Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpala -> gaśnie ->kręci ale nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Latem (wysokie temperatury) zdarzało się, że silnik zapalił, ale natychmiast zgasł i nie mogłem go później odpalić.

Obserwacje:

- dioda Immo zachowuje się zupełnie normalnie

- być może to przypadek ale wyciągnięcie kluczyka i c.zamek ON/OFF kilka razy + pomieszanie kluczem w stacyjce - często pomagało. Innym razem nic nie dawało i można było próbować do wytrzepania akku.

- CLIP nic nie znalazł

- na innym komputerze wskazało w historii usterek "cewka pierścieniowa - zwarcie do masy", ale auto już odpalalo

- czujnik położenia wału podmieniony (niezły numer, pojechałem na szrot, zgasiłem auto, wymieniłem czujnik i nie chciał odpalić. Po podmiance na mój, znowu odpalił... masakra).

- problem ustał sam po gorącym lecie (?)

 

Jakieś pomysły? Ja jestem bezsilny i czekam na lato, wysokie temperatury i problem z odpaleniem samochodu. U elektryka na złość palił jak się patrzy, jak do niego jechałem - oczywiście nie mogłem ruszyć się z parkingu.

 

Czy stary akumulator może powodować takie problemy?

Czy jest sens wymieniać plastikową tuleję (cewkę pierścieniową) przy stacyjce? Słyszałem, że identyfikacja błędów z Renault często nie ma nic wspólnego ze źródłem usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można było próbować do wytrzepania akku.

może nie trzep tego akku ;)

Sorki ale nie mogłem się powstrzymać. ;)

Zamień czujnik położenia wału, ale na sprawny, ze szrotu to tak naprawdę nie wiadomo co wziąłeś.

Proponuję też zmierzyć rezystancję czujnika w wysokich temp. i wrzucić go do lodówki lub zamrażarki powiedzmy na godzinę i ponownie zmierzyć rezystancję. Jeżeli wartości rezystancji będą znacznie się różnić masz winowajcę.

Trzeba się również przyglądnąć kabelkom od wtyczki czujnika do ECU. Możliwe, że w niskich temperaturach "linia zasilania" czujnika działa prawidłowo, w wyższych temp. może coś nie stykać. Szukaj też przetarć i zagięć kabelków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha zgoda. Okazja nie do przegapienia ;)

 

A wracając do tematu, problem jest ogromnie skomplikowany. Spróbuję zbadać ten czujnik. Póki co kupiłem pierścień czytający IMMO - tak na wszelki wypadek. Wiązkę do ECU oglądałem - żadnych uszkodzeń, problemów po drodze, styki czyste - rozdziewiczyłem tę wtyczkę - przynajmniej tak to wygląda. Pamiętam jedną sytuację z ubiegłego roku (właśnie dzień "wytrzepania" akku). Po wzięciu prądu z innego auta, wóz odpalił (!) To znowu kieruje podejrzenia na akumulator/alternator. Co sądzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) jest to możliwe.

Dobra, ale ja nie wiem, bo nie piszesz.

1) Czy przy tych próbach odpalenia, rozrusznik normalnie kręci?

2) Naciskasz pedał gazu przy rozruchu.

3) Próbowałeś zmostkować czujnik uderzeniowy?

4) Może pompa dogorywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, doprecyzowuję:

- podczas kręcenia wszystko zachowuje się normalnie - podczas odpalania

- naciskanie gazu przy rozruchu nic nie daje - zero reakcji

- nie próbowałem zmostkować czujnika

- pompa była pierwszym tropem - wymieniona i to samo.

 

Dodam, że auto może przejechać 1000-2000km bez problemu, a po zgaszeniu samochodu i ponownej próbie odpalenia obroty spadną do zera i problem z odpaleniem wraca. Ostatnio po zelżeniu upałów przelatałem pół jesieni, aż zrobiło się cieplej i pojechałem w trasę. W Biskupinie auto nie chciało odpalić, krótko próbowałem on/off c.zamek i odpaliło, potem w Gnieźnie i następnych przystankach problemu nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może problem jest w ECU? Ktoś już miał taki przypadek. Z tego co pamiętam ECU zostało rozebrane i poprawione luty, nie stykały też jakieś piny na przejściu płytka komputera, a wtyczką.

Coś mi się kojarzy, spróbuj przeglądnąć forum, problem był chyba w Sceniku, ale z silnikiem 1,6/16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sroqraf - miałem to samo w meganie, podmieniałem wszystko (jako pierwszy podmieniłem czujnik położenia wału - z drugiego auta) i żadnej poprawy, cewki, świece, czujniki wymiana lambdy, podłączenie pod komputer i NIC! - aczkolwiek zamiast ją podpalić kupiłem nowy czujnik położenia wału - od półtora roku spokój ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też kupowałem nowy, ale niestety wtyczka nie przypasowała, oddałem. Potem pojechałem na szrot i tam podmiankę zrobiłem - po włożeniu drugiego, z automatu był ten sam problem - odpalił i zgasł. Nie wiem czy to nie za duży zbieg okoliczności, oba czujniki walnięte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!