Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szarpanie na drugim biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Jako że jestem dopiero od dwóch tygodnii właścicielem Megane I ph II, nie wiem czy jest to taka specyfika auta czy coś nie tak.

 

A mianowicie jak wrzucam po "jedynce" "dwójkę" i jest to na wolnych obrotach to tak jakby dwa razy szarpnęło przy dodawaniu gazu. Przy szybszych obrotach nie ma to miejsca.

 

Nie jest to regularnie a od czasu do czasu. Co może być przyczyną? Na "jedynce" raczej mało wkręcam obroty odrazu przełączając na dwójkę- czy za szybko to robię przy niewystarczających obrotach na dwójce i stąd te szarpnięcia czy jednak jest to sprawa mechaniki?

 

Robiłem test sprzęgła na piątym biegu przy prędkości koło 50km/h i obrotach 2000, ładnie przyspiesza auto.

 

Dotyczy silnika 1.4 16v na benzynie.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tak być, że muszę się dostosować. A pytałem bo widzę w internecie, że sporo osób właśnie narzeka na szarpanie na drugim bieku przy wolnych obrotach.

 

A tak wogóle te silniki 1.4 16V raczej lubią wyższe obroty? Poprzednio miałem Nexię :) tam silnik 1.5 8V na "dwójce" można było ruszać z dowolnych obrotów. Może te silniki w Megane faktycznie lubią gdy się depnie po gazie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubią, mój się najlepiej zbiera powyżej 3000 rpm. Ale nic nie przeszkadza, żeby na 4 jechać 50 km/h. przyspieszyć się da ale trwa to i trwa.

W zasadzie poniżej 1500 rpm nie schodzę bez redukcji biegu na niższy.

Ja spokojnie ruszam na III-ce :), tak naprawdę to kwestia umiejętności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak słusznie zauważyłeś, silnik 8-zaworowy z Nexii (i każdy inny 8-zaworowy benzyniak) pozwala na łagodną jazdę już przy niskich obrotach. Bo taka jest właśnie charakterystyka pracy silników wyposażonych w 2 zawory na cylinder.

Natomiast silniki 16-zaworowe mają nieco inną charakterystykę pracy i dopiero przy wyższych obrotach ich praca jest lepsza, płynniejsza itd.

Kwestia przestawienia Twoich przyzwyczajeń i będziesz śmigał do odcięcia. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!