe na wszelkie zawilgocenia i niewłaściwe cewki.

Choć DENSO są naprawdę wytrzymałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz idę poczyścić cewki i świece więc zobaczę jak to wyglada z wilgocią.

 

Dziwne jest to że to auto mam ponad 2 lata i tych uszczelek nigdy nie było a z autem nie było problemów , chyba że mechanik je wyjął (uszczelki) jak wymieniał świece żebym przyjechał wymienić cewki.

W zeszłym roku w zimę nie było żadnych problemów z autem odpalał na dodtknięcie.

 

Rano nie odpalił wyjąłem swiece były mokre wyczyściłem też nie odpalił

 

więc drugie podejście ok. 9

poczcyściłem świece cewki oraz gniazda cewek i odpalił za dotknięciem pare sekund pochodził nierówno ale się ustabilizował.

 

Czujnika położenia wału nie udało mi się odkręcić nie mam kluczy nasadowych a oczkowym nie poszło za słaby dostęp.

Pożycze klucze i odkręcę , tylko proszę o wskazówki jak zmierzyć jego oporność , mam miernik na baterię 9v taki najtanszy za 15 zł co tam ustawic i gdzie przyłożyć ?

 

Kolejna sprawa to ubywa płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym jest pusto a wczoraj dolałem do max jak otworzę zakrętkę na zapalonym silniku to zze środka wydobywa się para lub dym biały.

Po nagrzaniu się auta z chłodnicy po stronie kierowcy też cos paruje dymi.

 

Dziurawa chłodnica?

 

Chyba się jednak wybiorę do mechanika bo widzę że problem jest bardziej złożony, mam nadzieje ze nie popsuje wiecej niż naprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!