Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moim problemem są takie głuche stuki dochodzące z przedniego prawego koła. Na przeglądzie diagnosta stwierdził "lekki" luz na prawym sworzniu. Niedawno Megi była u mechanika, wymienili ten sworzeń i jeszcze parę elementów ponieważ waliło mi oprócz tego całe zawieszenie podczas podjazdu pod krawężnik (drążki, końcówki, łącznik stabilizatora, łożyska amortyzatorów). Było cicho przez jakieś 600km i znowu zaczęło stukać. Podczas podjeżdzania pod krawężnik jest spoko, ale jak jadę po jakiś nierównościach to słychać te stuki... nie wiem? Poluzowało się coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idę podnieść auto i zobaczyć czy jest luz na sworzniu.. może jakieś badziewie wsadzili.

 

Podniosłem megi, luzów nie ma, ale za to nie ma połowy osłony silnika i połamane prawe nadkole... niby te platiki się o siebie obijały i stukały... ale żeby tak jak wtedy sworzeń? I gdzie ja to urwałem? Pourywałem te wiszące kawałki. Jutro się przejadę i się zobaczę.

Edytowane przez herman1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Moim problemem są takie głuche stuki dochodzące z przedniego prawego koła. Na przeglądzie diagnosta stwierdził "lekki" luz na prawym sworzniu. Niedawno Megi była u mechanika, wymienili ten sworzeń i jeszcze parę elementów ponieważ waliło mi oprócz tego całe zawieszenie podczas podjazdu pod krawężnik (drążki, końcówki, łącznik stabilizatora, łożyska amortyzatorów). Było cicho przez jakieś 600km i znowu zaczęło stukać. Podczas podjeżdzania pod krawężnik jest spoko, ale jak jadę po jakiś nierównościach to słychać te stuki... nie wiem? Poluzowało się coś?

 

U mnie podobbnie tylko że wymieniłem sworznie, tuleje tylne wahacza, łączniki wymieniałem jesienią i na krótkich nierównościach dalej coś z przodu stuka a na przednich tulejach brak luzu, no i poduszka skrzyni też wymieniona. I mam nerwa bo części tanie nie były.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć koledzy Widzę że jest rada na stuki aby wymienić wszystkie części na nowe tylko porządne ale co jeśli wyrzucimy przy okazji te dobre?. w mojej megi 2 też puka w prawym przedim kole. Podjechałem na diagnostykę sprawdzili na szarpaku potem ręcznie łomem i wyszło sworzeń wachacza i końcówka drążka kierowniczego (ale lewa?!) No nic więc do warsztatu i wymienili (miałem do wyboru tanie, średnie, drogie i bardzo drogie częsci więc wziołem najdroższe i dodam że sam je kupowałem z Arpolu aby nie było że robią przekręt i wymieniali przy mnie a do tego na wszelki wypadek nie tylko jeden drążek kierowniczy ale oba) Ustawili mi zbierzność w serwisie i dało mi tylko tyle że kierownica prosto i auto prowadzi się super (jedzie na wprost i nie ściąga), ale pukanie w prawym przednim nadal są. Podniosłem Auto jeszcze raz i sprawdziłem końcówkę stabilizatora - jeszcze się świeci data z ceną jeszcze nie odpadły bo to świerza część i wychodzi na to że trzyma sztram żadnych luzów. Znalazłem pewną trasę gdzie można przejechać tak aby jedna strona miała idealnie równo a druga nierówności więc przejechałęm tak aby po prawej były nie równości w efekcie czego były nie miłe stuki pomyślałem, że jak z prawej będzie tak samo to uznam że tak ma być i do domu ale zdębiałem kiedy przejechałem tak aby tylko po lewej były nie równośći, żadnych stuków i ślicznie amortyzuje. Dodam że łożyska są ok (kręciłem w prawo i w lewo na postoju i cichosza. Na koniec taki szczegół wszystkie amorki oprócz prawego przedniego mają po około 74% a ten przedni prawy 68% no ale do wymiany by się nadawał jakby miał poniżej 40% może luzy które powodują stuki są tak małe że ich nie zauważymy? a nikomu by się nie chciało wszystkiego pojedyńczo wymienić aby dojść co to aby było dla potomnych to samo ci co się namęczą i jak dojdą co to to mają luz i się nie wypowiedzą bo albo im się nie chce albo za dużo kasy umoczyli aby inni mieli łatwo. Na forum są 2 podobne tematy lecz starę i z opisu wydawało mi się że to samo co u mnie ale tam gość wymienił końcówki drążków kierowniczych i łożyska kolumien kierowniczych. U mnie drążki teraz a 3 tygodnie temu łożyska. końcówki stabilizatora niedawno. no i sworznie. Zostały tylko tulejki ale na nich luzu nie widać a aktualnie nie mam czasu sam rozbierać.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

Od jakiegoś czasu też zmagałem się z "stukaniem, pukaniem" w Renault Megane III 2009 r. Odnosiłem wrażenie, że dźwięk wydobywa się z prawej przedniej strony auta. Stukanie to było słychać przy małych prędkościach na nierównych twardych nawierzchniach. Kilka wizyt w warsztacie, dokładne sprawdzanie całego zawieszenia - nie znaleziono jednoznacznej przyczyny stukania. Wymieniłem drążki stabilizatora poprawy nie było. W warsztacie nie potrafili pomóc. Umówiłem się z kolegą, który ma pojęcie o autach. W rozmowie podczas jazdy autem z kolegą zasugerował, że ten dźwięk może wydobywać się Macphersona. W garażu dokręcił łożysko Macphersona - jazda próbna i jak ręką odjął!!! W aucie do dziś cisza, żadnych stuków. Od czasu dokręcenia łożyska Macphersona przejechałem około 2000 km i jest dobrze.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej mam podobny problem. Czy jest dostep do kolumny macphersona? Czy mozna to zrobic domowymi sposobami czy trzeba jechac na warsztat?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!