Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpala -> gaśnie ->kręci ale nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Latem (wysokie temperatury) zdarzało się, że silnik zapalił, ale natychmiast zgasł i nie mogłem go później odpalić.

Obserwacje:

- dioda Immo zachowuje się zupełnie normalnie

- być może to przypadek ale wyciągnięcie kluczyka i c.zamek ON/OFF kilka razy + pomieszanie kluczem w stacyjce - często pomagało. Innym razem nic nie dawało i można było próbować do wytrzepania akku.

- CLIP nic nie znalazł

- na innym komputerze wskazało w historii usterek "cewka pierścieniowa - zwarcie do masy", ale auto już odpalalo

- czujnik położenia wału podmieniony (niezły numer, pojechałem na szrot, zgasiłem auto, wymieniłem czujnik i nie chciał odpalić. Po podmiance na mój, znowu odpalił... masakra).

- problem ustał sam po gorącym lecie (?)

 

Jakieś pomysły? Ja jestem bezsilny i czekam na lato, wysokie temperatury i problem z odpaleniem samochodu. U elektryka na złość palił jak się patrzy, jak do niego jechałem - oczywiście nie mogłem ruszyć się z parkingu.

 

Czy stary akumulator może powodować takie problemy?

Czy jest sens wymieniać plastikową tuleję (cewkę pierścieniową) przy stacyjce? Słyszałem, że identyfikacja błędów z Renault często nie ma nic wspólnego ze źródłem usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można było próbować do wytrzepania akku.

może nie trzep tego akku ;)

Sorki ale nie mogłem się powstrzymać. ;)

Zamień czujnik położenia wału, ale na sprawny, ze szrotu to tak naprawdę nie wiadomo co wziąłeś.

Proponuję też zmierzyć rezystancję czujnika w wysokich temp. i wrzucić go do lodówki lub zamrażarki powiedzmy na godzinę i ponownie zmierzyć rezystancję. Jeżeli wartości rezystancji będą znacznie się różnić masz winowajcę.

Trzeba się również przyglądnąć kabelkom od wtyczki czujnika do ECU. Możliwe, że w niskich temperaturach "linia zasilania" czujnika działa prawidłowo, w wyższych temp. może coś nie stykać. Szukaj też przetarć i zagięć kabelków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha zgoda. Okazja nie do przegapienia ;)

 

A wracając do tematu, problem jest ogromnie skomplikowany. Spróbuję zbadać ten czujnik. Póki co kupiłem pierścień czytający IMMO - tak na wszelki wypadek. Wiązkę do ECU oglądałem - żadnych uszkodzeń, problemów po drodze, styki czyste - rozdziewiczyłem tę wtyczkę - przynajmniej tak to wygląda. Pamiętam jedną sytuację z ubiegłego roku (właśnie dzień "wytrzepania" akku). Po wzięciu prądu z innego auta, wóz odpalił (!) To znowu kieruje podejrzenia na akumulator/alternator. Co sądzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) jest to możliwe.

Dobra, ale ja nie wiem, bo nie piszesz.

1) Czy przy tych próbach odpalenia, rozrusznik normalnie kręci?

2) Naciskasz pedał gazu przy rozruchu.

3) Próbowałeś zmostkować czujnik uderzeniowy?

4) Może pompa dogorywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, doprecyzowuję:

- podczas kręcenia wszystko zachowuje się normalnie - podczas odpalania

- naciskanie gazu przy rozruchu nic nie daje - zero reakcji

- nie próbowałem zmostkować czujnika

- pompa była pierwszym tropem - wymieniona i to samo.

 

Dodam, że auto może przejechać 1000-2000km bez problemu, a po zgaszeniu samochodu i ponownej próbie odpalenia obroty spadną do zera i problem z odpaleniem wraca. Ostatnio po zelżeniu upałów przelatałem pół jesieni, aż zrobiło się cieplej i pojechałem w trasę. W Biskupinie auto nie chciało odpalić, krótko próbowałem on/off c.zamek i odpaliło, potem w Gnieźnie i następnych przystankach problemu nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może problem jest w ECU? Ktoś już miał taki przypadek. Z tego co pamiętam ECU zostało rozebrane i poprawione luty, nie stykały też jakieś piny na przejściu płytka komputera, a wtyczką.

Coś mi się kojarzy, spróbuj przeglądnąć forum, problem był chyba w Sceniku, ale z silnikiem 1,6/16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sroqraf - miałem to samo w meganie, podmieniałem wszystko (jako pierwszy podmieniłem czujnik położenia wału - z drugiego auta) i żadnej poprawy, cewki, świece, czujniki wymiana lambdy, podłączenie pod komputer i NIC! - aczkolwiek zamiast ją podpalić kupiłem nowy czujnik położenia wału - od półtora roku spokój ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też kupowałem nowy, ale niestety wtyczka nie przypasowała, oddałem. Potem pojechałem na szrot i tam podmiankę zrobiłem - po włożeniu drugiego, z automatu był ten sam problem - odpalił i zgasł. Nie wiem czy to nie za duży zbieg okoliczności, oba czujniki walnięte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!