Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błędy które wykazał CLIP- a utrudnione odpalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Karty nie mogę znałeś.Ale czy ten błąd 2G powraca ,czy był jednorazowy i zapamiętany?Pierścień może mieć znaczenie ale jak piszesz kontrolka immo gaśnie więc powinien odpalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie drugi raz nie podpinałem pod CLIP-a, pierwszy raz błąd został wykasowany.

Też mi się wydaje że to raczej nie immo- po przekręceniu kluczyka w położenie "zapłon" po paru sekundach czerwona kropka-kontrolka od immo gaśnie z innymi kontrolkami (troszkę chyba wcześniej niż reszta kontrolek). Więc chyba trzeba szukać gdzie indziej?

Bardziej chodziło mi nie o immo, ale może coś tam po przekręceniu kluczyka nie zawsze styka odpowiednio i dlatego nie odpala za każdym razem. Nie znam się zbytnio na elektronice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścień - to cewka zamontowana na stacyjce jej zadaniem jest odczytać kod z kluczyka.Ma osobne podłączenie.Natomiast sama stacyjka ma osobną kostkę ze stykami i tu akurat zdarza się ze styki się wypalą i jest problem z kontaktem w chwili przekręcenia kluczyka w pozycję "rozrusznik" ale musisz zwrócić uwagę czy w chwili jak kręci rozrusznik czy nie gasną kontrolki.Zresztą jest o tym opisane już na forum ze zdjęciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej z kontrolkami jest standardowo, kręce, odpali- pierwsza gaśnie chyba kontrolka immo a zaraz potem po kolei reszta (już po odpaleniu). Jeśli nie przekręcę kluczyka odrazu w pozycje "rozrusznik" tylko dam w pozycję "zapłon" tak samo gaśnie kontrolka immo (niezależnie czy udało się odpalić czy nie). Mniemam zatem, że chyba problem leży gdzie indziej.

Nie chce mi się wierzyć, aby winowajcą był przytkany filtr paliwa- gdyby tak było to chyba w czasie jazdy też byłyby jakieś zakłócenia w dopływie paliwa i jakoś by się to obiawiało.?

 

Dodano: 23 cze 2013 - 13:53

OK reasumując:

dzisiaj byłem odpalić auto po nocy- trzy razy przekręcałem kluczyk (rozrusznik chodzi normalnie, lampka immo gaśnie za każdym razem) i nie odpaliłem, dopiero za czwartym razem silnik zaskoczył.

I jak już raz zaskoczy, to potem odpala cały czas w ciągu dnia.

Na co to może wskazywać, że właśnie jak raz zaskoczy to już odpala i tak do następnego dnia.

Czujnik położenia wału korbowego, czy raczej coś w układzie paliwowym (zatkany filtr paliwa lub inne rzeczy)?

I jeszcze pytanie, w jaki sposób ma być słychać tą pompę paliwa gdy przekręce kluczyk w pozycje "zapłon"?

U mnie słychać kilka sekund takie brzęczenie ale jest to równoległe z głośnymi stukami klapki od obiegu powietrza (popularna usterka w megankach) i brzęczenie to ustaje równocześnie z tymi stukami klapki więc nie wiem czy to jest odgłos pompy czy silniczka od tego nawiewu. Bo poza tymi odgłosami nic innego nie słychać.

Podniosłem tylną kanapę tam gdzie zbiornik paliwa ale nic z tamtych rejonów nie dobiega odgłosów po przekręceniu kluczyka na zapłon.

W jaki sposób słychać pompę paliwa? Może ona jest walnięta, tylko czy wtedy wogóle auto by odpalało za którymś razem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak by się właśnie objawiał, że nie chce odpalać tylko po nocy na zimnym silniku a jak już załapie to odpala w ciągu dnia?

Czy takiej firmy zamiennik będzie dobry, czy beznadzieja? Jeśli tak to jakiej marki szukać? Zauważyłem, że są bez wtyczki i z wtyczką.

 

http://allegro.pl/czujnik-polozenia-walu-renault-laguna-megane-i-ii-i3314647512.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam byl taki myk z tymi czujnikami ze wtyczka potrafila byc obrocona w lewo lub prawo wiec zerknij jak masz u siebie zeby miec 100% pewnosci.. nieraz wystarczalo ten czujnik wyjać i przemyc a nieraz tylko wymiana.. a czy sie nadaje? jak to podróbka, nieraz nawet działają zależy czy chinczyk mial dobry dzień :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mnie tylko zastanawia dlaczego to miałby być czujnik skoro tylko po nocy nie odpala na zimnym. Czy nie byłoby trudności z odpalaniem obojętne czy na zimnym czy ciepłym silniku?

Jeśli chodzi o przeczyszczenie, sam i tak nie mam takich kluczy aby spokojnie to odkręcić, więc skoro mam płacić za robociznę to chyba lepiej odrazu wymienić niż robić to dwa razy gdyby przeczyszczenie nie pomogło.

 

Dodano: 24 cze 2013 - 12:09

 

Który czujnik kupić: Meat&Doria 55 zł, Autlog 62 zł, Bougicord 75 zł. Bo za oryginał Renault krzyknęli mi 157 zł trochę dużo jak dla mnie.

Chyba się zdecyduję na Bougicord, czy to dobry wybór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mnie tylko zastanawia dlaczego to miałby być czujnik skoro tylko po nocy nie odpala na zimnym. Czy nie byłoby trudności z odpalaniem obojętne czy na zimnym czy ciepłym silniku?

 

bylo już tutaj kiedys na ten temat.. ten czujnik potrafi w razie uszkodzenia zmieniac dosc znaczaca swoja opornosc w raz ze zmianą temperatury.. dojście do niego jest takie srednie i wystarczy tzw. 10 na kiju..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czujnik zakupiony marki Bougicord. Na dniach będzie wymieniany. Zobaczymy czy to było przyczyną utrudnionych odpaleń silnika.

 

Dodano: 14 lip 2013 - 19:14

Na tą chwilę jeszcze nie wymieniałem czujnika, ponieważ....auto odpala za każdym razem. Dziwna sprawa, wpadłem na to aby wyciągnąć zapasowy kluczyk, rozkręciłem-zauważyłem, że w zapasowym pilocie jest nowsza bateria niż w do tej pory użytkowanym i pomyślałem, a spróbuję poużytkować zapasowy kluczyk. Odkąd zmieniłem problemy znikły. Czy mogła być to wina starej baterii lub jakieś wady w pilocie, czy jednak mimo wszystko jest to zbieg okoliczności? Auto odpala od 3 tygodni bez zająknięcia. Co sądzicie?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!