Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

WItam, co moze byc powodem zapalania sie podczas jazdy kontrolki (ABS)? Oczywiscie hamulce dzialaja bez ABS-u w tym czasie, czyli sa blokowane. Co jest przyczyna takiego zachowania? Dwa razy to mialo miejsce i to zawsze w czasie kiedy droga jest sliska.... Potem samo nagle ustepuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lol... ja wczoraj wieczorem jak sie poslizgalem na recznym na parkingu pod centrum handlowym to dostalem komunikat zbiorowy :mrgreen:(ABS) SERVICE STOP i na dodatek mi piknal :) musialem zrestartowac silnik :) po prostu zglupial... ;P

 

a co do Twojego problemu to najprawdopodobniej czujnik w kole :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzę nie tylko ja na ręcznym ćwiczę przed sklepem na parkingu ;-) Ja zwłaszcza rano jak jest jeszcze miejsce ku temu bo potem to nawet szpiki nie wciśnie :mrgreen:

A patrzą się też z niedowierzaniem na to co wyczyniasz :) Mi to sprawia wielką frajdę ;-)

Przy okazji ręczny można sprawdzić bo mało używany a prawie nigdy w zimie - dlaczego to chyba wiadomo ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zdarza sie ze sie patrza, ale czesciej tez wjezdzaja na placyk, pare razy cos sprobuja... ale im nie wychodzi i znikaja :mrgreen: a ja sobie boczkiem miedzy drzewkami mykam i scigam ziomkow. a jak mnie najdzie wena i wiem ze jest bezpiecznie to i w osiedle wpadam albo w nocy przez skrzyzowanie boczkiem latam :) poza swietna zabawa to daje duzo doswiadczenia jak auto chodzi i jak sie ratowac... bo sie czasem przeciagnie :) albo ten slup zle postawili ;P oczywiscie wszystko w granicy rozsadku :)

 

PS: dieselek na front jest do tego idealny :) sprzeglo, gaz, dwojka i reczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam, co moze byc powodem zapalania sie podczas jazdy kontrolki (ABS)? Oczywiscie hamulce dzialaja bez ABS-u w tym czasie, czyli sa blokowane. Co jest przyczyna takiego zachowania? Dwa razy to mialo miejsce i to zawsze w czasie kiedy droga jest sliska.... Potem samo nagle ustepuje.

Może trzeba oczyścić zębatki na kołach od ABS?

Albo uregulować szczelinę między czujnikiem ABS a zębatką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś pojawił mi się problem z ABS-em. Pojechałem do Lublina na egzamin, droga tragiczna, musiałem przebrnąć przez nie jedną zaspę! Auto nie było gaszone ani nic po drodze. Zatrzymałem się pod samą uczelnią. Do tego czasu wszystko było ok. Po egzaminie, jakieś 1,5 godziny później, gdy wsiadłem do samochodu po odpaleniu nie zgasła kontrolka ABS. No i oczywiście ABS nie działa. Po wciśnięciu pedału na maksa koła stoją w miejscu. Po powrocie do domu natychmiast wjechałem na kanał. Pościągałem wszystkie koła, wyczyściłem wszystkie czujniki i sprawdziłem wszystkie kostki. Z tyłu czujniki nawet brudne, z przodu raczej nie. Kostki łączą dobrze. Ale ABS świeci dalej! Rozpiąłem ponownie kostkę od czujników tylnych, włączyłem zapłon i sprawdziłem napięcie. Jedyne 2.3V! Czy tak ma być czy coś jest nie tak? A jaka powinna być szczelina z przodu między czujnikiem a zębatką? Gdy wkładałem szczelinomierz aby wyczyścić czujnik (nie pomyślałem żeby sprawdzić szczelinę) to 1 mm się nie zmieścił. Więc od razu sięgnąłem po 0,7 mm i wszedł bez problemu. Tak więc co z tym zrobić??? Denerwujące jest jak mi ta kontrolka świeci! I nie ma ABS-u a tu akurat zima, śliska nawierzchnia!

 

[ Dodano: 2007-01-27, 18:06 ]

Po rozmowie z Lewym, zabrałem się po raz kolejny za przejrzenie wszystkiego od nowa. W każdym kablu do czujnika płynie napięcie ok. 2,3V. Każdy czujnik ma oporność ok. 1,05 przy ustawieniu amperomierza na 20K omów. Wszystkie czujniki są przeczyszczone, wszystkie zębatki również, po tych naprawach przejechałem również około 2 km. I nadal nie mam ABS-u!!! Nic nie pomogło. Ratuje mnie chyba tylko ASO i podłączenie pod komputer. Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś propozycje?

 

[ Dodano: 2007-01-28, 16:40 ]

Podkorciło mnie jeszcze zajrzeć do skrzynki z bezpiecznikami która znajduje się obok akumulatora. I jak się okazało tam jest taki duży bezpiecznik 40A od ABS-u. Poruszałem i ABS wrócił ale nie na długo. Po jakimś czasie znów kontrolka zaświeciła. Znów poruszałem w bezpiecznikach ale już nie pomogło. Tak więc muszę kontynuować poszukiwania.

 

[ Dodano: 2007-01-30, 15:51 ]

Kontynuacja mojej pracy nad ABS-em niestety się nie powiodła. Kupiłem nowy przewód do masy, sprawdziłem zasilanie i nadal nic. ABS raz działa, raz nie. Jak mu się zachce. Jutro ASO. Muszę podłączyć pod komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, ja mam prolblem z kontrolką od absu, hamulce działają tylko podczas odpalenia nie sygnalizuje gotowości/sprawności absu, jest to dziwne?? megane clasic 1,6/ 75km,

 

Witam serdecznie u mnie takze nie pokazuje sie kontrolka ABS przy uruchamianiu silnika, chcialabym sie dowiedziec jakie sa tego przyczyny? a wiem ze ABS sa sprawne bo byly sprawdzane...dziwne? :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem już parokrotnie ten problem.

Jakieś dwa lata temu pojawił się po raz 1. z różnymi okresami - zazwyczaj krótkimi- taka dyskoteka rozświetla mi deskę. Nie wiem co to jest, w sumie to olałem. Zauważyłem tylko jedną prawidłwość: zawsze i tylko występuje mi to w zimie, a szczególnie jak jest dużo śniegu, jest dosyć wilgotno. Jak był siarczysty mróz to raczej mi się to nie zdarzało - raz tylko ale to jak w nocy po chlapie ostry mróz przyszedł. Znajomy mechanik powiedział mi, że najprawdopodobniej jakieś cząstki soli drogowej z wilgocią się dostały się do czyjnika, albo pomiędz czyjnik a tarczę i to przerywa jego działanie. U mnie utzrymywało się to albo minuty albo godziny...nigdy dłużej niż dwa dni. W tym roku jeszcze nic - aby tylko nie zapeszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ricardo24: główne 2 przyczyny: albo brud między zębatką przdnich kół a czujnikiem ABS-u albo rozpięta/luźna kostka od czujnika ABS.

 

Marcin73: to samo tym bardziej że piszesz że występuje to wtedy gdy jest dużo śniegu. Bardziej jednak podejrzewam którąś kostkę. Albo zaśniedziała albo się zniszczyła. Raz łączy, raz nie.

 

A u mnie już wszystko ok. Po wizycie w ASO (podłączeniu pod komputer) okazało się że jedna z kostek tylnego koła (która na oko wyglądała iż jest dobra) jest pęknięta i raz łączy a raz nie. Mechanicy dokonali jej przeróbki i problem z głowy. Jeszcze po promocyjnej cenie 50 zł (podłaczenie pod komputer + robota) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!