Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik ciśnienia doładowania?


mikhol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam spory problem z moim samochodzikiem ;)

Posiadam Renault Megane III Coupe, rocznik 2009 silnik 1.9 dCi 130 KM (96kW). Zakupiłem go około 2óch tygodni temu, podczas pierwszego oglądania wszystko było ok, podczas kolejnego z mechanikiem wyskoczył błąd na konsoli nt wtrysków, po sprawdzeniu na kompie stwierdził że wszystko ze ciśnieniem jest w porządku, to coś drobnego więc go zakupiłem i... Podczas odpalania po sprawdzeniu 'systemów pokładowych' zapala mi się na pomarańczowo komunikat "Skontroluj wtrysk paliwa" - chciałbym dodać że ten błąd uniemożliwia mi korzystanie z tempomatu czy ogranicznika prędkości. Byłem u znajomego mechanika który pracuje w Bosch Service i stwierdził że mechanicznie wszystko jest ok, prawdopodobnie coś z elektryką, więc udałem się do elektronika/elektryka samochodowego który po sprawdzeniu wszystkiego co było możliwe stwierdził że nie wiem w czym jest problem i prawdopodobnie jest to czujnik ciśnienia doładowania turbiny. Udałem się więc do kolejnego elektronika samochodowego i tam po sprawdzeniu wszystkich kabli, wtyczek, podłączeniu do kompa stwierdzono że jest to... właśnie ten nieszczęsny czujnik doładowania. Ponoć pokazuje za wysokie napięcie (zamiast 1 bar, pokazuje 1,3 bara) - szczerze powiem że nie widzę większej różnicy w braku mocy silnika, może jedynie minimalnie moc jest mniejsza. Problem jest taki że po podmiance czujnika na taki sam za każdym razem wyskakuje mi ten sam błąd. W serwisie Boscha po sprawdzeniu (między innymi po nr VIN) stwierdzono że powinienem zakupić czujnik o numeracji 0 281 002 961 jednak jest kolejny problem, ponieważ takowego nie posiadają... objechałem wszystkie sklepy, 'szroty' w Wielkopolsce i nigdzie o takim numerze nie mają (nawet w katalogach!), posiadają jedynie taki sam jaki mam zamontowany (który wywala mi błąd) o numerze 0 281 002 566... jestem w kropce, czy to aby na pewno czujnik? Co może być tak na prawdę przyczyną tego no i czy może istnieje jakiś zamiennik? Czy mogę na tym tak jeździć bez szkód dla silnika? Szukam informacji od ponad 2óch tygodni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde, niestety nie znam się za bardzo na takich sprawach, co poradzicie? Mogę na tym na razie normalnie jeździć? Na jutro umówiłem się z jednym mechanikiem, który ponoć znalazł zamiennik tego czujnika więc sprawdzimy, jak nie zadziała to jadę do Konina do serwisu Renault, tylko aż boję się ile zawołają za samą diagnozę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że mogę z tym tak na razie jeździć? I kolejna sprawa, zauważyłem że jeżeli po odpaleniu samochodu w ciągu powiedzmy 2 sek. wcisnę lekko pedał gazu powyżej 1100 obr/min (przed sprawdzeniem przez samochód wszystkich układów) to żaden błąd mi przez 5-10 min nie wyskakuje, po czym jednak się on wyświetla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc sprawa załatwiona, piszę tu bo być może komuś kiedyś się ta informacja przyda ;) Wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania turbiny i wszystko gra, wszystkie komunikaty poznikały, ciężko było go dostać (kupiłem wcześniej "uniwersalny" do silnika 1.5 i 1.9 dCi i wywalał mi błąd) a więc:

Numer prawidłowego czujnika doładowania w Megane III Coupe 2009, silnik 1.9 dCi 130KM (96kW) to 0 281 002 961, jednakże takiego nigdzie się nie dostanie ponieważ (ponoć) zmieniła się numeracja i w katalogach czy na stronie nie ma odnośnie tego żadnej adnotacji, ustaliłem że PRAWIDŁOWY numer to:

BOSCH:

0 281 002 958

0 281 002 740

EPS:

1.993.177 <--- zakupiłem ten ponieważ innego nie było, cena za nowy 200 zł.

FACET:

10.3177

RENAULT:

77 01 062 395

82 00 292 433

82 00 685 363

 

Wszystkie numery powyżej odnoszą się do tego czujnika, podałem numery oryginalne Boscha i Renault, oraz numery zamienników gdyby ktoś nie mógł dostać tych oryginalnych

 

Jeżeli chodzi i FAP, powyżej jakieś prędkości muszę jechać żeby się on zaczął wypalać? :(

Edytowane przez mikhol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!