Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem, wysokie spalanie Megane II 2005 1.5dCi 82KM


Ninval

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W związku z faktem, iż borykam się z moim problemem już od kliku miesięcy, postanowiłem opisać go - może jakaś mądra głowa coś podpowie.

Moje auto to Renault Megane II 2005r 1.5 dCi 82KM (wtryski DELPHI)

Jakieś pół roku temu zaczęły się problemy z wtryskami i doszło do sytuacji, gdy nie mogłem odpalić zupełnie samochodu. Po diagnozie u mechanika, okazało się że poleciały 2 wtryski i trzeba je wymienić. Po długich przemyśleniach, doszedłem do wniosku że wymienię wszystkie cztery wtryski + pompę paliwa.

Znajomy polecił mi miejsce gdzie można kupić sprawdzone wtryski + pompę co też uczyniłem. Po znajomości kupiłem 4 wtryski z Megane 2007, 1.5dCi 105KM + pompę paliwa z tego samego samochodu. Facet co mi sprzedawał części zapewniał kilkakrotnie że wszystko będzie pasować i auto będzie świetnie chodzić.

 

I zaczęła się moja przygoda,

Znajomy mechanik wymienił pompę oraz wtryski po czym okazało się że nie może odpalić samochodu, a jak go już odpalił to silnik pracuje na obrotach stałych 800-900 i nie reaguje jak się dodaje gazu. W związku z pomysłem, że może trzeba by zaprogramować te wtryski pod mój silnika, przewieźliśmy samochód do speca od komputerów. Po tygodniu Pan do mnie zadzwonił i powiedział że auto jest do odbioru. Gdy odbierałem auto to powiedział że są jeszcze problemu z odpalaniem rano jak jest zimny ale za 2-3 razem nie powinno być problemów (tzn. auto odpala się w trybie 800-900 obrotów nie można dodać gazu, ale jak się odpala za 2-3 razem to jest dobrze).

Auto rano faktycznie odpalało za 3-5 razem w trybie obrotów 800-900 i na gaz nie reagowało, jak już przeszedł w tryb normalnej pracy np. powyżej 1000 obrotów można było jechać, auto po mieście zaczęło mi palić prawie 10 litrów, na trasie 6,5-7,5litra (przed naprawą spalanie miałem na poziomie max 6 litrów w mieście i max 4,5l na trasie). Gdy auto było rozgrzane tak np. po przejechaniu 30km i stanąłem żeby zatankować, to problemy z odpalaniem były cięższe i nieraz nawet odpalał mi się w trybie 500 obrotów i próbował przejść na tryb normalnej pracy(nieraz trzeba było troszkę odczekać żeby wszedł w tryb normalnej pracy silnika :/ lub poczekać kilka min jak silnik ostygnie).

 

Po kilku miesiącach, poziom mojego wkur... osiągnął zenit. Zacząłem rozmawiać z mechanikami, magikami i innymi specami :/, okazało się że problem jest we wtryskach które mam obecnie wsadzone, że nie pasują do modelu tego silnika co mam :/. Wyszło też że coś jest pokopane na komputerze bo temperatura silnika jakoś dziwnie skacze jak szalona :/ (nawet pokazuje -40 stopni).

Samochód zaprowadziłem do poleconego mechanika, od ciężkich przypadków. Mechanik potwierdził że wtryski faktycznie nie pasują do tego silnika i kupił inne własnie do takiego jak mam, pompę nie wymienialiśmy bo powiedział że nie będzie z nią problemów.

Odebrałem auto żeby przez tydzień je poobserwować (na nowych wtryskach). Było znacznie lepiej, jak auto było rozgrzane to paliło pięknie, problemy zaczęły się pojawiać rano przy odpalaniu, auto rano odpala za 5-8razem (odpala i gaśnie tak z 5-8razy) jak jest zimne w trybie 800-900obrotów i próbuje przejść w normalny tryb pracy silnika - co mu się udaje po pewnym czasie, jak jest ciepły problemów nie ma, pali od razu. Spalanie praktycznie się nie zmieniło może spadło raptem o 0,5l w mieście i na trasie. Zaprowadziłem ponownie to tego samego mechanika, i po 3 dniach facet zadzwonił i powiedział, że coś jest nie tak z temperaturami bo bardzo skaczą i prawdopodobnie jeszcze to musi ustalić czyli kolejny tydzień auto u mechanik :/ (skacze bardzo temperatura silnika). A co najdziwniejsze auto było sprawdzane na Renault CLIP 2 razy i błędów brak.

 

Reasumując: wtryski wymienione, pompa, filtr paliwa, komputer nie pokazuje błędów :/

Ma ktoś jakiś pomysł bo ja już sił to tego auta nie mam :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!