Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Doświetlanie zakrętów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wkońcu miałem trochę czasu i dokończyłem doświetlanie zakrętów przy pomocy halogenów i modułu DS454

Moduł DS454 pobiera informacje z lini can, doświetlanie działa do prędkości 40km/h

Potrzebujemy jeszcze 2 przekaźniki ze stykiem przełącznym aby rozdzielić zasilanie do halogenów - fabrycznie halogeny są połaczone ze skrzynce połączeń

Wszystkie połączenia wykonane w skrzynce połączeń pod maską obok akumulatora

 

Zasilanie bierzemy

CM (złącze 6-ścieżkowe)CZARNE

pin 1 +

pin 3 masa

 

Linia CAN

CT1(złącze 12-ścieżkowe)SZARE

pin 7 Sygnał CAN L

pin 9 Sygnał CAN H

 

Halogeny

AN(złącze 8-ścieżkowe)BRĄZOWE

pin 2 halogen lewy

pin 3 halogen prawy

 

W tym miejscu podpinamy przekaźniki

 

Schemat podłączenia przekaźników , robimy taki układ dla każdego halogenu

thumb_hosting_zdjec_1443693511__schemat.jpg

 

Tak wygląda moduł

thumb_hosting_zdjec_1368818406__ds.jpg

 

Przekażniki

thumb_hosting_zdjec_1368818454__przekazniki.jpg

 

Pajączek

thumb_hosting_zdjec_1368818493__pajak.jpg

Edytowane przez cinas_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Bym musiał potwierdzić cenę ale ostatnio było 150 zł

 

Doświetlanie działa zawsze do prędkości 40km/h można to zmodyfikować i dołożyć jeden przekaźnik i halogeny będą się zaplały jak będą zapalone światła

 

Schemat

DS454_schemat_A4.pdf

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Można , ale na diodzie mamy spadek napięcie około 0,8V , co za tym idzie mamy mniejsze źródło światła a chciałem tego uniknąć , aby diody się nie grzały musiały by być 10A , nie wiem co na to USM czy nie krzyczał by iż żarówka spalona a na przekażniku jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

dzięki <piwko>

 

Dodano: 28 lis 2016 - 09:31

Teraz działa jak skręcam kołami nowy soft do modułu DS-454 załatwia sprawę i jest do wyboru w meni czy kierunkowskazami czy skrętem :applause: firma u której kupowałem moduł napisała mi oprogramowanie do renault Scenica iii jakby co to mam wsad do modułu DS-454 pozdrawiam <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)

 

Dodano: 29 lis 2016 - 17:43

Mam jeszcze jedną wątpliwość: grubość kabla zasilającego moduł doświetlania. W trybie pracy, gdy wyjścia sterują żarówkami to jest niemożliwe, aby kabelek zasilający wytrzymał 5A. Chyba, że moduł tak sterują mocą, że mimo możliwości obciążenia max 60W żarówki nie zapalają się na maxa.

 

Wypowiedź producenta modułu:

Według specyfikacji producenta przewodów, spełniają one nasze wymogi i mogą być użyte do podłączenia DS454.

Ja ze swej strony sugeruję użycie jak najkrótszych odcinków przewodów lub ich wymianę na grubsze.

 

Kolejna odpowiedź producenta:

Proszę obciąć kable jak najbliżej złącza i dolutować się z grubszymi przewodami.

Samo złącze zaprojektowane jest do pracy ze stałym obciążeniem 3A. Sterowanie żarówkami jest chwilowe.

specyfikacja złącza http://www.jst-mfg.com/product/pdf/eng/ePHD.pdf

 

Moduł działa. Do skorygowania tylko kierunki załączane skrętem kierownicy. W moim przypadku jest odwrotnie. Załączanie kierunkowskazami działa poprawnie. Powinno dać się to skorygować aplikacją producenta. Dwa przekaźniki w podstawkach, moduł i okablowanie udało mi się upchnąć w obudowie modułu USM :)

Edytowane przez yogin74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 19 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!