Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich i prosze o rade

otoz w mojej megi od kilku dni pokazuje sie na komputerze komunikat "olwechsel bald fallig" obok komunikatu jest klucz... zauwazylam ze wczesniej w tym miejscu gdzie teraz pokazuje sie ten komunikat mialam podana ilosc kilometrow do serwisu ale nie spojrzalam ile tam jeszcze bylo i nie wiem czy ten komunikat ktory oznacza mniej wiecej ze niedlugo ma nastapic wymiana oleju jest zwiazany wlasnie z tym ze zbliza sie serwis?? bo w instrukcji tego nie znalazlam wiec postanowilam zapytac Was uzytkownikow autka... i jeszcze co do samego serwisu to pewnie trzeba bedzie zresetowac komputerek tak?? no i oczywiscie jakies tam drobne wymiany itp itd... i czy mozna jezdzic z powiedzmy nie zrobionym tym przegladem=serwisem?? bo wiem ze w takich bardziej luksusowych autach jesli nie zrobi sie przegladu w czasie w ktorym nalezy to zrobic zgodnie z km podanymi na komputerrze to auto nie ruszy jesli przekroczy sie ta ilosc km ktora byla do serwisu... ale mysle ze w megi tak nie ma...

z gory dziekuje za wszelka pomoc

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie bo wiem ze napewno mialam jeszcze albo 1tys albo ponad do serwisu i zdziwil mnie ten komunikat... a co jesli przekrocze liczbe km ktora zostala mi do serwisu?? czy cos sie wtedy dzieje czy nie??

bardzo dziekuje za pomoc dotychczasowa i przyszla:))

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otoz w mojej megi od kilku dni pokazuje sie na komputerze komunikat "olwechsel bald fallig"

Pora zrobić przegląd ( olej , filtry itp. ) . Można samemu wykasować ten komunikat przytrzymując przez 10s przycisk do kasowania licznika , spalania itd. Pojawi się ponownie czas do następnego przeglądu , u mnie 30000 km . Nie ma to wpływu na ekspluatację autka . Komputerek musi być ustawiony na tym komunikacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

dzieki wielkie za wszelkie informacje... po swietach zamierzam zabrac sie za autko czyli zrobic mu przeglad... i tutaj jawi sie kolejne moje pytanie.. dotyczace oleju... nie mam pojecia jaki olej byl wlewany przy wczesniejszym przegladzie i nigdzie nie moge tego znalezc... mam ksiazke serwisowa auta (bylo sprowadzone z niemiec) wszytsko jest tam pouzupelniane przy ilu km przeglad co wymieniane itd itp ale nie mam pojecia jaki olej byl wlewany.,. jest zaznaczone przy ostatnim przegladzie ze olej byl wymieniany ale nie jest napisane na jaki.. albo ja zle patrze... czy ktos moze mi powiedziec czy do silniki 1,5 dci megi rocznik 2003 (nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie ale pisze) jest wlewany olej syntetyczny czy pol-syntetk?? albo gdzie mam tego szukac w papierach autko bo naprawde nie mam pojecia jak to sprawdzic...

bede wdzieczna za wszelka pomoc..

pozdrawiam

 

P.S. Wesolych Świat:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Pytanie nieaktualne juz znalazlam to chodzilo o ten taki maly wystajacy przycisk przy zegarach... 5s i zaczal migac komunikat o tej wymianie oleju po czym pokazalo sie 30tys km do nastepnego przegladu i juz jesyt chyba ok.. w kazdym razie ten kluczyk juz nie miga i komunikatu tez nie ma:)

pozdrawiam:)

 

no dobra...wymiana oleju i filtra oleju juz zrobiona... nie mam pojecia jaki byl wczesniej ale wszyscy twierdza ze syntetyk i kupilam elfa... pojezdzimy zobaczymy... tylko mam kolejny problem... jak narazie nie moge skasowac tego komunikatu o ktorym pisalam wczesniej czyli ze niedlugo konieczna wymianie oleju... w ksiazce napisali zeby przytrzymac przez ok 10s przycisk zerowania... a ktory to jest przycisk ze tak zapytam...?;p bo trzymalam dluzej niz 10s przycisk ktorym sie zmienia w komputerze np spalanie ile km przejechane itp itd... nic to nie dalo.. pozniej wciskalam jakis przycisk ktory jest przy zegarach taki wystajacy - tez nic... w koncu pojechalam do jakiejs stacji kontroli pojazdow - jezyk komputera mi zmienili ale komunikatu za cholere nie mogli wykasowac... czyzyby mieli za stary soft?? bo jezyka polskiego tez nie mieli wiec juz lepszy ten angielski niz szwabski brr... czy naprawde bede skazana jechac do autoryzowanej stacji renault...??:mrgreen: bo wcale mi sie to nie usmiecha...

z gory dziekuje za odpowiedzi

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

mi wlasnie nie dalo rady wykasowac podlaczenie do komputera zewnetrznego... pojechalam do expertow podlaczyli i nic nie dalo rady zrobic... komputer sie z autem laczyl wciskali cos tam o nastepnym przegladzie w miesiacach, km i nic za kazdym odpaleniem auta bylo to samo... a ja na spokojnie pojechalam do domu usiadlam w aucie i wcisnelam ten przycisk o ktorym pisalam - taki cienki maly przy zegarach a dokladnie chyba pod predkosciomierzem on sie znajduje.. tylko trzeba go naprawde wcisnac bo przynajmniej u mnie jest on taki jakby malo wyrobiony i ciezko sie go wciska - trzymalam ok 4-5sek zaczal komunikat migac i sie skasowal - pokazalo sie 30tys km do przegladu i jak do tej pory jezdze km do przegladu leca i jest wiec prosze mi nie pisac ze "samo wciskanie nic nie da" skoro ja wiem bo przekonalam sie o tym "na wlasnej skorze" ze tak sie wlasnie resetuje komputer - przynajmniej u mnie w megii tak sie go resetuje...

wiec moim zdaniem warto poszukac pokombinowac a nizeli jezdzic po serwisach i jakis specach ktorzy za wcisniecie jednego przycisku i przytrzymanie go przez 5 sek skasuja jak za zboze...

pozdrawiam

 

aha jeszcze jedno ja nie mowilam o przyciskaniu tylko wcisnieciu i przytrzymaniu tego przycisku...i to wcisnieciu go porzadnie bo mowie np u mnie jest oporny i za pierwszym razem nie wcisnelam dobrze i nic nie dalo... wcisnac nie przyciskac:)

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Wyskakują mi dwa komunikaty. Pierwszy to "olwechsel bald fallig" drugi zaś "partikelfilter saubern ". Z poprzednich podpowiedzi dowiedziałam się w pierwszym, trzeba wymienić oleje i resztę, ale ja już to zrobiłam i dalej mi ten komunikat wyskakuje - proszę pomóżcie bo nie wiem co robić!!!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli olej był wymieniony, należy skasować błąd (jak to zrobić jest w instrukcji, czasami warto ją czytać), drugi błąd mówi o zapchanym FAPie. Należy spełnić warunki, żeby mógł się wypalić (jakie znajdziesz również na forum), jeżeli nie pomoże, to wymiana, lub wycięcie FAPa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!