Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kończąca się turbina?


Reins

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Czy ktoś z Was, drodzy koledzy, mógłby określić czy moja turbina się kończy? W moim 1.5 dCi (106 km, Megane 2009 r) słychać wyraźny gwizd przy dodawaniu gazu. Gwizd ten objawia się ponadto gdy hamuję silnikiem. Być może jest to efekt wchodzenia i schodzenia turbiny z obrotów. Kiedy się już rozkręci nie ma niepokojących dźwięków. Przysłuchałem się dziś innej Megance z silnikiem 1.5, ale 110 km i tam gwizdu turbiny nie słychać.

Dodam, że auto nie traci mocy, nie kopci ani na niebiesko ani na czarno, nie bierze oleju.

Z góry dziękuję a poniżej załączam plik:

http://www67.zippyshare.com/v/2107109/file.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja gwiżdże jeszcze głośniej. Na początku też myślałem, że kończy się turbina :) . Trwa to już od 2008 roku, kiedy nabyłem auto :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

mam ten sam przypadek. Posiadam 1.5dci też 106KM ale 2006r po lifcie.

Auto nabyłem w lutym z włoch. Ten sam dźwięk towarzyszy od początku i wiele razy się już zastanawiałem co to jest i dlaczego tak gwiżdże. Turbina była oglądana oraz badana pod komputerem w czasie jazdy. Wszystkie parametry wzorowe, nie kopci ani na biało ani na czarno. Nie miałem tylko możliwości sprawdzenie czy gdzieś jest nieszczelność w dolocie, ale z drugiej strony czytałem że jeśli jest nieszczelność to kopci z rury lub ma spadki mocy. A tutaj nic z tych rzeczy przyśpiesza płynnie i ładuje moc od dołu jak należy.

Spalanie raczej OK, bo na tracie bez klimy na odcinku 100km komputer pokazuje 4,6l a z klimą ten sam odcinek 5,1l.

Również mi gwiżdże przy hamowaniu silnikiem szczególnie przy małych prędkościach. Wewnątrz auta nic nie słychać jest cisza... ale jak otworzy się okno to już tak. Trochę nie daje mi to spokoju i czuje dyskomfort bo inne auta z turbinami tak nie mają ;) a ja nie lubię jak coś jest nie tak, nawet najmniejszą pierdołę odrazu robię bo chce mieć wszystko OK.

Ostatnio zauważyłem patrząc z przodu przez kratkę w błotniku że mam spocony prawy dolny róg od IC olejem. Byłem na oględzinach i stwierdzono że to nic złego często się to zdarza i że spocenie jest w granicach "normy" ;) ... myślałem że może tam jest jakaś nieszczeloność i gwiżdże ale jednak nie bo po ostatnich oględzinach gwizdanie słychać z okolic turbiny.

 

Podsumowując niby wszystko jest OK ale cały czas czuje niepewność. Dajesz mi nadzieję ;) że widocznie nasze wersje tak mają bo 1.9 czy 1.5 ale słabsze nic 106KM tak nie gwiżdzą.

Szukałem nawet na YOU TUBE jak to wygląda na świecie <piwko> z 1.5 i jest tam kilka podobnych filmików ale niestety bez oznaczenia jaka wersja mocy oraz bez info co dalej z tym robili.

 

Będę śledził wątek oraz postaram się to nagrać jak u mnie hula wiatr ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam sceniola z tym silnikiem z 2007 roku jednak w kwietniu 2010 kompletny silnik z osprzętem był wymieniany w ASO we Francji, jak go w grudniu 2010 roku kupowałem miał przebieg 23 tys km.

Taki sam a może nawet głośniejszy gwizd (może to sprawa nagrania) jest słyszalny od początku jak z autem się zapoznawałem.

Praktycznie w środku jednak go nie słychać. Jest słyszalny jak w czasie jazdy mam szybę w drzwiach kierowcy opuszczoną, co zdarza się niezmiernie rzadko z okazji posiadania klimatronika.

Najczęściej jest to słyszalne jak ruszam z jeszcze otwartą szybą, po pobraniu biletu wjazdowego na płatne parkingi. Mnie akurat ten świst się podoba. Starszego sceniola 1,9 specjalnie wyżej kręciłem by turbinka gwizdała. <piwko>

Pozostałe objawy jak wyżej czyli ich brak, nie kopci, nie bierze oleju, nie traci mocy.

Gdyby jeszcze znaleziono prosty sposób na zatkanie EGR-a w tym silniku.....

 

.

 

Dodano: 10 cze 2013 - 14:47

Ostatnio zauważyłem patrząc z przodu przez kratkę w błotniku że mam spocony prawy dolny róg od IC olejem. Byłem na oględzinach i stwierdzono że to nic złego często się to zdarza i że spocenie jest w granicach "normy"

Również to miałem, wystarczyło lekko dociągnąć opaskę na gumowym przewodzie na tym króćcu IC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak jest nas więcej...

Czyżby trafiła się taka seria jednostki napędowej z tzw. "ten typ tak ma" ??

 

Przychodzi mi na myśl jedna rzecz... (nie jestem specem od mechaniki) poprawcie mnie jak coś:

to jest wersja 1.5dci 106KM czyli najmocniejsza wtedy moc z 1.5.

Czy jest możliwe że, program sterowania tej jednostki (aby uzyskać większą moc) jest inny niż w słabszych 1.5 a co za tym idzie turbina (zmienna geometria) ma inne ciśnienie co powoduje większą pracę turbiny i to właśnie wpływa na to że jest inny dźwięk jej pracy?

Myślicie że to może być w jakimś stopniu powodem?

Zastanawia mnie cały czas jak to jest że ona przy hamowaniu silnikiem jest słyszalna i to nawet poniżej 1 800 obrotów.

 

Dodano: 10 cze 2013 - 15:02

Gdyby jeszcze znaleziono prosty sposób na zatkanie EGR-a w tym silniku.....

 

jak by to wpłynęło na jego pracę?

Czyściłeś go już? wiele o tym czytałem ale nie wiem czy chce ingerować w coś co dobrze pracuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czyściłem, a że dobrze pracuje nie znaczy, że jest dobre dla silnika. Może ekoterrorystom się to podoba jednak właścicielowi takiego auta niekoniecznie musi. Niech ci eko sami oddychają częściowo zużytym i zabrudzonym powietrzem, to zrozumieją jak czują się nasze silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też chętnie bym się dowiedział. Chyba najlepiej będzie zadzwonić do ASO.

Co do tych dźwięków turbiny.... to cały czas nie daje mi spokoju to dlaczego ona gwiżdże gdy hamuje silnikiem. Czasem jest tak że jadę sobie spokojnie np. na trójce ok. 50km/h ledwo ją słychać nawet przy otwartych oknach ale jak tylko puszczę gas odrazu znacznie głośniej gwiżdże. Chciałem to jakoś nagrać ale ciężko to w ruchu zrobić bo więcej wiatr robi szumu niż ta turbina :)

Macie jakieś wskazówki co tutaj jeszcze oglądnąć, sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również się zastanawiałem i biorąc to na logikę, wydaje mi się, że wytłumaczenie jest następujące:

 

Jadąc sobie ze stałą prędkością, dawkowane jest paliwo, czyli zachodzi proces spalania, a więc spaliny mają jakieś tam ciśnienie i napędzają turbinę. Gdy zdejmiemy nogę z gazu, dawkowanie paliwa jest zatrzymane i ciśnienie spalin spada, a więc i obroty turbiny zaczynają powoli spadać. Stąd ten gwizd. Wydaje mi się że to jedyne wytłumaczenie.

 

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jest trop :mrgreen: swist powodowany hamowaniem silnika moze wytwarzac sie przy wydmuchanej uszczelce miedzy turbina a układem wydechowym. Widzialem podobne zachowanie w volvo. Jest na YT filmik. Po rozpedzeniu auta koles puszcza gaz i tez mu swiszczy. Opisal pozniej ze winna byla wlasnie uszczelka w tym miejscu.

Jade we wtorek na oględziny i zobacze czy moze to tam siedzi diabeł: -)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!