Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z wyswietlaczem km


koyot

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanko moze sie ktops juz spotkal z takim objawem.po wlaczeniu stacyjki na wyswieltlaczu kilometrow powinno pjawic sie kontrola oleju czyli kóleczka i napis oil ok.u mnie pojawia sie odrazu przebieg kilometrow dzienny i calkowity.jak moze byc przyczyna?siadl zegar?pozdro koyot czekam na jakies info mail [email protected] :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 4 lata później...

Odkopuje stary temat ale sprawa dotyczy starego auta więc wszystko jest OK.

No więc pacjent to mój sceniol starszy, 1,9dT silnik F8Q, w którym to od kilku dni szaleje wyświetlacz kilometrów.

Sprawa miała początek w ubiegłym tygodniu, kiedy to rozciekła się pompa wody w czasie jazdy. Po względnym wystudzeniu silnika układ został awaryjnie zalany wodą i w ten sposób auto odstawione do mechanika w celu wymiany pompy.

W następny dzień po naprawie, zalaniu płynem, odpowietrzeniu układu, pojawił się problem z wyświetlaczem. Objawia sie to mruganiem wyświetlacza, jakby sam nie wiedział co chce pokazać.

Po pewnym czasie powoli się sam naprawia w czasie jazdy. Zlicza przebieg, nawet wtedy gdy szaleje, co jest widoczne na licznikach po ustatkowaniu się cyferek.

Przy rozruchu jednak jest tak jak na filmiku, nie pokazuje stanu oleju w silniku. Sławetnego oil OK, (chce ale nie może) oraz tego co po 30 sekundach powinno się pojawić, przebiegów.

Wygląda to tak:

Można także, po tych 30 sekundach, kiedy wyświetlacz przechodzi w pulsacyjne wyświetlanie hieroglifów zauważyć, że równocześnie lekko drga wskazówka szybkościomierza, pomimo, że szybkość poprawnie wskazuje.Jak się pojawiają znaczki w wyświetlaczu, to wskazówka opada o 1-2mm i wraca do góry, gdy hieroglify zanikają.

Dwa popołudnia już nad tym siedzę, wcześniej spędzając czas na grzebaniu w starych postach na ten temat, a problem nadal występuje.

Wyczyściłem wtyczki czujników oleju, komputera sterującego silnikiem, oraz wtyczki za licznikami. Przemyte KONTAKTEM S, spłukane KONTAKTEM U, lekko podoginane, by lepiej dolegały do siebie wtyczki i gniazda.

Niestety nie pomogło.

Spróbowałem nawet włączyć zapłon na niepodłączonym czujniku poziomu oleju, efekt ten sam.

Co 10- 14 włączenie stan oleju i komunikat jest wyświetlany, jednak całość i tak nie jest stabilna, cyfry, litery na wyświetlaczu drżą, mrugają.

Akumulator w międzyczasie też wymieniony na nowy, bo jak to mówią- "nieszczęścia chodzą parami" i poprzednikowi się znudziło z autem współpracować.

Wyczerpałem już listę pomysłów gdzie tego jeszcze można szukać.

Ma ktoś pomysł co jeszcze sprawdzić???

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś w liczniku zrobił się zimny lut. Ciężko będzie to odnaleźć, ale nie jest to niemożliwe. Pytanie, czy warto się w to bawić, jak można w miarę tanio dostać nowy (używany, ale sprawny) licznik.

Możesz jeszcze licznik rozebrać i porządnie wysuszyć (nieoceniona będzie tu suszarka do włosów). Możliwe, że złapał wilgoć i robi się zwarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada jakby mechanik coś grzebał przy liczniku albo podłączył komputerem i bawił się

ta opcja nie wchodzi w grę. To zaufana osoba, nie bawi się przy klockach, które tego nie wymagają. Wymieniał pompę cieczy chłodzącej, płyn chłodniczy i pasek wielorowkowy. Bardziej bym był skłonny uwierzyć w jakiś przypadkowy zły styk na kostkach czujników przy silniku, które w czasie tych prac mogły się poruszać, rozłączyć.

liczniki miałem wydłubane by posprawdzać ścieżki i przemyć kostki przyłączeniowe.

Nawet mocowanie taśm ze ścieżkami w ich zatrzaskach posprawdzałem, pod białą osłoną pod szybkościomierzem.

Przejście jest, przemierzone zamiast pukania. Pukanie przy elektronice to zabawa głupiego, to nie stary RUBIN, by pięścią w drewnianą obudowę walić w celu naprawy.... <czerwona>

po wstawieniu filmiku bardziej oczekuje podpowiedzi, czy taki efekt może wywołać problem w komorze silnika z czujnikami, czy raczej problem z samym wyświetlaczem. Taka wskazówka już by mi pozwoliła dłubać do skutku w jednym, odpowiednim miejscu zamiast i tu i tu. A może jeszcze gdzieś po drodze????

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem rozwiązany przez wymianę zespołu liczników. Zakupiłem w Allegro z demontażu sceniola 1,9dTi, za 25 zł.

Za tą kasę i przebieg się zmniejszył z 223 810km do 172 515km. Oznacza to, że do przebiegu wskazanego będę musiał 51 295 km doliczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!