Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od niedawna posiadam samochód Renault Scenic 1.9 dti.

Ostatnio pękła mi obudowa termostatu, płyn się wylał, samochód się trochę zagrzał no i zaczęło się dymić.

Termostat z obudową wymieniłem.

Wcześniej nie zwracałem uwagi czy samochód się grzał czy nie, stąd moje pytanie.

(w załączniku poniżej jest zdjęcie, do jakiej temperatury nagrzewa się samochód po ~10-15 minutach od odpalenia)

Do której kreski powinno się samo nagrzewać auto?

Po przejechaniu około 2 kilometrów wskazówka z pierwszej kreski na samej dole zaczyna rosnąć i już po 2 minutach jest nad drugą kreską i nadal rośnie.

dogrzewa się i zatrzymuje się nad trzecią kreską (zaznaczone czerwoną kropką na zdjęciu w załączniku)

Mam także drugie pytanie, przy której kresce powinien włączyć się wentylator? bo gdy samochód jest nagrzany do stanu minimalnie ponad trzecią kreską, wentylator nie kręci się.

Więc czy samochód powinien się tak grzać? przy której kresce powinna być temperatura w czasie jazdy?

Boję się nim jeździć na dłuższe dystanse w takiej sytuacji..

Proszę o pomoc!

post-58873-0-44121800-1368611916_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90oC, to normalna temperatura pracy silnika. Termostat otwiera duży obieg (na chłodnicę) przy 89oC. Okolice zaznaczonej przez Ciebie kropki, to właśnie temperatura optymalna (ok. 90oC. Wiatrak na chłodnicy włącza się, jak wskazówka zbliża się do kreski ponad czerwoną kropką.

Tak więc nie masz się co martwić, wszystko jest ok.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wskazowka sie zatrzymuje jakies 4-5mm nad pozioma kreska. gdzie i za ile kupiles obudowe bo mi dzisiaj pier....a :/ no i ile dales za wymiane lub jesli sam wymieniales to czy samemu ciezko wymienic?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podepnę się aby nie zakładać nowego tematu.

U mnie, samochód grzeje się do 4 kreski, i dopiero wtedy włącza się wentylator, chłodzi samochód do 3 kreski (90 stopni) i znowu się nagrzewa do kolejnej kreski i dopiero wtedy włącza się wentylator. Często gaszę samochód koło tej 4 kreski bo jeszcze się nie włączy wentylator.

Myślałem, że to wina płynu - wymieniłem.

Termostat puszcza przy 90 stopniach (dotykałem rury poniżej chłodnicy, i powyżej 90st. robi się ciepła) ale dlaczego wentylator włącza się dopiero przy kolejnej kresce?

megane_wiatrak.jpg

 

Dodam ze posiadam Megane Coupe 1.6e '97r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Topor, u mnie w Scenicu ph1, tak samo włączał się wiatrak, wkońcu silnik się przegrzał:notacrook: i poleciała uszczelka pod głowicą (naszczęście sama uszczelka:)) okazało sie, że termostat się zablokował i nie otwierał sie w pełni, dodam, że po wymianie uszczeliki przez korek zbirnika wyrównawczego "wywaliło" płyn,

po wyciągnięciu termostatu wentylator włącza sie tak jak napisał Kreciq.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wymieniłem termostat. Wskazówka jest idealnie w połowie, wcześniej była z 1-2mm niżej. Niby wszystko ok, wentylator się załącza jak wskazówka przekroczy połowę skali, ogrzewanie działa, płynu nie ubywa, ale na dłuższej trasie zauważyłem ze wskazówka delikatnie faluje. Dochodzi do połowy i 1-2mm w dół. Jeżdżąc po mieście nie zauważyłem takiego zjawiska. Zle odpowietrzony układ, czy może coś innego :)

Edytowane przez ziomek4007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zadam inaczej pytanie jaka powinna być rezystancja termowyłącznika dmuchawy, jak można go sprawdzić?

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.7 - ortografia

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez fajnynick21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Padła mi chłodnica <czerwona> - jest mikroskopijny wyciek- wszystko zmienia się w parę. Ze zbiorniczka ubywa bardzo, bardzo niewiele. Zauważyłem jednak, że wskazówka która zawsze była na 3 kresce jest teraz między 3 a 4 i tam już stoi. Wiem, że to od tej chłodnicy, dlatego mam pytanie. W ciągu dwóch dni mam do zrobienia 2x 60 km nim przyjdzie chłodnica. Czy nic się nie stanie z uszczelką? Wiem że nie ma tu jasnowidzów- czysto technicznie pytam.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lukasfenix teoretycznie jazda z jakąkolwiek awarią układu chłodzenia jest raczej niedopuszczalna. To czy coś stanie się z uszczelką zależy pewnie od masy czynników i ciężko określić, ale moge Ci powiedzieć, że ja kiedyś miałem podobną historię. Różnica polegała na tym, że mnie delikatnie płyn zaczął uciekać przez pompę wody. Było to pod koniec miesiąca, skoro pompa do wymiany to od razu też rozrząd by należało, koszt trochę większy i musiałem 4 dni do wypłaty dojeździć. Wtedy jeszcze pracowałem na willę prywaciarza i jeżdziłem do roboty, codziennie łącznie po 25km, ciągle dolewałem płyn i niby było ok. Po tych 4 dniach rozrząd z pompą wymieniony, a niedługo później okazało się, że uszczelka pod głowicą się skończyła. Przypadek? Może tak, ale może też jazda na trochę za ciepłym silniku przyspieszyła jej śmierć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, a jeśli u mnie auto nagrzewa się do 4 kreski, puszcza duży obieg i podczas jazdy utrzymuje te 89 cały czas, z górki jak jadę to spada ale jeśli postoję chwilę to wzrasta już powyżej 4 kreski i włączą się wentylator, który tylko trzyma te 94 stopnie, to oznacza uszczelka?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!