Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne wycie silnika po rozgrzaniu na wolnych obrotach POMOCY


debinskigrzegorz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam Megane I Ph II z silnikiem 1,4 16V rok 2002r.

Mam straszny problem mianowicie coś w silniku jęczy-wyje po nagrzaniu!

I raczej to nie jest rozrząd bo ze względu na to wycie został wymieniony już 2 RAZY.

Pasek akcesorii też jest nowy..

Mechanicy rozkładają ręce twierdzą że to zęby na kołach rozrządu... Przy czym moim zdaniem temperatura wtedy nie miała by znaczenia i to było by bardziej szumienie niż wycie...

Przesyłam link do filmu z odgłosami: https://www.youtube.com/watch?v=HKJJEmzq56I&feature=youtu.be

 

Moim zdaniem wyje to z okolic wałka rozrządu tego bardziej w tyle... ale ten dźwięk jest na tyle intensywny że słychać go wszędzie...

Proszę bardzo o podpowiedź co z tym zrobić.

 

Dodano: 16 maj 2013 - 09:43

Ktoś mi dziś podpowiedział że może coś się przyciera w silniku.. żebym wlał Ceramizer... ale trochę obawiam się takich rad...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z garażu..

Rozgrzałem auto zdoiłem pasek i to samo dalej...

Jak przyłożyłem coś (kawałek patyka) żeby nasłuchać skąd to się wydobywa to najgłośniej to słychać na poduszce silnika po lewej stronie ale to na pewno przenosi ten dźwięk. A co mam sprawdzić z tym kołem pasowym??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzeć czy nie jest rozwarstwione, albo w dwóch kawałkach. Jeżeli to to szukaj od razu używanego, nie baw się w zamienniki.

Nie wiem tylko czy powinno huczeć po zdjęciu paska?

Jeżeli to nie to, to szukałbym na rolkach paska rozrządu, ew. pompa wody.

Dźwięk jest "obrotowy" więc pochodzi od obracającego się elementu.

Może ktoś jeszcze się wypowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę boje się rozbierać całości i szukać na rolkach... rolki są firmy skf.. mają przejechane może 2 tys km.. pasek continental i pompa ruwilla... (podobno najlepsza)

Poprzednio czyli 3 tys km temu był pasek bosha i napinacz jakieś firmy Imm czy coś tkiego twierdzili że to paskiem wymienili chwilkę był spokój bo było to słyszalne ale minimalnie.. teraz wyje znowu jak... najlepszy patent jest taki że wystarczy podnieść obroty do 1000 i już dźwięk znika...

 

Ja już nie wiem... a jak ma niby wyglądać rozwarstwione to koło?? bo patrze patrze a nic nie wiedzę i nie wiem co i jak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, może Cię to pocieszy, ale mam to samo. Zaraz po wymieni rozrządu przy nagrzanym silniku i obrotach na biegu jałowym 750 obr/min. dźwięk był identyczny. Na początku bardzo głośny, było go słychać w kabinie auta, po przejechaniu około 2000km jęczenie się zmniejszyło. Podniesienie obrotów chodźmy o 100 obr/min. powoduje całkowite zniknięcie tego jęczenia.

 

Jęczenie również lekko się zmniejszyło w moim przypadku po naciągnięciu bardziej paska akcesoriów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak unudziłem dziś sąsiada starego mechanika za czasów fiat 125p itd...

Że tak powiem ostatnia deska ratunku... bo nikt nie chce nawet na to popatrzeć nawet serwis renault mi odmówił...

Postawiłem flaszkę itd no i się zaczęło... zabrał stetoskop rozgrzał samochód i siedział z nim z 2 godz (pół baku mi wypalił...)

Ale wynalazł... nie wiem co bo nie chciał powiedzieć... powiedział że rozbierze to jutro zrobi i będzie mnie to kosztować drugą flaszkę...

Mam nadzieję że mu się uda jak tylko coś się dowiem zaraz się podzielę z wami informacją;)

Puki co lecę po piwo... i modlić się żeby faktycznie to naprawił:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przykrością informuję iż usterka zdiagnozowana ale nie naprawiona :)

Dokładną przyczyną jest wpadanie w rezonans paska rozrządu... a tego przyczyną są nie równo wytarte koła zębate...

Dla czego?? Prawdopodobnie ktoś jeździł długo na tym samym (wytartym) pasku który nie był dobrze naciągnięty przez napinacz no i koła się powycierały...

Wymiana kół wiąże się z kolejną wymianą rozrządu no i właśnie tych kół których nigdzie nie idzie dostać a kupując używane nie mamy pewności że będą ok...

Tak więc rozwiązanie tematu jest następujące... Jeśli ktoś posiada radio w samochodzie to dać głośniej i się przyzwyczaić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Spotkałem się z podobnym dzwiękiem w kilku Megankach, zawsze na pasku Continentala. Próbowałem luzować napinacz ale nic nie pomagało, pomaga napięcie .

Ostatnio składając sobie silnik założyłem oryginalny zestaw Renault z paskiem Gates,odpalam i ... o zgrozo wyje (w moim nowym silniku koła nie mogły się "wyrobić").

Wszystko ucichło po około 1000 km.

Mała pułapka jest z naciągiem paska w przypadku napinacza ze wskaznikiem prostokątnym (nowy typ).

Wszyscy ustawiają ruchomy wskaznik w prostokątnym okienku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem pasek nie ma znaczenia...

Wcześniej miałem z bosha i było jeszcze gorzej..

Co do napinacza masz rację pierwszy macher zrobił mi to źle..

Ale drugi już to wiedział nawet zrobił mi zdjęcia że stary mechanik źle naciągnął...

No ale faktu to nie zmienia teraz jest wszystko ok rolki pompa itd z najwyższej półki iii...

Trzeba się przyzwyczaić :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!