Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic 2 1,9 dci - prośba o ocenę wad.


lechg1976

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wypatrzyłem Scenica 2007 r. 1,9 DCI ok. 150KM (po chipie, bez FAP) za kwotę około 19 000 zł. Przebieg 112 000 (potwierdzony w serwisie tj. ostatni wpis z 2010 55 000 km - Niemcy). Sprowadzony w 2010 r. Wg mnie i serwisu przebieg bardzo prawdopodobny.

 

Link: http://tablica.pl/oferta/renault-grand- ... 94bb846982

 

Auto jest już po sprawdzeniu w warsztacie.

Na pierwszy rzut oka auto w stanie 4+. Sprowadzone po lekkiej kolizji (konstrukcja, podłużnice, wahacze i pozostałe elementy zawieszenia nie ruszone).

 

Stwierdzone wady to:

- do wymiany jeden wtrysk (diagnostyka +1,4 norma +-1) - ok. 500 zł

- do wymiany w ciągu pół roku elektrozawory skrzyni automatycznej (na razie działa dobrze), - 1200 zł

- usterka klimy (mechanik ocenia, że to jakiś szczegół bo ciśnienie jest prawidłowe i sterownik tez działa ok.) 300 zł

- drobne naprawy eksploatacyjne zawieszenia - 300 zł,

- brak wskazania poziomu paliwa,

- I najważniejsze - przy przyspieszaniu w okolicach 70-90 km/h przód auta drga na boki. Mechanik od razu na 99 % stwierdził uszkodzenie półosi. Ja również poczytałem o tym sporo i generalnie to się potwierdza - przegub półosi. - 600 zł.

 

Proszę o opinie czy Waszym zdaniem warto kupić tego Scenica za 19 000 (tyle na razie ugrałem, właściciel nie chce zejść niżej bo niby nie ma już z czego schodzić - cena niska) i włożyć od razu 3000 zł. W sumie koszt zakupu i doprowadzenia do stanu bdb - 22 000 zł (cena wydaje się dobra). Najbardziej mnie niepokoi to drganie na boki. Czy może to być skutek kolizji, który będzie kosztowny czy nawet niemożliwy do usunięcia?

 

Dzięki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj dobrą linkę do ogłoszenia. Jeżeli to 1,9 dci to raczej 130 KM, jeżeli z automatem to powinien miec FAP. Cena wydaje mi się niska, ale trochę sporo tych niedociągnięć a w ogłoszeniu pewnie stoi jako "nic nie puka, nic nie stuka". Najpierw dobry link, co do wibracji, duży znak zapytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://tablica.pl/oferta/renault-grand-scenic-ii-2007r-automat-CID5-ID30493.html#94bb846982

 

Przepraszam za zły link - nie zauważyłem.

 

130KM to on miał przez chipem. Teraz mechanik, który zajmuje się tylko tą marką stwierdził od razu po przejechaniu się tym autem że ma on co najmniej 150 KM.

Fap samochód miał ale prawdopodobnie go kiedyś usunięto - widać ślady spawania (tylko nie wiadomo jak to teraz traktować jako plus, ze nie ma elementu sprawiającego kłopoty).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jak tego chipa mu zrobili i ile czasu już z nim jeździ... Raczej bez odpowiedzi będzie. Tzw "dupohamownia" to jednak jazda na własnej sugestii więc nie byłbym aż tak pewny :( Co do wyciętego FAP-a ciekawe też dlaczego go wycięli (przebieg nieduży póki co) i czy nasi czy jeszcze w Niemczech (prędzej podejrzewam naszych, ale kto wie). W teorii nie będzie sie zatykał, a co więcej to popytaj tych którzy mają takie wynalazki. Ja 3 lata temu oglądałem też GS z automatem i miał bardzo dokładną historię i przy przebiegu 129000 km (produkcja 2007 r.) FAP-a jeszcze miał i w historii serwisowej nic nie było żeby się buntował.

 

Wersja ładna, ale mam pewne ale (to co pisałem wcześniej). Pamiętaj też że znaleźć amatora na automat trochę trudniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chip był robiony około 1,5 roku temu.

 

Poprzedni właściciel nie chce zdradzić jak i gdzie i po co. Gwarantuje za to, że to profesjonalny warsztat (wiem taka gwarancja to do d...).

 

Co co Fap to tak naprawdę czy jest czy go nie ma nie wiem na 100%, ale na pewno był wycinany z układu (może czyścili).

 

Kusi mnie kupno tego czegoś bo ta cena już po zrobieniu wszystkiego tj. 22 000 jest dobra. A wiadomo wszystkie GS na rynku podobnych cenach to na 90% mają coś do robienia na wczoraj.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia strasznie kiepskie, trudno cokolwiek powiedzieć na temat stanu auta. Cena faktycznie podejrzanie niska, a jeszcze te wady, które wymieniasz skutecznie zniechęcają. Prawdopodobnie zaliczył dzwona - wystrzelona poducha kierowcy i wymieniona z wersji bez tempomatu. Ja osobiście odrzuciłbym tą ofertę - samych wady, o których już wiesz jest sporo, a jeszcze te które pewnie wyjdą w czasie eksploatacji :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że były takie wersje, sam mam dwa takie egzemplarze: jeden to Expression, drugi Privilage. Porozglądasz się to zobaczysz ile możliwych kombinacji wyposażenia było :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzięki wszystkim za porady.

 

Zrezygnowałem z zakupu tego auto.

 

Nie spodziewałem się również, ze szybko znajdę kolejny do oględzin, jednak dzisiaj udało mi się kupić scenica 1,6 16V z 2007 r. z potwierdzonym przez ASO przebiegiem 67 000 km, jeszcze na oryginalnych oponach itp. :)

 

Jutro jadę do mechanika robić rozrząd bo chyba wymiana jest co 120 000 km lub 5 lat(w to już minęło).

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!