Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

straszą że Panewki lub koło dwumasowe


soli04

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich użytkowników Prosze o wyrozumiałość bo jestem nowy na forum i jeszcze nie ogarniam wszystkiego przepraszam jesli w zły temat dałem posta...otóż mam problem:

Posiadam Megane II 2003r 1.9dci 120KM(przebieg 213tys) niedawno wymieniałem cały kompletny rozrząd wraz z kołem pasowym

(stare było z wejśćiem na ,,klin,, a nowe już bez tego wejścia czy to coś przeszkadza?)wracam do tematu otóż po wymiane mechanik stwierdził że dziwnie pracuje silnik ...

faktycznie coś nie tak było i to odrazu po wymianie rorządu Spec stwierdził że to są panewki na korbowodzie(przestraszyłem się bo szlif ponat 2000tys)

zastanawiam się czy czasem po prostu nie założył zle paska o jeden ząbek jesli tak to może ktoś opisać jaki są objawy zle ustawionego rozrząd?

po kilku dniach pojechałem do innego speca on stwierdził że panewki są wporzątku(stwierdził na słuch) dodał że te dziwne odgłosy(nie równa praca,buczenie ) pochodzą z koła dwumasowego.

Objawy które stwierdziłem to.

 

przy delikatnym trzymania nogi na sprzegle delikatnie wyczuwa się drganie, przy minimalnych oborotakdelikatnie dodawaniu gazu(ok 1000) słychać buczenie,trzesie się silnik tak mocno że musaiłem zdiąc obudowe bo tarła wąż,przy cofanu słychać dźwiek ,,udzerzenia,, tak jakbym zaszybko puścił sprzegło czy to może poduszka?

oleju nic nie bierze nie odczuwam braku mocy ( choc trudno mi stwierdzić bo jezdze wolno 80km i dośc delikatnie przyspieszam)

bardzo prosze o porade dołaczam filmik z pracy silnika może ktoś na ,,odsłuch,,swierdzi coś co mi pomoże jestem młodym człowiekiem i nie mam zbyt kasy zeby tułać się po mechanikach a i tak każdy co innego mówi :D

 

youtube.com/watch?v=Wm9LzlSE_4g&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę zmienić mechanika. Jeżeli wcześniej nie było takowych stuków ani silnik nie pracował źle i raptem po wymianie rozrządu coś stuka to niech twój mechanik przestanie gadać Ci głupoty o jakiś panewkach. Najwidoczniej źle wykonał swoją robotę a teraz chce Cię naciągnąć na jeszcze większe koszta. Objawami źle założonego rozrzadu są metaliczne stuki oraz ciężki rozruch bardzo często.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie silnik pracuje normalnie. Nagranie nie odda tego co słyszy ucho ale ja tam panewek nie słyszę. Na koło 2 masowe jest sposób. Zaciądnij ręczny, wrzuć 1 bieg i delikatnie puszczaj sprzęgło. Będzie czuć jak rzuca silnikiem jeżeli jest walnięte. Można też sprawdzić przez otwór w skrzyni biegów. Droższym rozwiązaniem ale 100% jest wyjęcie skrzyni biegów. Poczytaj o 2 masie jak sprawdzić w necie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za zainteresowanie się moim tematem

Jeśli chodzi o drzwi to nie widzialne dla oka ale przy trzymaniu ręko drzwi czuć delikatne minimalne drżenie.. Przy puszczaniu i wciskaniu sprzęgła da się odczuć na ,,ucho,,zmianę dźwięku przy puszczeniu jest trochę głośniejszy dodam odpala normalnie 3,4obkręci i zapali

Panowie doradzie mi czy jest sens sprawdzania pasiaka rozrządu czy jest dobrze ustawiony czy od razu za dwumase się brać? (bo chyba na to wskazuje)..

Załóżmy że to dwu masa i teraz moje pytanie do użytkowników czy trzeba to od razu wymienić czy można jeszcze jeździć(nie odczuwam szarpania ,normalnie z jedynki ruszam)

może jest jakiś magiczny sposób żeby to zrobić w dość tani sposób ?Pozdrawiam

dodaje jeszcze jeden filmik z rozruchu i pracy silnika może akurat ktoś coś zauważy :(

 

youtube.com/watch?v=cMgL3oSe8FI&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co do samej pracy silnika cieżko powiedzieć czy coś jest nie tak. Pracuje równo, tak jak powinien tylko zastanawia mnie czy nie za głośno ale film nie ooda w pełni tego co można wysłuchać na żywo stojąc przy aucie. Mogę jedynie napisać że nie zauważyłem, nie wysłychałem w filmie niepokojących dzwięków przesuniętego rozrządu ale niech Cię to nie zgubi bo mogę się mylic. Tak jak napisałem to jest tylko film. Co do sprzęgła - coś nie gra. Ewidentnie coś tarkocze przy wyciskaniu sprzęgła. Jeśli nie dwumasa (czytając posty widze że objawów jako takich padającej duwmasy nie masz) to stawiam na łożysko oporowe sprzęgła. Często słychać zmiany w jej pracy właśnie na biegu jałowym.

 

A jeszcze napisz mi czy słyszałeś te niepokojące dzwięki sprzęgła przed wymianą rozrządu?

Edytowane przez siadula
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otóż przed wymiano rozrządu trudno powiedzieć bo miałem miałem walnięte koło pasowe i głośno chodził i nie słyszałem żeby nie równo chodził .. poprzednie koło miałem z miejscem na klina a nowe już nie czy jest jakaś różnica ?najgorsze to jest ze jak odpalę to słychać ze cos tam nie równą cyka od strony rozrządu niby jest głośniej ,a jak delikatnie gazu dodaje to jest dźwięk jakbym miał tłumik dziurawy.. takie buczenie 10tego jadę do mechanika żeby sprawdził rozrząd i wtedy będzie można powiedzieć coś a istnieje możliwość że jak bawili się przy tym rozrządzie to mogli czegoś nie dokręcić?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło pasowe słychać jak źle chodzi. Tłucze jak diabli. Nowe to znaczy jakie bo nie sprecyzowałeś? Było bowiem na forum sporo a propos tanich zamienników które rozlatywały się po paru miesiącach. Ciężko powiedzieć co Ci tam buczy :) Wracając do sprzęgła wątpię by tarkot przy wysprzęglaniu miał związek z kołem pasowym ale to moje zdanie. Mogę się mylić. Nie chcesz wiedzieć jaki misz masz by spowodował niedokręcony rozrząd :?: Co do koła pasowego - źle założony bądź niesprawny wydaje dzwięki jak u kolegi w nagraniu w tym temacie: http://megane.com.pl/topic/30707-glosniejsza-praca-silnika/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!