Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szarpanie na drugim biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Jako że jestem dopiero od dwóch tygodnii właścicielem Megane I ph II, nie wiem czy jest to taka specyfika auta czy coś nie tak.

 

A mianowicie jak wrzucam po "jedynce" "dwójkę" i jest to na wolnych obrotach to tak jakby dwa razy szarpnęło przy dodawaniu gazu. Przy szybszych obrotach nie ma to miejsca.

 

Nie jest to regularnie a od czasu do czasu. Co może być przyczyną? Na "jedynce" raczej mało wkręcam obroty odrazu przełączając na dwójkę- czy za szybko to robię przy niewystarczających obrotach na dwójce i stąd te szarpnięcia czy jednak jest to sprawa mechaniki?

 

Robiłem test sprzęgła na piątym biegu przy prędkości koło 50km/h i obrotach 2000, ładnie przyspiesza auto.

 

Dotyczy silnika 1.4 16v na benzynie.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tak być, że muszę się dostosować. A pytałem bo widzę w internecie, że sporo osób właśnie narzeka na szarpanie na drugim bieku przy wolnych obrotach.

 

A tak wogóle te silniki 1.4 16V raczej lubią wyższe obroty? Poprzednio miałem Nexię :) tam silnik 1.5 8V na "dwójce" można było ruszać z dowolnych obrotów. Może te silniki w Megane faktycznie lubią gdy się depnie po gazie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubią, mój się najlepiej zbiera powyżej 3000 rpm. Ale nic nie przeszkadza, żeby na 4 jechać 50 km/h. przyspieszyć się da ale trwa to i trwa.

W zasadzie poniżej 1500 rpm nie schodzę bez redukcji biegu na niższy.

Ja spokojnie ruszam na III-ce :), tak naprawdę to kwestia umiejętności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak słusznie zauważyłeś, silnik 8-zaworowy z Nexii (i każdy inny 8-zaworowy benzyniak) pozwala na łagodną jazdę już przy niskich obrotach. Bo taka jest właśnie charakterystyka pracy silników wyposażonych w 2 zawory na cylinder.

Natomiast silniki 16-zaworowe mają nieco inną charakterystykę pracy i dopiero przy wyższych obrotach ich praca jest lepsza, płynniejsza itd.

Kwestia przestawienia Twoich przyzwyczajeń i będziesz śmigał do odcięcia. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!