Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prawidłowe ustawienie tylniej belki ( wysokość)


Rekomendowane odpowiedzi

Byłem na kanale i wszystkie 4ry drążki są całe, nie pęknięte.

Takie oględziny nie wystarczą, w Renault 19 strzelił mi jeden drążek tuż przy frezie, a zewnętrznych oględzin nie wiele było widać -na szczęście wystarczyła wymiana jednego z czterech. Nie wiem ile jest ich w coupe, w hatchbacku są dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Podepnę się pod temat. Również chciałem podnieść zawieszenie, ponieważ gdy jechałem z większą ilością osób kola "biły" o nadkole. Prześwit miedzy nadkolem a opona wynosił około 3-4 cm i przy samotnej jeździe nie było problemu. Wczoraj z mechanikiem chcieliśmy podnieść tylko o 1 ząbek na frezie i wyszło że prześwit zwiększył się do 15 cm! Czy aż taki skok ma ta belka? Czy my żle przeskoczyliśmy ząbek? :D Jeśli tak ma być to jutro wrócę do tych 4 cm;d

 

Kilka zdjec jaki wysoki jest teraz:

thumb_hosting_zdjec_1379604863__1123.png thumb_hosting_zdjec_1379604986__100_2147.jpg thumb_hosting_zdjec_1379604684__100_2148.jpg

Edytowane przez thomson3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tak że jak przestawisz drążek o 1 ząbek to się podniesie np. 2 cm.

Auto w górę i zablokuj belkę w żądanym położeniu i dopiero teraz należy wkładać drążek.

Proponuję zapoznać się z informacjami na temat tylnej belki w Sam Naprawiam jest tam to dokładnie opisane, jest nawet pokazany przyrząd do ustawiania belki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie blokada wahacza w zalecanym położeniu spowodowała, że tył auta był za nisko. Z drugiej strony, wysokość dla której różnica H4 - H5 była zbliżona do zalecanej, była za duża. Regulacja tego zawieszenia to proces iteracyjny, "na oko", a lewa strona i tak zawsze wychodzi wyżej niż prawa. U mnie udało się tę różnicę zbić do 5 mm, a podejść było kilka. Ta pozornie banalna regulacja wymaga od mechanika niemałej cierpliwości oraz doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
To nie jest tak że jak przestawisz drążek o 1 ząbek to się podniesie np. 2 cm.

Auto w górę i zablokuj belkę w żądanym położeniu i dopiero teraz należy wkładać drążek.

Proponuję zapoznać się z informacjami na temat tylnej belki w Sam Naprawiam jest tam to dokładnie opisane, jest nawet pokazany przyrząd do ustawiania belki.

Witam.

Odkopię wam kotleta. Auto Scenic 1.6 16v 2000r. VIN : VF1JA0B0523768255

Czy drążki skrętne w belce, belka popuszczona z amortyzatorów, mają jakąś siłę skrętną, czy są całkowicie luźne?

Czy po demontażu obu drążków skrętnych belka "wychodzi" z auta?

Czy do demontażu drążków skrętnych i wymiany tulei metalowo gumowych trzeba demontować drążki stabilizujące? Jeżeli tak, to je też trzeba jakoś ustawiać?

W Sam Naprawiam wszystko jest opisane, ale dosyć suchym językiem, np.zmniejszyć po tej stronie zmierzoną różnicę,wysokości między stronami prawą i lewą.O tę różnicę należy zwiększyć rozstaw osi przyrządu specjalnego.

To jest z przypadku pierwszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

!. Po opuszczeniu belki drążki są nie napięte ale trzeba wyciągać je ściągaczem bezwładnościowym;

2. Po wyjęciu drążków belka nie wyjdzie sama, trzymają ja tuleje;

3. Bez wyjęcia drążków nic nie zrobisz;

4. Ustawienie jest proste jak robi się to 2 raz :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, tak podejrzewam że za drugim podejściem jest łatwiej.

Powiedz mi jeszcze, jeżeli robiłeś coś podobnego, inwestować w ściągacz do tych tulei, czy od razu całą belkę wykręcać?

 

Wyczytałem Twój opis z innego tematu:

 

Regulacja zawieszenia jest opisana w instrukcji. Ja u siebie wymieniałem tuleje tylnej belki. Sama wymiana zajęła ze 2 godzinki a ustawienie drążków około 5 godzin. Teraz jak już wiem jak to zrobić było by szybciej. Przede wszystkim potrzebny jest przyrząd do wyjęcia drążków. Potrzeba pręt fi 10 z gwintem około 5 cm i zamocowany na nim ciężarek. Mimo, że instrukcja mówi o przyrządzie do ustawiania u mnie tylko komplikował sprawę. U siebie ustawiając belkę po prostu podniosłem ją na maxa do góry (drążki skrętne wyjęte) włożyłem jeden drążek a potem belka w dół i 2 drążek. Po opuszczeniu auta okazało się, że stoi za nisko. Zaznaczyłem gdzie są drążki (na środku mazakiem i na belce). Każda zmiana o jeden ząbek to o ile pamiętam 1,5 cm więc trzeba policzyć o ile ząbków trzeba przełożyć drążek (np. na środku to samo miejsce ale na belce o 2 wyżej lewy a prawy o 2 niżej). Jeżeli wysokość z jednej strony jest odpowiednia to przestawiamy drążek po stronie która jest za nisko lub za wysoko pamiętając o skoku o 1 ząbek. Niestety nie mam zdjęć z tej zabawy ale jak co to proszę pytać. Postaram się wyjaśnić.

 

Czemu w pierwszym zaznaczonym akapicie piszesz że belka w górę i w dół, to nie oba drążki skrętne trzeba ustawić w jedną stronę?

Acha, to te drążki muszą działać na siebie w przeciwnych kierunkach, musi zarówno odpychać belkę od karoserii jak i ciągnąć ku karoserii??

Aaa i analogicznie trzeba przestawiać np.o 2 zęby zarówno po stronie lewej jak i prawej.

 

No ale ustawiając jak piszesz belka w górę, wkładamy drążek, i belka w dół, to na pierwszy drążek już działa siła skręcająca, czyli nie będziemy go w stanie wysunąć?

Edytowane przez edgar184
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleje wybiłem śrubokrętem. Bardzo łatwo wychodzą. Do drążków zrobiłem ściągacz bezwładnościowy. Kawałek śruby do tego pręt i ciężarek. Tuleje wcisnąłem za pomocą skręcania śruby. Przy wkładaniu drążków belka w górę i wkładamy jeden np. prawy. Potem belka w dół i wkładamy lewy. To działa na zasadzie skręcania więc jeden drążek blokuje drugi. Chodzi o drążki które siedzą w tulejach. Instrukcja pomocna ale samemu łatwiej mi się to robiło niż czytając instrukcję. Co prawda za 1 razem siedział na dole a za 2 wyglądał jak terenówka ale za 3 było już idealnie. Drążki ciężko wychodzą dlatego trzeba dobrze oczyścić frezy i czymś naoliwić. Po włożeniu nie wysuną się. Ciężko trafić w "lornetkę" na środku belki. Ja regulowałem na oko po 1 ząbku.

post-5573-0-73648400-1462096787_thumb.jpg

post-5573-0-20663300-1462096796_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Dnia 1.05.2016 o 09:57, edgar184 napisał:

Dzięki za odpowiedź, tak podejrzewam że za drugim podejściem jest łatwiej.

Powiedz mi jeszcze, jeżeli robiłeś coś podobnego, inwestować w ściągacz do tych tulei, czy od razu całą belkę wykręcać?

 

Wyczytałem Twój opis z innego tematu:

 

Regulacja zawieszenia jest opisana w instrukcji. Ja u siebie wymieniałem tuleje tylnej belki. Sama wymiana zajęła ze 2 godzinki a ustawienie drążków około 5 godzin. Teraz jak już wiem jak to zrobić było by szybciej. Przede wszystkim potrzebny jest przyrząd do wyjęcia drążków. Potrzeba pręt fi 10 z gwintem około 5 cm i zamocowany na nim ciężarek. Mimo, że instrukcja mówi o przyrządzie do ustawiania u mnie tylko komplikował sprawę. U siebie ustawiając belkę po prostu podniosłem ją na maxa do góry (drążki skrętne wyjęte) włożyłem jeden drążek a potem belka w dół i 2 drążek. Po opuszczeniu auta okazało się, że stoi za nisko. Zaznaczyłem gdzie są drążki (na środku mazakiem i na belce). Każda zmiana o jeden ząbek to o ile pamiętam 1,5 cm więc trzeba policzyć o ile ząbków trzeba przełożyć drążek (np. na środku to samo miejsce ale na belce o 2 wyżej lewy a prawy o 2 niżej). Jeżeli wysokość z jednej strony jest odpowiednia to przestawiamy drążek po stronie która jest za nisko lub za wysoko pamiętając o skoku o 1 ząbek. Niestety nie mam zdjęć z tej zabawy ale jak co to proszę pytać. Postaram się wyjaśnić.

 

Czemu w pierwszym zaznaczonym akapicie piszesz że belka w górę i w dół, to nie oba drążki skrętne trzeba ustawić w jedną stronę?

Acha, to te drążki muszą działać na siebie w przeciwnych kierunkach, musi zarówno odpychać belkę od karoserii jak i ciągnąć ku karoserii??

Aaa i analogicznie trzeba przestawiać np.o 2 zęby zarówno po stronie lewej jak i prawej.

 

No ale ustawiając jak piszesz belka w górę, wkładamy drążek, i belka w dół, to na pierwszy drążek już działa siła skręcająca, czyli nie będziemy go w stanie wysunąć?

Czy wymianę tych tulei robiłeś bez demontowania belki z auta??

Czy wszytskie drążki trzeba demontować , czy tylko te które wchodzą w tuleje..??

 

dzieki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!