Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Woda po stronie pasażera


Rekomendowane odpowiedzi

Witam i z góry przepraszam że zakladam nowy post .

Myślę ze woda jaka sie znajduje w moim aucie po stronie pasażera nie dotyczy klimy gdyż jej nie posiadam a wiekszość postow mówi o przeciekajacej klimatyzacji .Od roku czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Renault Megane I ph II hatchback z 1999 roku silniczek 8 V E7J 626 . Autko lata ale ostatnio po ostrych ulewach zauważylem pod dywanikiem wode aż chlupało .Jednak po co prawda pobieżnych oględzinach nie znalazlem miejsca przecieku .Patrzylem przy antenie ale podsufitówka nie nosi śladów zamoczenia dlatego przypuszczam że to może być :P :P :( z szyberdachu .I tu moja prośba może ktoś ma schemat jak biegna rurki odpływowe z szyberdachu jak najlepiej sie do nich dostac z szyberdachu czy jak ?Dodam ze woda znajduje się tuz przy słupku deski rozdzielczej nieopodal dżwigni zmiany biegow .

Edytowane przez Marek38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to przez szyberdach, to spróbuj udrożnić odpływy. Ja to zrobiłam za pomocą 2 m grubszego przewodu elektrycznego. Odsuń dach i w jego kątach (bliżej szyby czołowej) zobaczysz otworki. Jak się przebiłam to z okolicy nadkoli wylało się widerko wody. Ta niedrożność u mnie objawiała się zalewaniem podufitki przy słupku szyby czołowej, a potem w jakis sposób woda szła po kablu od głośnika w drzwiach i wlewało się na dywanik pasażera. Problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michal_b_30

Mam co jakiś czas to samo w scenicu-radzę sobie tak: odkręcam osłonę od słońca i uchwyt nad drzwiami, odginam tapicerkę i dostaję się do rurek. Zdemuję gumową z metalowej rurki i po prostu przedmuchuję.

Edytowane przez michal_b_30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuje za odzew wszystkie rady są dla mnie bardzo cenne tym bardziej dziękuje . Dzisiaj wybieram sie jeśli pogoda pozwoli na czyszczenie i jak napisala meganica :bash: zaczne od szyberdachu 2 metry kabla do przepychania czyli wnioskuje z tego że z szyberdachu woda leci wprost na ulice a nie tak jak myślalem najpierw na podszybie a potem na ulice ?;) No i wczoraj strasznie lało cały dzień i po stronie pasażera mam powodż . Doczytałem jeszcze to http://megane.com.pl/topic/12845-meganka-zalana-w-srodku-wykladzina/ :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a potem w jakis sposób woda szła po kablu od głośnika w drzwiach

Fizycznie niemożliwe, by to była woda z odpływów szyberdachu. Woda w drzwiach i zalewanie głośników to oddzielny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien dlaczego nie możliwe by to była woda z odpływów szyberdachu ? Tam pewno jest miejsce lączenia przy szyberdachu z tą rurką plastikową jak można wyczytać na forum .

Napiszcie jak sie dostać do tego miejsca a może ktoś ma foto . :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak możliwe. W jakiś sposób woda po zalaniu podsufitki "szła" od środka po szybie pasażera i wciekała pod tapicerkę drzwi w Megane I. Udrożnienie odpływów z szyberdachu usunęło problem na wieki (a przynajmniej do czasu gdy auto trafi do huty Sędzimira :unsure: - a do tego jeszcze sporo czasu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cytacie jasno jest napisane PO KABLACH a nie wylewała się z za podsufitki na szybę od środka..

A jest fizycznie niewykonalne, by woda ze słupka mogła przedostać się do wnętrza drzwi po kablach, skoro pomiędzy słupkiem i drzwiami jest wtyczka i gniazdo. Choćby nawet słupek był pełny wody. Przelot wiązki kabli do słupka jest pianką opakowany, a to już stanowi uszczelnienie, po którym ściekająca woda grawitacyjnie będzie leciała w dół na podłogę a nie poziomo do wtyczki i dalej do drzwi. Wtyczka hermetyczna, by tam wodę przepchnąć trzeba wysokiego ciśnienia, (Karcher by może dał radę) Za przelotem w drzwiach wiązka kabli ściśle opakowana, czasami nawet do góry do zawieszeń wiązki jest skierowana. Woda pod górę raczej nie poleci.

Owszem może tam się woda znaleźć i zalać głośnik w drzwiach ale jest to woda ściekająca po szybie lub pod mocowaniem lusterka i to z zewnatrz, a nie ta z odpływów szyberdachu.

Poszukaj tematu o wodzie w schowkach w drzwiach, zdaje się, że tam ten problem rozwiązano.

Skoro jednak ewidentnie leciało z za zalanej podsufitki, to po co w wypowiedzi są kable przywołane???

Choć i w to nie chce mi się wierzyć, bo musiało by tego sporo w ten sposób polecieć, by zamoczyło głośnik. Inna sprawa, że dach i podsufitka sa węższe jak poszycie drzwi i też raczej w pionie na brzeg fotela ta woda będzie kapać, jak przeciskać się na ramę drzwi i lecieć po szybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:bash: Witam wczoraj zajelem się czyszczeniem kanalikow odprowadzających wode z szyberdachu i podszybia .Z podszybia czynność ta nie nastreczyla zbytnich trudności gdyz w mojej megi I ph II z 1999 roku 8V 1,4 i silniczku E7J 626 dostęp jest latwy i nic nie muszialem rozebrać .Wsadzilem ręke jak najdalej w lewo od akumulatora i w prawo od obudowu wentylatora dalikatnie pomagając sobie szczoteczką. Czyszczenie kanalikow z szybra tez poszlo sprawnie odblokowalem je i wyczyścilem ziemie ktora zebrala sie za nadkolem a w ktorej byl :unsure: "zakopany" wylot kanalikow w nadkolu ta biaława rurka zakończona korkiem ktory ja zatyka ale ze specyficznym języczkiem ktorędy ma wylatywać woda .Na koniec proba: woda puszczona w okolicy szyberdachu zleciala swobodnie na ulice jak i ta z podszybia. Teraz zaczekam i sprawdze na ile czynności które podjąlem będą skuteczne na powódż od strony pasażera ? I kiedy teraz to powysycha ... Pozdrawiam ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek38 - w meganie tego nie przerabiałem - ale w scenicu pod tapicerką jest taka zielona sztuczna baaardzo chłonna "gąbka" - ponieważ kilkukrotne wysuszenie auta nic nie dało (następnego dnia po suszeniu było z powrotem mokro) wymontowałem fotel, zdemontowałem plastiki, wyjąłem (wymagało przecięcia gąbki na tunelu) ją i udało mi się z niej wycisnąć prawie 5litrów!! wody. Z tamtej perspektywy wiem że w sceniku samo by nie wyschło..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Życie, nie martw się - weź się za to z rana w ciepły dzień i ogarniesz - w meganie za fotelami jest grudź, więc do tyłu mogło nie pójść, a reszta to tylko drobiazgi do rozkręcenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

u mnie wszystkie kanały drożne a dzisiaj znów wyciągałem gąbki do suszenia. W tamte lato udrożniałem szyberdach i myślałem że to było to, a leciała woda przez uszczelkę na dole w drzwiach. Niestety ostatnio parę dni padało a auto na parkingu i znów to samo. Już nie wim co to może być. Klimy nie mam, uszczelka wygląda na nieuszkodzoną. Może troszeczkę drzwi odstają w porównaniu z tylnimi, ale lałem dzisiaj z 10 litórw wody prosto na uszczelkę i wszystko ładnie spływa po przednim słupku. Witki opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem w coupe ph I, od strony pasażera, kanaliki odprowadzające z podszybia drożne, szyberka nie mam, tak samo jak możliwości wymontowania fotela pod blokiem. Odgiąłem dywan, z przodu wyciągnąłem gąbki przesiąknięte kompletnie, z tyłu kałuża pod dywanem, gąbki nie ma. Powód? Bardzo prosty, dziura w podłodze pod nogami pasażera. Dookoła takiej zaślepki przerdzewiało i nabierało się jej. Polecam sprawdzić czy to nie coś podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Cześć wszystkim.

Siedzę, czytam i dalej rozwiązania nie znalazłem . Problem dokładnie taki sam, jak opisany powyżej, jednak nie mam szyberdachu. Problem, o którym pisze Paweł u mnie również nie istnieje. Macie jakies inne pomysły, bo moje dawno się skończyły :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!