Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik ciśnienia doładowania?


mikhol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam spory problem z moim samochodzikiem ;)

Posiadam Renault Megane III Coupe, rocznik 2009 silnik 1.9 dCi 130 KM (96kW). Zakupiłem go około 2óch tygodni temu, podczas pierwszego oglądania wszystko było ok, podczas kolejnego z mechanikiem wyskoczył błąd na konsoli nt wtrysków, po sprawdzeniu na kompie stwierdził że wszystko ze ciśnieniem jest w porządku, to coś drobnego więc go zakupiłem i... Podczas odpalania po sprawdzeniu 'systemów pokładowych' zapala mi się na pomarańczowo komunikat "Skontroluj wtrysk paliwa" - chciałbym dodać że ten błąd uniemożliwia mi korzystanie z tempomatu czy ogranicznika prędkości. Byłem u znajomego mechanika który pracuje w Bosch Service i stwierdził że mechanicznie wszystko jest ok, prawdopodobnie coś z elektryką, więc udałem się do elektronika/elektryka samochodowego który po sprawdzeniu wszystkiego co było możliwe stwierdził że nie wiem w czym jest problem i prawdopodobnie jest to czujnik ciśnienia doładowania turbiny. Udałem się więc do kolejnego elektronika samochodowego i tam po sprawdzeniu wszystkich kabli, wtyczek, podłączeniu do kompa stwierdzono że jest to... właśnie ten nieszczęsny czujnik doładowania. Ponoć pokazuje za wysokie napięcie (zamiast 1 bar, pokazuje 1,3 bara) - szczerze powiem że nie widzę większej różnicy w braku mocy silnika, może jedynie minimalnie moc jest mniejsza. Problem jest taki że po podmiance czujnika na taki sam za każdym razem wyskakuje mi ten sam błąd. W serwisie Boscha po sprawdzeniu (między innymi po nr VIN) stwierdzono że powinienem zakupić czujnik o numeracji 0 281 002 961 jednak jest kolejny problem, ponieważ takowego nie posiadają... objechałem wszystkie sklepy, 'szroty' w Wielkopolsce i nigdzie o takim numerze nie mają (nawet w katalogach!), posiadają jedynie taki sam jaki mam zamontowany (który wywala mi błąd) o numerze 0 281 002 566... jestem w kropce, czy to aby na pewno czujnik? Co może być tak na prawdę przyczyną tego no i czy może istnieje jakiś zamiennik? Czy mogę na tym tak jeździć bez szkód dla silnika? Szukam informacji od ponad 2óch tygodni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde, niestety nie znam się za bardzo na takich sprawach, co poradzicie? Mogę na tym na razie normalnie jeździć? Na jutro umówiłem się z jednym mechanikiem, który ponoć znalazł zamiennik tego czujnika więc sprawdzimy, jak nie zadziała to jadę do Konina do serwisu Renault, tylko aż boję się ile zawołają za samą diagnozę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że mogę z tym tak na razie jeździć? I kolejna sprawa, zauważyłem że jeżeli po odpaleniu samochodu w ciągu powiedzmy 2 sek. wcisnę lekko pedał gazu powyżej 1100 obr/min (przed sprawdzeniem przez samochód wszystkich układów) to żaden błąd mi przez 5-10 min nie wyskakuje, po czym jednak się on wyświetla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc sprawa załatwiona, piszę tu bo być może komuś kiedyś się ta informacja przyda ;) Wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania turbiny i wszystko gra, wszystkie komunikaty poznikały, ciężko było go dostać (kupiłem wcześniej "uniwersalny" do silnika 1.5 i 1.9 dCi i wywalał mi błąd) a więc:

Numer prawidłowego czujnika doładowania w Megane III Coupe 2009, silnik 1.9 dCi 130KM (96kW) to 0 281 002 961, jednakże takiego nigdzie się nie dostanie ponieważ (ponoć) zmieniła się numeracja i w katalogach czy na stronie nie ma odnośnie tego żadnej adnotacji, ustaliłem że PRAWIDŁOWY numer to:

BOSCH:

0 281 002 958

0 281 002 740

EPS:

1.993.177 <--- zakupiłem ten ponieważ innego nie było, cena za nowy 200 zł.

FACET:

10.3177

RENAULT:

77 01 062 395

82 00 292 433

82 00 685 363

 

Wszystkie numery powyżej odnoszą się do tego czujnika, podałem numery oryginalne Boscha i Renault, oraz numery zamienników gdyby ktoś nie mógł dostać tych oryginalnych

 

Jeżeli chodzi i FAP, powyżej jakieś prędkości muszę jechać żeby się on zaczął wypalać? :(

Edytowane przez mikhol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!