Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czynnik ciągle ucieka po wyłączeniu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Hejka,

może ktoś poratuje? Mam przypadłość dziwną jak przyszły upały.

Po wylączeniu silnika wracjaąc z roboty, zauważyłem długie wyraźnie syczenie (ok 7 minut), ale nie takie standardowe krótkie jak zawsze. Na następny dzień klimy brak,więc podjechałem do pobliskiego zakładu - po podpięciu manometru okazało się że pusto. Uciekło wszystko. Zrobiona próba azotowa nic nie wykazuje - żadnego syczenia i ciśnienie trzyma.. Klima wieczorem załadowana celowo tylko 350gram czynnika (zamiast 550 nominalnie), pracuje ok, nawiew <10 stopni. Rano chłodno, więc ok, wieczorem wracam (upał), wyłączam silnik i znowu syczenie. Jadę szybko do zakładu, sprawdzają czujnikiem wycieku i wyje jak licznik geigera po czarnobylu. Włączam silnik, i przestaje uciekać (nie ma ani syku ani czujnik nie wykrywa). Wyłączam silnik znowu ucieka...

Podejrzenie pada na zawór bezpieczeństwa, ale nie wiemy gdzie jest...

A może to coś innego?

 

Poratujcie, bo już nie mam siły z tą klimą. Ciągle coś (wymieniane już w zeszłym roku skraplacz, sprężarka, czujnik ciśnienia)

 

pozdr

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie wpuścili markera przy nabijaniu klimy? Jakiś czujnik używają?

Nie płać im nic i jedź do innego serwisu, paproki jakieś i tyle.

A czynnik pewnie spierdziela na ośce sprężarki. :)

Jeżeli jest tak jak przypuszczam to mają nabić czynnik z markerem, po nabiciu włącz silnik i klimę na kilka minut. Wyłącz i szukaj nieszczelności świecąc lampą UV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sobka01

P_r_z_e_m_o mówi bardzo sensownie - w ten sposób będziesz widział już na własne oczy gdzie jest nieszczelność.

Ja mogę jedynie podpowiedzieć jaką historię miałem z Passatem B5 FL. Mianowicie, było tak jak u Ciebie - klimka nabita, fajnie działa (chociaż momentami tak jakby się rozłączała, gorzej chłodziła). Jaka przyczyna? Uszkodzony opornik wentylatora klimy - autko upuszczało czynnik, żeby nie uszkodzić całego układu. Dostanie używanego graniczyło z cudem ale udało się! :) w ASO VW życzyli sobie coś około 500 złociszy za mały kawałek aluminium...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wskazówki co do warsztatu. U mnie jest jeden wentylator i on działa. Zastanawiam się tylko czy jakiś przekaźnik od skraplacza klimy nie jest zwalony i wentylator się włącza tylko od temperatury silnika a nie od obu czynników...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz czynnika w układzie to się nie włączy. Skoro na drugi dzień nie ma czynnika to musisz szukać nieszczelności.

Powyżej napisałem w jaki sposób.

Jak wciskasz przycisk AC to dajesz polecenie do systemu, żeby włączył wentylator na chłodnicy na I bieg i sprężarkę. Wa runkiem uruchomienia sprężarki jest odpowiednie ciśnienie w instalacji, niema ciśnienia sprężarka się nie włączy.

Tyle!

Nie ma żadnego zaworu bezpieczeństwa, jego rolę pełni czujnik ciśnienia, presostat, nie ma przekaźnika na skraplaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy staruje wentylator ( 1 bieg )na chłodnicy jak załączysz klimę , jak nie startuje to będzie taki efekt iż gaz ucieka jest zbyt wysokie ciśnienie i robi się nieszczelność, jak ostygnie to już za mało czynnika bedzie i nie włączy się klima

Edytowane przez cinas_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy dzięki za wskazówki.

Wygląda na to że sprężarka jest nieszczelna na osi (jak chodzi to się uszczelnia na wałku) - szajse, dwa lata temu ją wymieniałem. Ponoć wymiana uszczelnień jest na krótką metę - chyba dopadnę jakąś używkę z gwarancją z deklarowanego małego przebiegu, bo w porządną regenerację przestaję wierzyć...

 

Ma ktoś wiedzę, czy 1.5dci miało zawszę te samą sprężarkę (przed i po lifcie)? Może z phII coś znajdę niezmęczonego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!