Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Krzywa tarcza ? A może coś innego ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

prosiłbym o doradzenie co jeszcze mogę zrobić z moim problemem, po 2 tygodniach wracam do domku, ruszam autem jak zwykle powoli pare razy trzeba dohamować na podwórku, do bramy itp. Jadę dalej rozpędzam się do 50ciu, zaczynam hamować a tu czuję bicie zarówno pod nogą jak i na kierownicy.

Pierwsza myśl, krzywe tarcze, ale 2 tygodnie wcześniej wszystko ok, auto stało i by się tarcze same pokrzywiły ? a teraz takie rzeczy, pojeździłem jeszcze trochę, problem nie znika.

Dzisiaj rozłożyłem przednie hamulce, poczyściłem wszystko, przesmarowałem prowadnice, z nadzieją na jazdę próbną, no i nic problem wciąż ten sam.

Wykluczyłem tylnie hamulce gdyż podczas jazdy hamowanie ręcznym nie daje objawów, natomiast nożny już delikatne przyciśnięcie daje pulsacje.

ABS wykluczam, bo nie posiadam.

Macie jeszcze jakieś pomysły ? Do mechanika chciałbym oddać auto w ostateczności z dwóch powodów, student - brak gotówki, nie posiadam sprawdzonego dobrego mechanika.

Myślałem również o oponach, jednak nie wiem czy mogło by dawać takie objawy, gdyż 2 tygodnie temu przed odstawieniem, wymieniałem opony na letnie, z wyważeniem itp. ale zrobiłem wtedy jakieś 15 km i nie było tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mogą być tarcze - ale spróbuj jeszcze odpowietrzyć chamulce - nie sugeruje że tam jest powietrze, bo objawy były by inne, ale mogły spłynąć "syfy" i przy tłoczku będzie płyn gorszej jakości (przy odpowietrezniu zobaczysz ciemniejszy kolor)

pzdr

Kolego Piok

hamulce

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz pulsowanie pedału hamulca i trzepanie kierownicy no to wychodzi na to że tarcze krzywe, mogło być tak że po ostatniej jeździe postawiłeś auto jak tarcze były gorące i pokrzywiły sie jak stygnęły jak są już zbyt cienkie lub jakaś szczęka nie odbiła była dociśnięta do tarczy i tak stygnęła i ją krzywiła.

Jakie były prowadnice jak zdemontowałeś-był tam smar?

Edytowane przez LukaszM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-był tam smar?

Eee! Robię sam z hamulcami, mniej więcej raz lub dwa razy w roku, zwykle na wiosnę i/lub jesienią, wierz mi, nie ma śladu smaru miedziowego, który zawsze daję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz jak nie ma śladu smaru znaczy że prowadnice nie działają jak potrzeba podczas jazdy i to jest powód krzywych tarcz-te gumki albo mogą być źle zakładane albo pęknąć i smar wypływa podczas jazdy i nagrzania sie zblocza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem od znajomego, znowu rozkręciliśmy wszystko, poczyściliśmy, dodatkowo ściągnęliśmy uszczelki z tłoczków, poczyściliśmy je i delikatnie cieniutkim papierem + pasta do tłoczków. Ktoś pytał o te prowadnice, rozumiem, że chodzi o te ze "sprężynującą" gumką, a nie o miejsce gdzie przesuwają się klocki :notacrook: one miały smar, ale rano dodatkowo rozłożyłem,przeciściłem i dałem też tej pasty.

Po wyczyszczeniu tłoczków wciąż bez zmian.

 

Stwierdziłem, że jutro/pojutrze rozłożę wszystko, dam do przetoczenia tarcze, wsadzę nowe klocki (obecne mają już jakies 35 kkm) i zobaczymy.

Takie pytanie jeszcze o klocki, zauważyłem, że po obu stronach, jeden jest dużo bardziej zużyty od drugiego, i właśnie ten wewnętrzny (od strony tłoczka) jest dużo mocniej zużyty, czy jest to normalne ? Po stronie kierowcy i pasażera jest tak samo.

I ostatnie pytanie, po chwilowym "testowym" hamowaniu, rozgrzewały się po obu stronach nawet śruby od mocowania koła, czy jest to normalne ?

 

Swoją drogą chciałem w sklepie kupić smar miedziany, sprzedawca pytał się mnie do czego go chce, mówię, że hamulce, prowadnice itp. to bardzo odradził miedziany i dał mi jakąś tam pastę do prowadnic, tłoczków itp, tubka wielkości superglue za 4 zł.

Edytowane przez gilus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, żeby nie zakładać podobnego, u mnie w Sc ph1, przy prędkościach 50-70 km podczas łagodnego hamowania (jak mocniej depną nie ma objawów), bije kierownica, powyżej lub poniżej tych prędkości objawy ustają. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną??

 

Pozdrawiam

Kępuś:notacrook:

 

Ps: Czy wie ktoś od czego jest kontrolka na zdjęciu ponieżej (w zółtym kwadracie)

thumb_hosting_zdjec_1369082664__dsc00225p.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps: Czy wie ktoś od czego jest kontrolka na zdjęciu ponieżej (w zółtym kwadracie)

 

beztytuukwz.jpg

 

Swoją drogą, czy każda Meganka ma czujniki zużycia ? U mnie w kierunku hamulcy idzie jakiś kabel, ale z tego co widziałem jest ucięty w połowie drogi. Będę teraz kupować klocki i niewiem, czy zwracać w ogóle uwagę na te czujniki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gilus - nie chodziło o spręzynki tylko właśnie o te prowadnice :notacrook:

pasta miedziana vs pasta miedziana do hamulcy może sie różnić odpornością na temperatury

śruby po testowych hamowaniach (mam nadzieję że tym razem bez błędu - pozdrowienia dla Przemo :mrgreen:) mogą być ciepłe - ważne że po odpuszczeniu pedału koło ma się kręcić bez tarcia.

Przed przetoczeniem tarcz niech zerknie czy są proste - na tokarce będzie to widać.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kępuś kup nowe albo przetocz jak sie da te co masz bo masz krzywe tarcze i taki jest efekt bicia kierownicy jak też tak miałem jak minimalnie nacisnąłem pedał hamulca to trzepało a jak mocniej to ustawało, kupiłem nowe tarcze i ustało.

Edytowane przez LukaszM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!