Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Magane 1.9D (osiołek)


yaneq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadacze Megane ze zwykłym mułowatym dieslem napiszcie jak sprawa się ma z zapalaniem tego auta zimą.

 

Dziś rano na ten przykład temperatura była przy zerze, uruchamiam auto i przez pierwsze 3 sekundy silnik dziwnie chodził. Nie mógł wejść na normalne obroty, ciężko to dokładnie opisać. Po tym czasie wszedł na normalne obroty i klekotał aż do nagrzania :mrgreen: Martwię się czy nie będzie zimą problemu. Dodam, że po odpaleniu auta w tych pierwszych 3 sekundach słyszę jeszcze delikatny chwilowy pisk paska- wydaje mi się, że od alternatora. Pewnie trzeba naciągnąć.

 

Generalnie martwię się o to zapalanie stąd pytanie dla użytkowników 1.9D jak ich autka odpalają zimą. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam tak samo a dokładniej miałem bo mój stoi w warsztacie. też dziwnie chodzi po odpaleniu i też piska mi pasek przez parę sekund. nie zmieniaj świec skoro odpala od razu po pierwszym nagrzaniu kompletnie nie ma takiej potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes, ale raczej takie rzeczy nie w zimę. w lato jestem w stanie zrozumieć. ale faktycznie sprawdzić można. lecz problem z obrotami to nie problem świec bo one po odpaleniu już nie pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes, ale raczej takie rzeczy nie w zimę. w lato jestem w stanie zrozumieć.

 

Teraz to chyba lata nie mamy a i mrozy już u mnie były -4 -8 st. i też palił, a świeczki w zeszłym tyg. wykryliśmy - tak przy okazji wizyty w ASO

 

bo one po odpaleniu już nie pracują.

I tu się mylisz :!: Pracują nadal, dając ciepełko aż do osiągnięcia temp. silnika 60 st. (60 jak dobrze pamiętam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odbierz i daj znać co było.

we wtorek wymieniam rozrząd więc mi na pewno te świece sprawdzą.

odnośnie grzania świec to faktycznie miałem problem ze sterownikiem bo cały czas grzały. więc mogą być już dowalone. cały akumulator mi rozładowały (nowy). po wymianie sterownika mechanik stwierdził że działają ale nie gasną od razu. tak więc to się zgadza. pracują jakiś czas.

 

a co z klekotaniem? do nagrzania też wam chodzi jak typowy diesel? no po nagrzaniu też, ale już lepiej, normalniej :mrgreen:

 

btw. ile jest świec 4? pewnie głupie pytanie. w necie widzę 35 zł za sztukę. kupa kasy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu się mylisz :!: Pracują nadal, dając ciepełko aż do osiągnięcia temp. silnika 60 st. (60 jak dobrze pamiętam).

Tak jest tylko w nowoczesnych silnikach w starych "osiołkach" świeca żarowa pracuje tylko przez chwile przy przekreceniu kluczyka - przekręcasz kluczyk, świece w ruch i wyłączają sie samoistnie nawet bez rozruchu. W czasie pracy silnika świeca żarowa już nie pracuje.

 

Co do tego krótkiego pisku przy rozruchu to bym sie nie przejmował 1,9D gdy jest zimny bardzo cieżko zakręcić wiec ten krótki pisk to tylko drobny protest :mrgreen:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robak, jak jest w tym egzemplarzu nie wiem - ja poprzednio miałem 1,8D (ale to nie w renowce) i jak mi sie zaczely "zimowe problemy" to sie tym tematem interesowalem - u mnie "dogrzewania" nie było :mrgreen:

 

Artykuł w temacie:

http://www.motofakty.pl/artykul/podgrzac_diesla.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem 1,8D :mrgreen: Nawet w tych starych dieslach świece nie przestają grzać w momencie zgaszenia się lampki kontrolnej. Grzeją jeszcze pare sekund i dopiero puszcza przekaźnik co było słychać. No chyba, że jest to już bardzo stary raczej zabytkowy diesel z szarpakiem do odpalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!