Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z wyswietlaczem km


koyot

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanko moze sie ktops juz spotkal z takim objawem.po wlaczeniu stacyjki na wyswieltlaczu kilometrow powinno pjawic sie kontrola oleju czyli kóleczka i napis oil ok.u mnie pojawia sie odrazu przebieg kilometrow dzienny i calkowity.jak moze byc przyczyna?siadl zegar?pozdro koyot czekam na jakies info mail [email protected] :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 4 lata później...

Odkopuje stary temat ale sprawa dotyczy starego auta więc wszystko jest OK.

No więc pacjent to mój sceniol starszy, 1,9dT silnik F8Q, w którym to od kilku dni szaleje wyświetlacz kilometrów.

Sprawa miała początek w ubiegłym tygodniu, kiedy to rozciekła się pompa wody w czasie jazdy. Po względnym wystudzeniu silnika układ został awaryjnie zalany wodą i w ten sposób auto odstawione do mechanika w celu wymiany pompy.

W następny dzień po naprawie, zalaniu płynem, odpowietrzeniu układu, pojawił się problem z wyświetlaczem. Objawia sie to mruganiem wyświetlacza, jakby sam nie wiedział co chce pokazać.

Po pewnym czasie powoli się sam naprawia w czasie jazdy. Zlicza przebieg, nawet wtedy gdy szaleje, co jest widoczne na licznikach po ustatkowaniu się cyferek.

Przy rozruchu jednak jest tak jak na filmiku, nie pokazuje stanu oleju w silniku. Sławetnego oil OK, (chce ale nie może) oraz tego co po 30 sekundach powinno się pojawić, przebiegów.

Wygląda to tak:

Można także, po tych 30 sekundach, kiedy wyświetlacz przechodzi w pulsacyjne wyświetlanie hieroglifów zauważyć, że równocześnie lekko drga wskazówka szybkościomierza, pomimo, że szybkość poprawnie wskazuje.Jak się pojawiają znaczki w wyświetlaczu, to wskazówka opada o 1-2mm i wraca do góry, gdy hieroglify zanikają.

Dwa popołudnia już nad tym siedzę, wcześniej spędzając czas na grzebaniu w starych postach na ten temat, a problem nadal występuje.

Wyczyściłem wtyczki czujników oleju, komputera sterującego silnikiem, oraz wtyczki za licznikami. Przemyte KONTAKTEM S, spłukane KONTAKTEM U, lekko podoginane, by lepiej dolegały do siebie wtyczki i gniazda.

Niestety nie pomogło.

Spróbowałem nawet włączyć zapłon na niepodłączonym czujniku poziomu oleju, efekt ten sam.

Co 10- 14 włączenie stan oleju i komunikat jest wyświetlany, jednak całość i tak nie jest stabilna, cyfry, litery na wyświetlaczu drżą, mrugają.

Akumulator w międzyczasie też wymieniony na nowy, bo jak to mówią- "nieszczęścia chodzą parami" i poprzednikowi się znudziło z autem współpracować.

Wyczerpałem już listę pomysłów gdzie tego jeszcze można szukać.

Ma ktoś pomysł co jeszcze sprawdzić???

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś w liczniku zrobił się zimny lut. Ciężko będzie to odnaleźć, ale nie jest to niemożliwe. Pytanie, czy warto się w to bawić, jak można w miarę tanio dostać nowy (używany, ale sprawny) licznik.

Możesz jeszcze licznik rozebrać i porządnie wysuszyć (nieoceniona będzie tu suszarka do włosów). Możliwe, że złapał wilgoć i robi się zwarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada jakby mechanik coś grzebał przy liczniku albo podłączył komputerem i bawił się

ta opcja nie wchodzi w grę. To zaufana osoba, nie bawi się przy klockach, które tego nie wymagają. Wymieniał pompę cieczy chłodzącej, płyn chłodniczy i pasek wielorowkowy. Bardziej bym był skłonny uwierzyć w jakiś przypadkowy zły styk na kostkach czujników przy silniku, które w czasie tych prac mogły się poruszać, rozłączyć.

liczniki miałem wydłubane by posprawdzać ścieżki i przemyć kostki przyłączeniowe.

Nawet mocowanie taśm ze ścieżkami w ich zatrzaskach posprawdzałem, pod białą osłoną pod szybkościomierzem.

Przejście jest, przemierzone zamiast pukania. Pukanie przy elektronice to zabawa głupiego, to nie stary RUBIN, by pięścią w drewnianą obudowę walić w celu naprawy.... <czerwona>

po wstawieniu filmiku bardziej oczekuje podpowiedzi, czy taki efekt może wywołać problem w komorze silnika z czujnikami, czy raczej problem z samym wyświetlaczem. Taka wskazówka już by mi pozwoliła dłubać do skutku w jednym, odpowiednim miejscu zamiast i tu i tu. A może jeszcze gdzieś po drodze????

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem rozwiązany przez wymianę zespołu liczników. Zakupiłem w Allegro z demontażu sceniola 1,9dTi, za 25 zł.

Za tą kasę i przebieg się zmniejszył z 223 810km do 172 515km. Oznacza to, że do przebiegu wskazanego będę musiał 51 295 km doliczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!