Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Świst przy przyspieszaniu


goddie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie,

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pacjent: Megane II phII 1.9dCi 130 kucy, rocznik 2006, użytkowane przeze mnie od roku.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Problem pojawił się miesiąc temu (wątpię, żebym wcześniej tego dźwięku nie słyszał) - przy dodawaniu gazu w zakresie 1.600 - 3.000 obrotów słychać w kabinie, z lewej strony szum lub świst, przypominający świst turbo, z tym że głośniejszy. Dźwięku tego nie ma przy dodawaniu gazu na postoju. Podczas jazdy ze stałą prędkością dźwięk ten nie występuje. Zauważyłem, że odgłos jest głośniejszy jeżeli włączone jest AC, słyszalny jest też przy włączonym radiu. Mechanik nie chce mnie już widzieć, twiedzi że się czepiam :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Po przejrzeniu postów na forum zdecydowałem się na komplet badań. Parametry turbo w normie, mechanior twierdzi że nie ma dziury w dolocie, plecionka na rurze wydechowej jest jak nowa, więc to też odpada. Jedyne co powiedział, to że turbina rzeczywiście jest głośniejsza gdy otwiera się zawór upustowy, ale 'mam jeździć i się nie przejmować, jak turbo padnie to do warsztatu' ;). Na oleju zrobione 7kkm, nie ubywa go, wtedy też został zrobiony rozrząd z pompą wody oraz paskami. Nie dymi, nie brakuje mocy, nie pali więcej niż wcześniej. Dlatego chciałbym poradzić się was: co mogę jeszcze sprawdzić? Mogę nagrać jak to brzmi - fajnie gdyby ktoś z tym samym silnikiem również podzielił się video, można by porównać doświadczenia :) Dzięki!

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

 

5.9 - Enter

 

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no u mnie też przypadkiem usłyszałem świst jak małżowina jechała , tylko że w aucie słabo słychać (wcześniej w ogóle nie zwracałem na to uwagi) niż jak się patrzy jak megi mknie. olej wymieniony 3k.km nie ubywa przynajmniej na wskaźniku elektronicznym, ja auta nie oszczędzam bo ktoś musi czasem przedmuchać, turbo w zeszłym roku regenerowane ale jak tak słucham innych dci-ków to raczej świst normą nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod akumulatorem jest rura którą wpada powietrze do filtra ona jest łączona dokładnie pod aku i te łączenie czasem się luzuje trzeba je ponownie nasunąć na siebie i świstu w kabinie prawie nie słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówkę, sprawdze. Ale co aku muszę wyciągać? No i w moim przypadku mówimy o MIIphI 1.9 dci bo wątek chyba o MIII jeżeli to MA znaczenie

Edytowane przez macabra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!