Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Mój mechanik, do którego pojechałem, by obejrzał mój nowy nabytek powiedział, że niedługo należy zmienić tarcze i klocki na obu osiach. OK. Więc zacząłem zgłębiać temat, jakie wymiary, jakii system, etc...

 

W Citroenie było łatwo. Wchodziło się na stronę service.citroen.com, wpisywało VIN auta i wywalało pełną charakterystykę każdej części. Czyli podawało, jakie rozmiary tarcz i klocków, jaki system, czy z ABS czy ESP, czy z łożyskiem, etc...

 

Renault oczywiście kicha. Więc pojawia się pytanie: Jak dokładnie sprawdzić, jakie tarcze i klocki są w moim Scenicu?

 

Proste a zarazem jak się okazuje trudne pytanie... :)

 

Pomożecie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Renault jest jeszcze prościej jak w cytrynie, dzwonisz do ASO i umawiasz termin na wymianę tarcz i klocków. Jedziesz zostawiasz auto i odbierasz gotowe po uiszczeniu płaty za usługę.. Nawet sobie nie musisz głowy zawracać wymiarami, typami, producentami podzespołów.... a nawet poszukiwaniem w necie odpowiednich adresów do stron z zamiennikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz szanowny Kolego odłóż żarty na bok. Nie mam zamiaru używanym autem pojawiać się w ASO.

No chyba, że po breloczek Reanault, który sobie własnie tam kupiłem. :)

 

To dowiem się coś na temat tych hamulców? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w sobotę zakładałem do mojego Granda klocki i tarcze Textar. Kocki Textar 2453601 i tarcze 92149503. Tarcze w wersji PRO pokryta szarą "farbą", która się sama ściera pod klockiem, nie trzeba tarcz niczym czyścić przed założeniem. Na razie się układają ale już wiem, że hamulce będą zajedwabiste. Zresztą już w czwartym aucie zakładałem zestaw textara i wszystkie hamują super.Robiłem sam i umordowałem sie strasznie ale mam wszystko elegancko poczyszczone, a syfu było okropnie dużo. Zewnętrzne klocki z jarzma zacisku musiałem wybijać młotkiem bo nie chciały sie ruszyć.

Edytowane przez biniubak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ma rabat w FOCIE i to nie pierwszy produkt KAGERA jaki stosuję w swoich autach. Nie mowi też że to super częsci, to Twoje domysły. Wiem że KAGER to części z przedziału budżetowego. Jak na razie nie mam do nich zastrzeżeń, czy to do amortyzatorów, czy właśnie do klocków hamulcowych i innych drobnych części jak tuleje do wahaczy, czy sworznie. Nawet poduszki górne do silnika diesla 1,9 mogę polecić z tej grupy handlowej. Jakość jest zdecydowanie lepsza jak części oferowanych w Allegro i opisanych ochami i achami. Tam KAGERA trudno znaleźć. Poza tym, mechanik jest od dłuższego czasu zaufanym mechanikiem i to nie tylko moim ale wielkiego grona naszych wspólnych znajomych. (przynajmniej 12 renówek, od TWINGO po LAGUNY) Jest to kumpel, z zawodu mechanik ale niepracujący w zawodzie, to też nie jest zmanierowany. Dłubie sobie przy autach znajomych w swoim domowym garażu. Jest to jego pasja, choć za drobnymi opłatami na zaspokojenie potrzeb, i na swoje drobne wydatki. Niestety nie posiada jeszcze CLIP-a. Ale to zrozumiałe, gdyż bardziej mechanika jak elektryka jest Jego domeną.

Ta wymiana kosztowała mnie łącznie z nowymi klockami 250 zł. Ja tylko auto dostarczyłem na umówiony termin. Byłem tez przy wymianie nawet fotki mogłem robić.

Tak więc dzięki za radę ale nie skorzystam.....

Za to każdemu takiego "podręcznego", zaufanego i rzeczowego mechanika polecam i życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siedem postów a ile z nich na temat? Może trza poprosić moderatora aby usunął posty nie na temat... :P

 

Ponawiam prośbę o pomoc w ustaleniu parametrów systemu hamulcowego w moim Scenicu.

 

PS. Tylko nie piszczie, zebym sobie jakiś tam Dialogys zainstalował... :P

Edytowane przez arekmiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już w 2 poście masz odpowiedź, ustalenie ze 100% pewnością podzespołów na podstawie numeru VIN danego auta jest zarezerwowane tylko dla serwisów fabrycznych. Jak sam zauważyłeś to nie "cytryna" i "jest kicha" w tym temacie. Renówka strzeże swojej bazy jak oka w głowie. Albo się z tym pogodzisz albo będziesz psioczył jak długo renówkę będziesz posiadał. Pozostaje jedynie zdać się na katalogi z zamiennikami w jakimś sklepie albo hurtowni, ewentualnie pofatygować się do ASO, nawet ze starym autem jak go nazywasz.

W poście #6, który też zaliczasz do tych "nie na temat", masz podane numery katalogowe zamienników które zostały zabudowane do granda z tym samym silnikiem jaki posiadasz. Skoro na podstawie numerów referencyjnych można znaleźć zamiennik, to działa to również w druga stronę. Mając zamiennik zazwyczaj jest podany fabryczny numer referencyjny części, która jest zastępowana. A z tego miejsca już prosta droga do odszukania odpowiednich części fabrycznych i opisu do jakiego systemu to pasuje....

Dla mnie jest to oczywiste, no ale ja edukację tylko na zawodówce zakończyłem.....

Dodatkowo w forumowym downloadzie jest już od dawna katalog dla scenioli II w wersji pdf, a w nim tabele jakie średnice tarcz były dla danego podwozia i silnika wstawiane. To też może byc pomocne by odpowiednie części wyszukać.

Niestety nie odpowie to na pytanie czy klocki mają być do systemu BOSCH-a czy ATE.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jak zwykle - umiesz liczyć to licz na siebie.

 

W ASO podadzą, jak zamówi się u nich wymianę. Dziękuję, postoję, mam swojego mechanika, znacznie tańszego niż ASO...

 

Zmuszony zostałem zatem do piractwa, czyli zassania z netu Dialogysa. Tam wpisałem swój VIN i resztę info z "owalnej" nalepki.

Wyskoczyło mi wszystko na temat hamulców w moim samochodzie. Po wpisaniu numerów części (klocków i tarcz) do netu i motoryzacyjnych sklepów internetowych wyskoczyło co następuje (po lewej nazwa producenta, w środku symbol, po prawej cena):

 

Klocki tył (system LUCAS):

 

RENAULT _7701207484

ATE _13.0460-2845.2 _101 zł

BOSCH _0 986 424 751 _87 zł

BREMBO _P 68 024 _118 zł

DELPHI _LP565 _81 zł

FEBI BILSTEIN _16527 _156 zł

FERODO _FDB1491 _123 zł

TRW _GDB1330 _93 zł

ZIMMERMANN _20961.160.1 _97 zł

 

Klocki przód (system BOSCH):

 

RENAULT _7701208122

ATE _13.0460-3815.2 _155 zł

BOSCH _0 986 424 785 _117 zł

DELPHI _LP1730 _104 zł

FEBI BILSTEIN _16477 _122 zł

FERODO _FDB1544 _140 zł

TRW _GDB1552 _122 zł

ZIMMERMANN _23930.180.1 _130 zł

 

Tarcze tył (270 mm):

 

RENAULT _7701207898

ATE _24.0110-0325.2 _243 zł (z łoż)

BOSCH _0 986 479 196 _220 zł (bez łoż)

BOSCH _0 986 479 274 _306 zł (z łoż)

BREMBO _08A13517 _293 zł (bez łoż)

FEBI BILSTEIN _28155 _343 zł (z łoż)

FERODO _DDF1443 _383 zł (bez łoż)

FERODO _DDF1570 _702 zł (z łoż)

TRW _DF4414BS _323 zł (z łoż)

 

Tarcze przód (300 mm):

 

RENAULT _7701207897

ATE _24.0124-0191.1 _192 zł

BOSCH _0 986 479 209 _195 zł

BREMBO _09.9895.10 _188 zł

DELPHI _BG3929 _185 zł

FEBI BILSTEIN _30697 _131 zł

FERODO _DDF1513 _231 zł

LPR _R1010V _132 zł

TRW _DF4371 _195 zł

ZIMMERMANN _470.2423.00 _211 zł

 

Co szanowni Koledzy sądzą o w/w częściach? Które są polecane, a które to szajs? Zależy mi na dobrym stosumku cena / jakość. :mrgreen:

Edytowane przez arekmiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W maju wymieniałem tarcze i klocki z tyłu. Tarcze ATE (24.0110-0325.2; 233zł/szt),a klocki Meyle (025 209 6115; 55zł/komplet). Nie wiem co napisać w ocenie. Działa :) Nie zauważyłem by klocki nadmiernie pyliły lub by były twarde i szlifowały tarcze na lustro. Więc chyba jest OK. Auto hamuje normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Też jestem akurat zainteresowany tym tematem. Właśnie skończyły mi się z przodu klocki i tarcze.

Chciałbym włożyć jakieś dobre klocki, bo te co miałem poprzednio po rozgrzaniu nie hamowały.

 

Tarcz jeszcze nie wymieniałem, więc nawet nie wiem które dobre a których unikać. :/

 

Z góry dzięki za wskazówki. Mam nadzieję znaleźć coś do wtorku kiedy to oddaję autko do warsztatu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!