Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z obrotami i gaśnięciem przy hamowaniu


broda1725

Rekomendowane odpowiedzi

Ok panowie jestem po czyszczeniu i wymiany oringów i uszczelek na kolektorze. Oring na przpustnicy, był wytarty widać że przpuszczał (było ubrudzone takim nagarem). Uszczelki na kolektorze to samo wygniecione i przepuszczały, wymieniłem.

Widać było że ktoś już rozbierał obudowe filtra co dochodzi do przpustnicy, torxy były juz obrobione, z trudem odkręciłem ale dokręcać musiałem kombinować nasadkami, ale się udało.

Niestety przy dokręcaniu kolektorata, jedna ze szpilkek (ta z tyłu po prawej) wydaje mi się że się obruciła, niby trzyma ale nie czułem dużego oporu przy dokręcaniu tylko się dokręcała bez oporu.

Na przpustnicy było trochę nagaru ale przerażenia (widziałem u innych) brdziej była wina uszczelek i oringów.

Oring od strony kolektora założyłem na ślinę :) a obudowę filtra na ten duży oring na wazelinke :P.

 

Powiem tak po tych zabiegach (5godz - problem z ściągnięciem wycieraczek(brak ściągacza)) jest niebo a ziemia. Co prawda nie wiem czy tak powinno być ale jest znacznie lepiej.

Po odpaleniu na jałom wchodzi na ssanie (zimny silnik) ok.1250rpm i spadają do 750-800, podczas jazdy obroty przy amianie biegów nie spadają gwałtownie jak przedtem tylko delikatnie opadają co pozwala na płynniejszą jazdę (zmianę biegów), podczas jazdy jak weznę na luz to obroty utrzymują się na posiomie 850 pomiędzy 1000 a pierwszą kreską (750). A jak się zatrzymam to spadają pomału na 750.

Czy tak powinno być ?

Czasem jak postoji tak godzinę po jeździe odpalam a on wchodzi na ssanie jakieś 1000-1100 i po 2-3 sekundach spada na 750.

 

Jak mówicie dobrze jest ?

 

EDIT: po zdjęciu kolektora ten czujnik latał, bez wysiłku mozna było go wyjąść, wyjołem i wyieniłem oring ten czarny bo tego drugiego zielonego nie bo w zasadzie u mnie nie mogłem żadnego dostać jak był grubszy to znów nie chciał wejść czujnik. Kupiłem nowy czarny może ciut grubszy. ale może i ciasno siedzi ale na boki da się nim obracać. Nie wiem czy kupić orginalne czy tak powinno być.

post-59674-0-71439800-1374007412_thumb.jpg

post-59674-0-90297800-1374059185_thumb.jpg

post-59674-0-57118300-1374059198_thumb.jpg

post-59674-0-23275000-1374059208_thumb.jpg

Edytowane przez broda1725
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy kupić orginalne czy tak powinno być.

To połączenie ma być szczelne. Nie ważne co tam włożysz byle było szczelne. W końcu to czujnik podciśnienia. Jak zaciąga obce powietrze to podaje fałszywe dane na ECU, co powoduje, że silnik ma np za wysokie obroty lub obroty falują.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wnioskuje że raczej jest ok bo obroty chyba ok zresztą jak napisałeś. Chyba ze szukac oringow do tego. Bo nie wiem może się obracać na boki ? siedzieć to siedzi dobrze tylko obraca się i trochę podnosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK narazie zostawiam zresztą tych oringów nie kupi się u umnie tylko serwis. Bo albo maja za grube albo za cienkie. Zdjołem je przeczyściłem z oleju i zaożyłem siedzą ciaśniej ale jak tam jest ciśnienie to nie wiem czy tak powinno byc. Najważniejsze że obroty trzyma i jest narazie ok.

 

Dodano: 23 lip 2013 - 19:00

A czy na ciepłym silniku jak odpalacie to wchodzi na 1500-1750 ? taki skok podczas odpału a od razu spada na powiedzmy 1000 i po chwili na 750 a czasem odrazu na 750 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam pytanie bo nie wiem czy znowu cos się dzieje z obrotami czy tak musi być ale mam czasem tak że jak podczas jazdy zrzucam na luz to jest tak że czasem schodzi na 800-850 i powoli obniża się na 700-750 a czasem jest tak że wskazówka obrotomierza szybko opada na 650-700 tak poniżej pierwszej kreski 750 i od razu wskakuje na 750. Czy to normalne zauważył ktoś u siebie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Szanowni Koledzy co do tej złączki to już przerabiałem ten temat, u mnie też były odłamane dwa zaczepy. Nie ma sensu żadne klejenie czy lutowanie bo jak mi powiedzieli w serwisie to jest specjalny utwardzany plastik. Zakup tego przewodu możliwy jest tylko w serwisie a cena to ok 160 zł Po założeniu nowego spalanie spadło ok 1l/100km. Okazało się że silnik łapie "lewe powietrze"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!