Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 cdi 120 Hp, bierze olej, spaliny z korka oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli wyszło to samo to znaczy, że masz uszkodzone gniazda zaworowe i zawory. Jeżeli ciśnienie wzrosło to znaczy, że masz uszkodzone pierścienie i gładź cylindra.

 

Dodano: 11 cze 2013 - 21:03

Tak czy siak trzeba będzie rozebrać silnik i naprawić.

 

Dodano: 11 cze 2013 - 21:06

Ps. W stajni renault nie ma silników cdt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie za niskie ciśnienie na pierwszym cylindrze. Różnica 4,5 barów co do reszty cylindrów to dla diesla sporo. Jeżeli na "badaniu olejem" wychodzi to samo to silnik do remontu. Po otwarciu dowiesz się tak na prawdę co wymaga regeneracji lub wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i niestety zdjęta głowica nie na daje się do remontu. Po telefonicznej rozmowie otrzymałem wiadomość, że za duże luzy? Powiedzcie w takim razie czym się kierować w zakupie nowego motoru, a może ktoś ma w swojej okolicy dobry motor bądź sam słupek do sprzedania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto szukać silników z rozbitków szczeże powiedziawszy. Większe prawdopodobieństwo że mają niższy przebieg. Nikt tak na prawdę nie da Ci gwarancji ile ten silnik poltata i ile ma przebiegu. Mój rzekomo ma 176 tyś jak go kupiłem. Auto rozbite zostalo przywiezione na cześci i ja z niego kupiłem silnik. Facet dał mi na motor 3 miesiące gwarancji, także ważne jest by szukać ofert z "gwarancją rozruchową". Silnik mnie kosztował 2700 zł plus przywózka. Ważne jest to by silnik był ten sam jaki mialeś. W moim wypadku jest F9K. Często się zdaża że o innej numeracji wyglądają identycznie ale niestety nie pasują. Do samego slupka oczywiście dochodza inne koszta: rozrząd, olej, filtry. Wymień odme tak jak mówiłem już wcześniej. Ponownie wyczyść cały układ dolotowy.

Edytowane przez siadula
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się jednak na remont. Tak wycenił mi części mechanik, łącznie za:

- rozrząd + pompa wody

-uszczelki pod miskę olejową, pokrywę zaworów, pod głowicę, kolektory wydechowy i ssący

- szpilki do głowicy

- 4 świece żarowe

- Olej filtr

- uszczelniacz wałka przód tył (jeżeli dobrze pamiętam)|

- wymiana panewek

1100 zł z groszami z same części

 

Po rozmowie z mechanikiem

Jego robota 1500 zł +1100 zł części

- Robota w szlifierni ok.2000 zł

Łączny koszt remontu ok 4600 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo drogiego masz tego mechanika. Takie jest moje zdanie. Ja za wymianę silnika zapłaciłem 600 zł. Jezeli zdecydowałbym się na remont cena wzrosła by do 900 zł. 900 zł a 1500 to spora różnica nieprawdaż?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Tak przeglądam wszystkie fora. Mam też 1.9dci 120ps ale w Espace. Przebieg 280tyś, bierze 1l oleju na 1000km. Stoi na warsztacie, turbina ok. Odma ok. Ciśnienie na zimno 32atm, na ciepło niecałe 34. Równo na wszystkich garach. Próba olejowa nic nie wnosi. Silnik pracuje równiutko i bardzo cicho. Ma świetne odejście. Nie dymi. A olej znika. Zagatka a mechaniory ręce rozkładają. Błędów na kompie brak. Całkowicie bez wycieków czy pocenia gdziekolwiek. Przebieg gwarantowany. Auto od I właściciela - Polaka. Rocznik 2004. Kto co powie??? Chyba sprzedam dalej auto bo się pomysły kończą...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Może koło zaworów ssących bierze olej.Nie wiem jak u Ciebie dokładnie to jest rozwiązane,ale możliwe że są "oringi" które są już nieszczelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tekmie jeżeli byłaby nieszczelność wyszłoby to na badaniu kompresji silnika i próbach olejowych. Cięzko szczeże Ci kolego pomóc w takiej sytuacji. Może jednak turbo bierze olej? U mnie też mechanicy "myśleli" że jest sprawna a jednak okazało się że nie. Także miałem 0 błędów ze strony komputera. Mechanicy muszą wywęszyć gdzie jest ten olej skoro znika litr na 1000 km, nie kopci to gdzieś jest: w dolocie, wydechu, coolerze itp. ... Może też pompa olejowa. Objawy słyszałem są też takie czasami ze sam silnik trzyma ciśnienie ale pompa jest nie sprawna. także zero błędów ze strony komputera. Nie mam więcej pomysłów na daną chwilę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tekmie jeżeli byłaby nieszczelność wyszłoby to na badaniu kompresji silnika i próbach olejowych

To o co mi chodzi nie ma nic wspólnego z kompresją.Chodzi o to że w momencie otwierania się zaworu ssącego i zasysania powietrza do cylindra jest również zasysany olej po "trzonku" zaworu z "obszaru" nad głowicą.Wiem że silniki potrafią brać tędy olej,tylko nie wiem na ile jest to realne dokładnie w tym modelu silnika. Edytowane przez tekmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...w tej chwili turbina idzie jeszcze raz na stół. Zawożę ją do innego warsztatu. Pewne ilości oleju są a raczej były w interkulerze. Zamówiłem w serwisie też nową odmę wraz z miarką i korkiem. Pompa olejowa raczej buja dobrze bo mechaniory sprawdzali cisnienie oleju na przewodzie do turbiny. Sama turbina była zakładana nowa przez poprzedniego właściciela w 2011r ma ponabijane oryginalne numery. Masakra i to nie ze względu na kasę. Silnik cicho chodzi moc ma jak należy, spalanie 7L z hakiem, zero wycieków, zero kopcenia a olej ginie w gigantycznych ilościach. Ostatni mechanior mówi że możliwe iż turbina olej ładuje w dolot a silnik go przepala do zera przy tej kompresji. Zobaczymy ale ręce opadają...

 

Dodano: 13 lip 2013 - 21:12

Podsumowując...turbina wymieniona na nową, EGR wymieniony na oryginał, odma z korkiem nowa. Przejechane 500km. Auto idzie jak strzała, tylko na przegazówce puszcza czarny kłąb dymu. Normalnie nic nie kopci zero zapachu oleju. A olej dalej znika w tej samej ilości co wcześniej. Nikt nic nie wie...pozdrawiam

Edytowane przez porter-1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!