Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem, wysokie spalanie Megane II 2005 1.5dCi 82KM


Ninval

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W związku z faktem, iż borykam się z moim problemem już od kliku miesięcy, postanowiłem opisać go - może jakaś mądra głowa coś podpowie.

Moje auto to Renault Megane II 2005r 1.5 dCi 82KM (wtryski DELPHI)

Jakieś pół roku temu zaczęły się problemy z wtryskami i doszło do sytuacji, gdy nie mogłem odpalić zupełnie samochodu. Po diagnozie u mechanika, okazało się że poleciały 2 wtryski i trzeba je wymienić. Po długich przemyśleniach, doszedłem do wniosku że wymienię wszystkie cztery wtryski + pompę paliwa.

Znajomy polecił mi miejsce gdzie można kupić sprawdzone wtryski + pompę co też uczyniłem. Po znajomości kupiłem 4 wtryski z Megane 2007, 1.5dCi 105KM + pompę paliwa z tego samego samochodu. Facet co mi sprzedawał części zapewniał kilkakrotnie że wszystko będzie pasować i auto będzie świetnie chodzić.

 

I zaczęła się moja przygoda,

Znajomy mechanik wymienił pompę oraz wtryski po czym okazało się że nie może odpalić samochodu, a jak go już odpalił to silnik pracuje na obrotach stałych 800-900 i nie reaguje jak się dodaje gazu. W związku z pomysłem, że może trzeba by zaprogramować te wtryski pod mój silnika, przewieźliśmy samochód do speca od komputerów. Po tygodniu Pan do mnie zadzwonił i powiedział że auto jest do odbioru. Gdy odbierałem auto to powiedział że są jeszcze problemu z odpalaniem rano jak jest zimny ale za 2-3 razem nie powinno być problemów (tzn. auto odpala się w trybie 800-900 obrotów nie można dodać gazu, ale jak się odpala za 2-3 razem to jest dobrze).

Auto rano faktycznie odpalało za 3-5 razem w trybie obrotów 800-900 i na gaz nie reagowało, jak już przeszedł w tryb normalnej pracy np. powyżej 1000 obrotów można było jechać, auto po mieście zaczęło mi palić prawie 10 litrów, na trasie 6,5-7,5litra (przed naprawą spalanie miałem na poziomie max 6 litrów w mieście i max 4,5l na trasie). Gdy auto było rozgrzane tak np. po przejechaniu 30km i stanąłem żeby zatankować, to problemy z odpalaniem były cięższe i nieraz nawet odpalał mi się w trybie 500 obrotów i próbował przejść na tryb normalnej pracy(nieraz trzeba było troszkę odczekać żeby wszedł w tryb normalnej pracy silnika :/ lub poczekać kilka min jak silnik ostygnie).

 

Po kilku miesiącach, poziom mojego wkur... osiągnął zenit. Zacząłem rozmawiać z mechanikami, magikami i innymi specami :/, okazało się że problem jest we wtryskach które mam obecnie wsadzone, że nie pasują do modelu tego silnika co mam :/. Wyszło też że coś jest pokopane na komputerze bo temperatura silnika jakoś dziwnie skacze jak szalona :/ (nawet pokazuje -40 stopni).

Samochód zaprowadziłem do poleconego mechanika, od ciężkich przypadków. Mechanik potwierdził że wtryski faktycznie nie pasują do tego silnika i kupił inne własnie do takiego jak mam, pompę nie wymienialiśmy bo powiedział że nie będzie z nią problemów.

Odebrałem auto żeby przez tydzień je poobserwować (na nowych wtryskach). Było znacznie lepiej, jak auto było rozgrzane to paliło pięknie, problemy zaczęły się pojawiać rano przy odpalaniu, auto rano odpala za 5-8razem (odpala i gaśnie tak z 5-8razy) jak jest zimne w trybie 800-900obrotów i próbuje przejść w normalny tryb pracy silnika - co mu się udaje po pewnym czasie, jak jest ciepły problemów nie ma, pali od razu. Spalanie praktycznie się nie zmieniło może spadło raptem o 0,5l w mieście i na trasie. Zaprowadziłem ponownie to tego samego mechanika, i po 3 dniach facet zadzwonił i powiedział, że coś jest nie tak z temperaturami bo bardzo skaczą i prawdopodobnie jeszcze to musi ustalić czyli kolejny tydzień auto u mechanik :/ (skacze bardzo temperatura silnika). A co najdziwniejsze auto było sprawdzane na Renault CLIP 2 razy i błędów brak.

 

Reasumując: wtryski wymienione, pompa, filtr paliwa, komputer nie pokazuje błędów :/

Ma ktoś jakiś pomysł bo ja już sił to tego auta nie mam :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!