Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrząd 1.9 dti


medis

Rekomendowane odpowiedzi

Po kupnie samochodu postanowiłem wymienić rozrząd. W zeszłą sobotę zabrałem się za wymianę. Wał korbowy zblokowałem trzpieniem, koło rozrządu i obudowę oznaczyłem markerem według ustawienia na poprzednim pasku. Wszystko poskładałem tak jak było wcześniej, ale pojawiły się dziwne przedmuchy w okolicy świecy pierwszego cylindra i stukot. Co mogłem żle ustawic skoro złożyłem na znaki, żadne koło się nie przesunęło?

Edytowane przez medis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Osobiście jeszcze nie zmieniałem paska rozrządu więc nie mam doświadczenia.Zmieniałem w Polonezie,ale tam względem tego silnika to "prostota".Ale mam pytanie. Jeżeli stary pasek jest już rozciągnięty to czy zakładają nowy nie ma możliwości przesunięcia o jeden ząbek paska między którąś zębatką.Teoretycznie jest taka możliwość skoro koła są zablokowane.Ale to jest tylko moje "gdybanie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy bo zablokowaniu wału korbowego ustawiłeś górę na znaki na pasku :o Na pasku masz 3 kreski - wał korbowy, koło wałka rozrządu i pompa wtryskowa. Trzeba ustawić znaki na kołach na znaki na pasku i będzie :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak w warunkach "domowych" (gdybym sam wymieniał rozrząd) prawidłowo napiąć pasek? Na co zwrócić uwagę? W serwisówce widziałem, że mają takie specjalne urządzonko, które mierzy drgania paska, ale ja takiego nie posiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

Czy na dolnym kole (wału korbowego) znacznik jest poniżej koła (na obudowie)?

A jeśli powiedzmy dam sobie do tego momentu radę (czyli mam zablokowany wał, prawidłowo założony pasek - kreski pokrywają się ze znacznikami na kołach), to czy napinanie paska napinaczem nie będzie powodowało przestawianie się znaków na górnych kołach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znak na obudowie od koła na wale korbowym w sumie nie jest potrzebny. Wystarczy włożyć blokadę i będzie ok. Znak to takie nacięcie na obudowie mniej więcej na godzinie 7. Jak założysz pasek na koła to spokojnie można napinać pasek. Ważne aby znaki na pasku pokrywały się ze znakami na kołach. Napięcie paska nie spowoduje przesunięcia ponieważ pasek ma ząbki. Zakładałem w tym silniku pasek już z 4 razy może więcej i zawsze było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!